Cvetojević: Poduzetnik iz poriva uvijek traži priliku

Autor: Darko Buković Foto: PoslovniFM.

Cvetojević: Poduzetnik iz poriva uvijek traži priliku

Nisam nikad bio zaposlen kod nekog drugoga. I danas ‘guram’ svoju poduzetničku priču, svoj poduzetnički san i put na više razina.

Zapravo, slažem se tezom da postoje četiri faze poduzetništva – umjetnik, operater, vlasnik te investitor, svaki s različitim razinama slobode. Vremenom dolaziš do neke od tih pozicija gdje imaš više slobode, jer možeš raditi i neke druge stvari koje voliš, ocijenio je u razgovoru za PoslovniFM Saša Cvetojević, osnivač i direktor tvrtke Insako, vlasnik master franšize MBE za Adriatic regiju.

– Uvijek sam htio nešto više. Novac nikad nije bio primarni motiv, motiv je zapravo nekakva sportska konkurencija, biti u igri, bolji, najbolji, kazao je Cvetojević. Drži da je u poduzetništvu najvažnija upornost, jer će prepreka biti puno, a savjetuje i mladim ljudima da prođu nekoliko tvrtki kako bi vidjeli što rade dobro i loše.

Smatra kako postoje, grubo rečeno, dvije vrste ulaska u poduzetništvo – iz poriva i iz nužde. Danas ljudi dobiju otpremninu ili otkaz pa se odlučuju krenuti u poduzetništvo iz nužde, kad moraju. Poduzetnika iz poriva razlikuje to što oni traže priliku. Stalno. I kad dođu do zida traže priliku kako dalje i u kojem smjeru, naglašava Cvetojević. Motiv je mijenjati, donositi novu dodanu vrijednost i društvu i sebi.

U razgovoru s Darkom Bukovićem, urednikom i voditeljem podcasta Vrijeme je za gospodarstvo, Cvetojević objašnjava i što znači biti obiteljski poduzetnički nagovarač te kako su pokrenuti Insako i Tibia. Cjelovit podcast poslušajte na podcast platformama Mixcloud i Spotify ili preuzmite za kasnije slušanje kad god želite.

– Poboljšava se poduzetnička klima. Mičemo se od ranijih nasljeđenih rigidnih stavova, što treba zahvaliti i smjeni generacija, kojima je cijeli svijet na dlanu, koji mogu imati puno više informacija i mogu zamisliti drugačiju budućnost. No, ipak mladi u, primjerice, modernim tehnološkim industrijama i IT-ju, nemaju puno poriva krenuti u poduzetništvo, kad su drugdje dobro plaćeni i traženi, uz puno manje odgovornosti, kazao je Cvetojević.

– Danas se poduzetnička klima bazira u nas i na dva ekstrema – da su poduzetnici svojevrsna smetnja, što ističe neka ekstremna ljevica, a druga je da smo miks još uvijek rodjačkog-klijentilizma i nasljeđa socijalizma. No, stvari se mijenjaju i po Indeksu ekonomskih sloboda potvrđuje da nismo tako loši, idemo prema dobrim smjerovima, naglašava.

– Hrvatska nova industrija dobro se pozicionira na svjetskom tržištu. Najveća dodana vrijednost se dobiva na kreativnim/STEM/IT industrijama koje rade i imaju proizvod za svjetsko tržište – radeći u Hrvatskoj i dobivajući cijene koje vrijede u Americi, kazao je Cvetojević dodajući da nam cilj treba biti stvaranje što više takvih tvrtki s proizvodom koji treba svijet, koji se neće temeljiti na domaćim natječajima i fondovima.

Cvetojević se prisjetio i vremena ukazivanja na brojne nelogičnosti u propisima i društveno-ekonomskoj situaciji u Hrvatskoj, crticama koje je pisao o zemlji Apsurdistanu, zapravo alegorijski pišući o Hrvatskoj. Kao i vremena u kojem je bio predstavnik poslodavaca u Upravnom vijeću HZZO-a u više mandata, pokušavajući mijenjati sustav iznutra.

Osvrnuo se i na digitalizaciju uprave i pristup e-uslugama.

Posebno govori o novim aktivnostima poput MBE, koji je nedavno dobio i nagradu Franchise Brand Leader Award 22 za najbrže rastuću međunarodnu franšizu na hrvatskom tržište, Futura Partnersu i Game Huba……

Na upit žali li za nečim u što nije investirao, a mogao je, Cvetojević detaljnije opisuje razloge zašto nije investirao u Rimca kad je bila mogućnost da to učini.

– Svaki poduzetnik u sebi mora presjeći – jesi li spreman raditi i živjeti određeni broj godina kako većina ne bi htjela, da bi mogao kasnije živjeti i raditi kako većina ne može, sažeo je poduzetnički život Saša Cvetojević.

Izvor: poslovnifm.com

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Utorak, 04.07.2023.