Načini kako se izboriti sa toksičnim šefom koji vam priređuje pakao

Načini kako se izboriti sa toksičnim šefom koji vam priređuje pakao

Esther Perel, psihologinja, spisateljica i javna govornica, stručnjakinja je na polju međuljudske psihologije. Ona vam preporučuje tri koraka koja biste trebali primijeniti kako biste se izborili s nesnosnim šefom ili šeficom.

Za početak, neophodno je utvrditi kakva je situacija na poslu. Rad s nadređenim koji doprinosi, takozvanom, toksičnom okruženju na radnom mjestu široko je rasprostranjen problem. Perel ističe tri odlike pomoću kojih ćete prepoznati ovakvo toksično okruženje:

1) Ako šefovo ponašanje onemogućuje kolegama suradnju.

2) Ako je stvorena atmosfera nepovjerenja.

3) Sklonost kolega k nadmetanju.

Stres koji nastaje zbog toksičnog okruženja na radnom mjestu utječe ne samo na kolektiv već i na uspjeh u poslovanju. Esther Perel predstavlja tri koraka koja morate primijeniti kako biste se izborili s nesnosnim nadređenim:

Iznesite glavni problem zajedno s kolegama
Prije svega, najvažnije je utvrditi je li vaš odnos sa šefom problematičan ili je riječ o čitavom kolektivu. Ako samo vi imate poteškoće u komunikaciji, onda bi bilo poželjno da porazgovarate u četiri oka s nadređenim. Ako je cijeli tim taj koji trpi teror nadređenog, zajedno prikupite primjere osnovnih problema koji vas ometaju u obavljanju svog posla. Zatim, grupno osmislite kako ćete šefu predočiti ono što vas muči. Esther predlaže sazivanje sastanka na kojem će nadređeni saslušati vaše probleme.

Iskreno se izjasnite o problemima na poslu koji vas muče
Velika je greška istresati se na šefa umjesto da s njim pokušate porazgovarati iskreno o svemu onome što vas muči tijekom radnog vremena. Iznesite šefu što vam je potrebno kako biste bolje obavljali svoj posao. Kod sumiranja problema na radnom mjestu, ključna su tri pitanja: Tko je taj koji donosi odluke?; Tko je taj koji me podržava? i Cijeni li se moj rad?

„Nešto najbolje što možete učiniti jest da sa svojim nadređenim podijelite svoje viđenje situacije na poslu”, kaže Perel i dodaje kako to pokazuje da vam je stalo, da ste odgovorni i angažirani.

Budite jasni u pronalasku rješenja
Kako bi vaše viđenje situacije na poslu bilo djelotvorno, neophodno je iznijeti i rješenja kojima bi se stanje moglo popraviti. Važno je ne zadržati se na pukoj kritici.

Osim ovih koraka, Esther Perel naglašava i da, ako se nadređeni nije zainteresirao da se pozabavi problemima koje trpite na radnom mjestu, probate problem iznijeti onome iznad vašeg šefa, ako je to moguće. Ako u vašoj kompaniji postoji odjel za ljudske resurse ili osoba zadužena za reguliranje međuljudskih odnosa u kolektivu, a to nije nužno problematični šef, onda im se obratite.

Ovaj i slične savjete pronađite na index.hr

LinkedIn

LinkedInPratite nas na LinkedIn-u zato što svakodnevno donosimo najnovije oglase, vijesti i savjete za traženje posla i razvoj karijere -> www.linkedin.com/company/posao-hr

LinkedIn - posao.hr

Petak, 07.08.2020. / index.hr