Generacija Y u poslu želi «kvalitetu» više nego «kvantitetu»

Iako je postalo uvriježeno mišljenje kako su mladi u potrazi samo za «brzom zaradom», globalno istraživanje konzultantske tvrtke PricewaterhouseCoopers pokazuje drugačije.

Istraživanje koje je ova tvrtka provela krajem prošle godine, na uzorku studenata iz 44 zemlje svijeta, među inim je demistificirala generaciju Y kao grabežljivu, neodgovornu i u potrazi za brzom zaradom. U ovom članku donosimo vam pregled najzanimljivijih rezultata ove studije.

Generacija Y pokazala se kao izuzetno promućurna, štoviše mnogi iz ove generacije teže za stalnim poslom te su lojalni poslodavcu, ali nisu slijepo lojalni, to jest razmišljaju svojom glavom. Naravno, žele i pristojnu plaću, ali još i više žele mogućnost razvoja na poslu kroz dodatno obrazovanje i ostale oblike osobnog razvoja. Uz to, cijene šefove koji su ujedno i mentori, te tvrtke koje se baziraju na društveno odgovornom poslovanju. Tri četvrtine očekuje kako će u svom radnom vijeku promijeniti od dva do pet poslova, a samo 3% očekuje da radi od kuće, dok je 18% spremno raditi prekovremeno. Prema fleksibilnom radnom vremenu najveću averziju imaju Irci, dok bi Nijemci, Turci i Francuzi rado imali fleksibilno radno vrijeme.

Generacija Y

Gotovo svi ispitani, njih 94% željelo bi raditi izvan granica njihove domicilne zemlje, a 80% bi voljelo raditi u dalekim prekomorskim zemljama. Tome su bili najskloniji Indijci, dok bi u svojoj zemlji najviše voljeli raditi Nizozemci. Generacija Y tehnički je vrlo pismena, koriste Internet za druženje i umreženje, a 85% ispitanika uključeno je u internetsku socijalnu mrežu Facebook. Svi imaju mobitele a velika većina koristi prijenosne medijske uređaje kao što su MP3 ili iPod dlanovnike. Od svojih poslodavaca očekuju da prate tehnološka kretanja te im i takva osiguraju na radnom mjestu.

Svjesni propasti i pada vrijednosti mnogih državnih mirovinskih fondova, sa kojima su se mnogi suočavali kroz svoje roditelje, pripadnici ove generacije vjeruju u osobnu štednju ali i privatno investiranje zarađenog novca.

Ova generacija je možda rođena sa «zlatnom žlicom u ustima», no u svom mladom životu suočavali su se kako sa ekonomskim tako i sa političkim krizama. Samosvjesni su, otvoreni prema različitostima i spremni putovati širom svijeta za svojom prilikom, no to im je u nasljeđe ostavila generacija X te baby-boom generacija, koja ih je učila da misle svojom glavom, prihvaćaju različitosti i vjeruju u svoje sposobnosti.

mr.sc. Ratka Jurković, www.svanconsulting.com

Četvrtak, 15.01.2009.