Poslovna komunikacija

Najveći neprijatelji uspjeha u poslu

Danas se često može čuti kako je najvažnije roditi se pod sretnom zvijezdom, što u najvećem broju slučajeva podrazumijeva roditi se u obitelji s dobrim vezama. U takvim okolnostima talent, znanje, trud i rad na sebi čak i nisu presudni. Ako je pak izostalo rađanje u povoljnom zvjezdanom aspektu, onda su talent, znanje i upornost najčešće spominjani razlozi uspjeha pojedinaca.

Pretvorimo svoju zabrinutost za budućnost u razmišljanje i planiranje budućnosti. - Winston ChurchillMožemo li i koliko sami utjecati na naš uspjeh u poslu? Ovisi li naše napredovanje, traženje boljeg posla i odnos s kolegama o nama samima? Psiholozi kažu da je dosta toga u našim rukama. Ako se, naravno, sa strane ostavi uobičajeni hrvatski model 'po babi i po stričevima'.

Nekih neprijatelja našega uspjeha često nismo ni svjesni, a gotovo se svakodnevno s njima susrećemo.

1. Rutina
'Svaki dan i ovo nanovo.' Samo izgovor ove rečenice ubija svaku volju. Odlazak na posao i čekanje da radno vrijeme završi, znak je da ste upali u neproduktivnu rutinu. Rutina sama po sebi nije pogubna jer ona pokazuje koliko smo umješni da posao obavljamo sa stečenim iskustvom i lakoćom, ali ako nam se ona počne odražavati na raspoloženje i utjecati na psihu - u problemima smo. Zapravo, stručnjaci kažu da doživljavanje posla kao dnevne rutine ubija produktivnost i kreativnost. Iako mnogi od nas rade posao koji je vrlo sličan iz dana u dan, male dnevne promjene i kreativnost ne daju rutini da nas uvede u svakodnevno 'zatupljujuće' obavljanje dnevnih zadaća. Osvježavanje ureda ili radnog stola, organiziranje rasporeda, zapisivanje ideja i planova pa čak i kava s nekim drugim kolegama (osim onih s kojima svakodnevno pijete kavu) mogu povećati vašu produktivnost i otvoriti vam nove vidike.

2. Prihvaćanje situacije
Svjesni ste vlastitog neznanja ili su vas kolege nekoliko puta uhvatile nespremnu/og? Gotovo stalno morate tražiti suradnike za pomoć, pri korištenju računala, pisanju, stranom jeziku i sl.? Takvu situaciju, ako želimo uspjeti u poslu, ne smijemo prihvatiti. Spremnost na stalno učenje odlika je uspješnih. Nikada nije kasno za dodatno učenje stranog jezika, za popravljanje znanja iz gramatike hrvatskog ili korištenja računala. Ako vaša motivacija za učenje nema granica i vašem su uspjehu vrata sve šire otvorena.

3. Pesimizam i strah
'Mogu ja raditi i truditi se, uvijek će sve biti isto.' Psiholozi tvrde da ovakvim rečenicama zatvaramo moć koju dobivamo pozitivnim razmišljanjem, a otvaramo se strahu. Treba pitati, tražiti, truditi se i ne živjeti u strahu od odbijanja. Optimističan stav odražava se i na to kako nas ljudi doživljavaju. Poslodavac će primijetiti pozitivnu, optimističnu i vedru osobu širokog znanja sa željom za učenjem koja mu pristupa bez straha. Čak i odbijanje takvoj osobi neće ubiti volju i snagu za daljnjim napredovanjem. Stoga je važno raditi na sebi iznutra i stvoriti obrambene mehanizme.

4. Neorganiziranost i netočnost
Organizirani zaposlenici koji točno znaju što je njihov posao uvijek su ono što poslodavci traže i svojom organiziranošću i točnošću čine svoj uspjeh u poslu realnijim. „Ako niste sasvim sigurni što je vaš posao, uvijek ćete osjećati da gaje previše. "Stoga je već na početku dana važno organizirati obveze, rasporediti ih prema prioritetima. Na taj se način, osim učinkovitosti, povećava točnost, smanjuje se broj pogrešaka, a radni dan je sveobuhvatniji i organiziraniji.

5. Loša komunikacija
Nitko ne voli ljude koji se ne smiju, spuštene glave mlako pružaju ruku, zaboravljaju na hvala i izvolite... Slično je i na poslu. Poradite na vlastitom PR-u. Srdačno lice, čvrst stisak ruke, pristojno ophođenje teško je ignorirati. Iako izgleda jednostavno, tako se treba ponašati svaki dan i prema svima. Takvi djelatnici su zapaženi, ugodni u komunikaciji, s njima rado kontaktiraju kolege, a takve se vijesti prošire i do poslodavaca. Oni mrki, nepristojni i vječito nezadovoljni su za izbjegavanje - najčešće od sviju na radnome mjestu. Iako je ponekad teško, uz sve probleme koje nas možda tište, biti nasmijan, vedar i prema svima pristojan i učtiv, pokušajte. Promjene ćete brzo uočiti.

Odredite što zapravo želite
Kada biste pokušali ignorirati rutinu, pesimizam, strah, lošu komunikaciju, neorganiziranost, netočnost i prihvaćanje situacije onakve kakve jest, vjerujemo kako biste dobili vjetar u leđa da i posao koji vam možda više i nije toliko zanimljiv doživite iz druge perspektive.
Winston Churchill je rekao: „Pretvorimo svoju zabrinutost za budućnost u razmišljanje i planiranje budućnosti." Možda mijenjajući sebe i radeći prema vlastitom osjećaju shvatite da biste u nekom drugom poslu ostvariti sve ono što želite.

Odredite što je to što želite, definirajte, razlog zašto baš to želite, motivirajte se uspješnim i sretnim ljudima oko vas, potražite znanja i vještine, promijenite se i odbacite neprijatelje uspjeha i nikada ne odustajte. Sigurno mislite, lako je reći ili napisati, ali je malo teže ostvariti. Shvatite to kao pesimističnu misao koju treba odbaciti i kao stepenicu koju su mnogi prešli pa možete i vi. Odbacite sve vrste strahova, vjerujte u sebe, poradite na sebi i to čim prije. Život brzo prolazi i vremena za gubljenje nema.

Ponedjeljak, 02.04.2012. / Anita Bilić, tajnica.hr