Što nikada ne smijete pokazati na poslu?

Čini se da je korporativnoj Americi dozlogrdilo svakodnevno pojavljivanje radnika na poslu u ležernoj, odnosno casual, odjeći.

Prema anketi koju je u lipnju objavio Society for Human Resource Management, samo 34 posto šefova zaposlenicima dopušta da svaki dan budu ležerno odjeveni, dok je 2002. godine to dozvoljavalo njih 53 posto.

Kako piše Bloomberg Businessweek, jedan od razloga za to sigurno se krije u činjenici da se ležerno odijevanje za posao potpuno otelo kontoroli. Profesionalna "trenerica imidža" Lizandra Vega tako se sjeća radnika koji je na sastanak došao u bijelim casual hlačama ispod kojih nije nosio - ništa.

A sve je počelo prilično nevino - uvođenjem casual Fridaya, odnosno ležernog petka, tj. običaja da se u petak na posao ne mora dolaziti u odijelu.

Koncept ležernog odijevanja je posebno popularan u Silicijskoj dolini, gdje neke kompanije nemaju ništa protiv njega. Glasnogovornik Googlea Jordan Newman je tako izjavio kako u toj kompaniji znaju da uspješnost ima malo veze s onim što zaposlenik nosi te da vjeruju da osoba može biti ozbiljna i produktivna i bez odijela.

No, iako je to možda istina za inženjere i programere, teško da važi za one koji rade u uredima i imaju posla s klijentima koji očekuju ozbiljnost.

Businessweek je anketirao stručnjake i sastavio listu pet stvari koje nikad ne bi trebali nositi ili pokazati u uredu, a koje možete pogledati u galeriji.

Četvrtak, 14.10.2010. / Nikolina Rivosechi, business.hr