Neki čuju, a neki samo slušaju

Neki čuju, a neki samo slušaju

Ljudi koji uspostave najbolju vezu s drugima uspijevaju u svom poslu, a sve druge vještine koje imaju, poznanstava, obrazovanje, iskustvo i novac, moćni su indikatori njihovog uspjeha.

Na svakog Billa Gatesa dolazi oko deset milijuna ljudi koji pokušavaju uspjeti. Njihov nedostatak je, među inim, nedostatak vještine u odnosu s ljudima. Ovaj izraz ima mnogo značenja u kontekstu karijere i profesionalnog života. Kako se ponašate u društvenom miljeu je jedna stvar, vaša karijera je druga, dok vještine u ophođenju s ljudima imaju sasvim novo značenje. Evo nekoliko uputa kako ih možete unaprijediti i postati omiljeni među ljudima:

Slušate li?
Slušate li?Neki čuju, dok drugi slušaju. Zatim, postoje ljudi koji slušaju aktivno i oni su primjeri koje treba slijediti. Na koji način primate informacije koje vam ljudi govore?

Jeste li fokusirani?
'Blenete' li u osobu dok vam govori ili monotono odgovarate? Sredite se, usredotočite i fokusirajte. Podignite intonaciju glasa, aktivirajte govor tijela i izražaje lica. Budite sudionik razgovora u svakom smislu te riječi.

Uspostavljate li kontakt očima?
Želite li komunicirati s nekim tko je vrlo važan ili je u pitanju važna problematika, pa želite zadobiti potpunu pažnju osobe kojoj govorite, najvažnije je uspostaviti kontakt očima. Mnogi od nas to uzimaju 'zdravo za gotovo', a posljedica je nenapredovanje na korporativnoj ljestvici. Propustite li uspostaviti kontakt očima, ljudi bi vas mogli doživjeti kao nesimpatičnu i arogantnu osobu.

Možete li se zamisliti na tuđem mjestu?
Sposobnost da se stavite u tuđu situaciju, bez obzira možete li vidjeti svijet očima kojima ga oni vide i osjetiti ono što oni osjećaju, vrlo je važna želite li izgraditi odnos s drugima. Brinete li o ljudima, ne u osobnom smislu (iako je to samo prednost), nego na altruističan i human način? Društvena osoba brine o svojim kolegama, a suosjećanje je glavna odrednica uspješne osobe.

Društveni razvoj ne znači samo da poklanjate pažnju raspoloženjima drugih, nego da svoje raspoloženje prilagodite drugima. Stoga, trudite se biti uvijek pozitivni na poslu i suspregnite ljutnju, temperament i, generalno, sav pesimizam.

Dobar odnos s drugima počinje od vas samih. Pazite na govor lica i tijela, uspostavite kontakt očima sa svojim sugovornicima i trudite se ostaviti dobar dojam kod drugih. Ne možete kontrolirati raspoloženje drugih, no možete vlastito. A kada to napravite, i drugi će slijediti vaš primjer.

Petak, 22.02.2013. / tportal.hr