Uredske proslave: što se smije, a što ne

Uredske proslave idealna su prilika za upoznavanjem, druženjem, učvršćivanjem odnosa i zbližavanjem s kolegama.  Koliko god ugodne bile i koliko god se na njima istinski uspjeli opustiti i uživati, na uredskim proslavama svatko treba pronaći mjeru u jelu i piću, u odjeći, a ponajviše u vlastitom ponašanju.

Izvor stresa
Uredske proslave najčešće se odvijaju u neformalno opuštenoj atmosferi u prostorima unutar tvrtke, najčešće krajem poslovne godine, prije blagdana, nakon uspješno završenog projekta, ugovaranja značajnog posla, a često i povodom rođendana i sličnih događaja. No, za mnoge osobe, u podjednakoj mjeri za organizatore kao i one koji im ne vole prisustvovati, uredske proslave izvor su stresa. Nepisano pravilo kaže da se uredskim proslavama dobro odazvati, jer vas kolege zbog nedolazaka počnu izbjegavati, postajete glavna tema svih proslava ili vas u najmanju ruku smatraju čudnima. Karijeru nikako nije preporučljivo prokockati zbog nečega poput proslave.

'Smalltalk'
Osobe s kojima radimo često ne poznajemo u drugom svjetlu pa su uredske proslave idealna prilika za upoznavanjem. No i u razgovorima koji naginju u smjeru privatnosti dobro je ne ispitivati previše, jer vaše kolege ili kolegice možda ne žele da znate sve o njihovom privatnom životu. Svatko ima određenih problema, a osobe koje ustraju na ispitivanju, često puta zaobilazimo na takvim druženjima. Nije se dobro niti previše otvarati, jer koliko god netko bio prijateljski naklonjen, treba izbjegavati povjeravanja, kao i tračanja kolega iz ureda, a posebice nadređenih. Na ovakvim proslavama temu posla bolje je zaobići, a bolje je i porazgovarati s više ljudi nego se „prilijepiti" za jednu osobu.

'Dress code'
Dress code na ovakvim proslavama obično je ležerniji i nije strogo definiran. Na neformalnu uredsku proslavu nije nužno odjenuti odijelo, kostim ili sličnu strogu „uniformu" (osim ako vaš nadređeni to baš ne naglasi), no ne smijete doći niti u previše izazovnoj i presportskoj odjeci. Ovakva proslava dobro će podnijeti odjeću poput pamučnih hlača, haljina i suknji, laganih bluzica i košulja, twin setova, lepršavog nakita, a muškarci mogu odjenuti pamučne hlače (keper, samt ili traper) te košulju, vestu ili majicu. Morate li baš doći u klasičnom poslovnom outfitu, tamnije poslovno odijelo, svijetla košulja i svečanija kravata zadovoljit će kriterije koji se traže od muškaraca, a klasično odijelo s hlačama ili kostim sa suknjom, klasična poslovna haljina te zgodan komad nakita pristajat će svakoj ženi.

Apsolutno NE
Nedopustivo je napiti se, prejedati, voditi neprikladne razgovore, neumjesno plesati (pr. previše prisno, na stolu ili u nečijem krilu), primiti se mikrofona ili se upuštati u afere s kolegama. Nemojte baš otići prvi, ali potrudite se otići prije zadnjih gostiju i naravno pozdravite se na odlasku. Sjetite se da potencijalno najopasnije vrste proslava (one na kojima mnogi zaboravljaju gdje se i s kim se u društvu nalaze - uredske proslave) mnogima zadaju glavobolju danima nakon što su se previše opustili na uredskoj veselici. A na poslu se (ipak) treba pojaviti.

Iskoristiti trenutak ili bolje ne?
Većina uredskih partija protječe u neformalnoj atmosferi gdje se konzumira veća koiičina jela i još veća količina pića, pa se tijekom vremena dogodi da se potpuno opustite i osjetite znatno prisniji s kolegama i otvoreniji u razgovorima (mnogi počinju pričati neumjesne viceve, ogovarati šefa, prepričavati najnovije tračeve koje su čuli u liftu ili na hodniku i sl.). Veća količina alkohola mnogima daje dodatnu hrabrost pa su ovakve proslave najčešće povod za prekoračenje granica i upuštanje u ljubavne (seksualne) afere s kolegom ili kolegicom iz ureda. Na umu treba imati da je simpatije koje ste dotad sretali svakodnevno na hodnicima, nakon preljubničkog izleta teže izbjegavati, posebice nalazite li se vi ili vaš kolega (kolegica) s posla u bračnoj ili izvanbračnoj vezi.

Petak, 01.06.2012. / Jasmina Fijačko Žigolić, tajnica.hr