Zarazne emocije u grupi

Krenimo odmah "u sridu". Emocije su doista prijelazne! I zato o upra­vljanju njima valja nešto više znati.

Krenimo odmah "u sridu". Emocije su doista prijelazne! I zato o upra­vljanju njima valja nešto više znati.

Treba zračiti pozitivno prema okruženju! Pri ulasku u ured nabaciti osmijeh i veselo pozdraviti. Početi dan vedro prema svima (poslati takvu SMS ili eporuku). Turobne priče ostaviti za druge trenutke (sutra). Nacrtati vedre znakove na post-it i nalijepiti ih po uredu.

Bolje je prikloniti se pozitivnima! Tražiti društvo vedrih, optimističnih, onih koji vole vic i šalu. Širenje emocija među ljudima teče na više načina. Prvi su Howard Friedman i Ronald Riggio iz SAD istražili fenomen širenja emocija putem neverbalne komunikacije. Tri su dobrovoljna ispitanika sjela u krug, različito raspoloženi i šutjeli dvije minute. Već nakon prve minute na grupu se počelo "lijepiti" raspoloženje najizražajnije osobe. Jedan dan se grupa obojila vedrinom, drugi put su svi bili utučeni...

Istražujući prijenos emocija drugim načinom - verbalnom komunikacijom - profesor Sigal Barsadem s Yale School of Management (SAD) izveo je igrokaz. Skupinu svojih seminarista zadužio je da simuliraju rad odbora pri izboru i dodjeli godišnje novčane nagrade zaslužnim pojedincima. Svaki je član imao dva zadatka: zalagati se za "svog" kandidata, ali i za optimalnu uporabu sredstava na dobrobit cijele tvrtke. Svi su zaneseno glumili i djelovali, osim jednog člana - uljeza. On je od istraživača dobio drugi, tajni zadatak: da svaku sjednicu već od početka "oboji" nekim emocijama. Nakon otvaranja sjednice, uljez se odmah javio za riječ, izražavajući pritom jedno od četiriju emocionalnih stanja: "zanosno vedar", "pozitivan", "deprimiran" i "razdražljiv". Vrlo se brzo dogodilo ono što slutite: kamo je krenuo uljez, grupa je pošla za njim. Iza pokusa ostaju ove poruke:

  • početak susreta važan je za tijek emocionalnog ozračja u grupi,
  • najizražajniji pojedinac je izvor "emocionalne zaraze".

Kad je tako, pomognimo si da nas u uredu obavije pozitivno ozračje. Pozitivna grupa osigurava bolju suradnju, komunikaciju, produktivnost, zadovoljstvo. Od toga svi imaju koristi.

Petak, 03.10.2014. / P.Z., MEP Učinkoviti menadžer 2011