Stvaranje međugeneracijskog sklada na radnom mjestu

Menadžeri i suradnici imat će koristi od njih ako prepoznaju snagu koju nosi generacijska različitost.

S obzirom da već dugo radite, ponekad vas frustrira rad i vođenje kadra u dvadesetima. Je li problem u vama ili u njima?
Obje su strane problem. Kad se na radnom mjestu nađu četiri generacije, nije čudno što dolazi do nesporazuma i grešaka u komunikaciji. Ljude obilježavaju društveni i povijesni događaji uz koje su odrasli, kaže Jean Twenge, profesorica psihologije na Sveučilištu San Diego i autorica knjige "Generation Me". U određenom stupnju ono što pripadnici poslijeratne generacije (rođeni od 1946. do 1964.) ili generacije X (rođeni od 1965. do 1981.) očekuju prilikom ulaska u svijet zaposlenja vrlo je različito od onoga što očekuju pripadnici generacije Y ili "milenijci" (rođeni od 1982. do 1992.), smatra profesorica Twenge.

S obzirom na različite perspektive, koji je ključ skladne suradnje s mlađim zaposlenicima?
Trebate pokušati shvatiti njihov mentalni sklop, kaže Anne Loehr, osnivačica tvrtke Anne Loehr & Associates iz Washingtona, tvrtke za razvoj korporativnog vodstva koja se posebno bavi višegeneracijskom radnom snagom. Mnogi su pripadnici genaracije Y tijekom odrastanja prisustvovali obiteljskim sastancima i pripremali se za akademsku i sportsku karijeru, kaže Anne Loehr. "Naviknuli su na to da su uključeni, da se njihov doprinos vrednuje i da surađuju na jednakoj razini." Poslijeratnoj generaciji više odgovara hijerarhijska struktura, u kojoj mlađi zaposlenici moraju zaraditi položaj u kojem smiju iskazati svoje mišljenje. Neki su, pak, pripadnici generacije X manje orijentirani timskom radu i više usmjereni na profesionalnu korist rada, kaže Anne Loehr. Smatra da bi mlađim članovima tima trebalo dati priliku da kažu što misle o provođenju projekta. "Razgovarajte s njima o odgovornosti, pitajte ih što trebate i potom im ponudite nekoliko opcija koje vam odgovaraju."

Mladi zaposlenici nisu previše upoznati s poslovnim bontonom. Kako ih možemo poučiti?
Iako ima mladih koji spremno vode poslovne telefonske razgovore, rukuju se i gledaju druge u oči, mnogima to ne ide jer nisu dovoljno izloženi takvim situacijama, kaže Jason Ryan Dorsey, autor knjige "YSize Your Business". Kako biste mladom zaposleniku pojasnili što znači "ležeran poslovni stil" ili "profesionalnost", dajte im jasne primjere, kaže profesorica Twenge. Recite im, naprimjer, što smiju i ne smiju odjenuti i pokažite im kako da se javljaju na telefon.

Što možemo naučiti od mladih zaposlenika?
Menadžeri i suradnici imat će koristi od njih ako prepoznaju snagu koju nosi generacijska različitost. Naprimjer, istraživanja su pokazala da generaciji Y posao nije najbitniji aspekt života, a starijim je zaposlenicima posao često glavna životna potka. Kako pokazuju podaci istraživačkog centra Pew, mnogi pripadnici genarcije Y također smatraju da se razlikuju po korištenju tehnologijom. Njihova oduševljenost inovacijama može vas nadahnuti da i sami prihvatite novu tehnologiju.

Četvrtak, 20.10.2011. / Eilene Zimmerman, The New York Times / poslovni.hr