Uživajte u malim stvarima, velikih je premalo da vam ispune život.

VAŽNO: Pronađite vremena za sebe

VAŽNO: Pronađite vremena za sebe

Zadani okvir od 24 sata ne možemo rastegnuti niti produljiti. Jedino možemo bolje organizirati sve svoje poslove i obaveze i odrediti si prioritete.

Način života jako se promijenio u posljednjih 15 godina. Iako nas optužuju da premalo radimo, svaki dan imamo sve manje vremena za sebe. Možda stvarno nismo učinkoviti jer ne znamo organizirati vrijeme, niti nas tome tko poučava. Nismo efikasni na poslu, ali situacija nije bolja ni u obiteljskom životu. Roditelji male djece žale se da ništa ne stignu. Djecu iz vrtića podižu bake jer roditelji dolaze s posla u vrijeme kada u vrtiću više nema ni čistačica. A tko nema pri ruci baku i djeda, plaća "tetama" i susjedama da im dovedu djecu iz vrtića ili škole. Roditelji se, pak, pitaju kada bi, uza sve to, trebali imati vremena za sebe?

Poznata američka uzrečica "vrijeme je novac" postaje nam sve smislenija iako još ne znamo kako je unovčiti. Zadani okvir od 24 sata ne možemo rastegnuti niti produljiti. Jedino možemo bolje organizirati svoje obaveze i odrediti si prioritete. Ponekad je to problem jer ne znamo što su nam prioriteti.

Želimo ono što nemamo
Pronađite vremena za sebeOni koji su nezaposleni sigurno misle da je najvažnije pronaći posao, a vjerojatno su u pravu. Oni koji rade, a ne primaju plaću misle da bi trebalo pronaći bolji posao koji će biti i plaćen. Oni bez stana sanjaju o svom stanu. .. i tako redom. Uvijek je na prvom mjestu ono što nam nedostaje. Ako imate obitelj, normalno je da brinete o svakom članu obitelji, ali nekako se zanosite mišlju daje sve u redu dok su svi zdravi i tu negdje oko vas. Grešku spoznate tek ako i kada nešto zaškripi. Kako vam se obitelj ne bi raspala, brinite o tome prije nego što negdje zaškripi.

Uspostava kućnih pravila
Pronađite vremena za sebe, pronađite vrijeme jedno za drugo, morate imati vremena za svoju djecu (a na poslu budite odgovorni i učinkoviti), i nemojte ni sebe ni druge uvjeravati daje to nemoguća misija.

Prvi korak u boljoj organizaciji je pravedna raspodjela poslova. Svaki član obitelji ima svoje zaduženje i odgovorno ga treba odraditi. Dok su djeca mala, bake i djedovi su dobrodošla pomoč, ne za cjelodnevno čuvanje, nego da preuzmu one "nepokrivene sate". Iako su djeca malena, ne tretirajte ih kao nesposobne. Radne navike i odgovornost su pozitivne osobine i najlakše se usvajaju u ranom djetinjstvu. Neki kućni poslovi mogu se obaviti kao timski rad. Pospremanje dječje sobe i pripremanje ručka mogu biti ugodno provedeno zajedničko vrijeme.

Drugi korak je uspostava kućnog reda. Djeca moraju imati pravilan ritam rada, igranja i odlazaka na spavanje. Ako ste ustalili odlazak na spavanje u primjereno vrijeme, imat ćete koji sat mira za sebe. Hoćete li to vrijeme posvetiti čitanju, gledanju televizije, opuštanju u kadi ili ćete dogovarati strategiju za sljedeći tjedan, sasvim je svejedno! Sve dok ga ne upropastite međusobnim optuživanjem i svađama!

KAKO JOŠ BOLJE KORISTITI VRIJEME

  • Dnevne nabave gubitak su vremena, kupujte jednom tjedno uz popis potrebnih stvari
  • Planiranje povećava učinkovitost, izbjegavajte iznenadne i često nepotrebne improvizacije - sve što možete predvidjeti dogovorite i zapišite tko će što učiniti
  • Dobra međusobna komunikacija sprečava brojne nesporazume (čemu služi mobitel?)
  • Ne morate se potpuno odreći društvenog života, uvedite jedan dan u mjesecu (ili češće) kada jedan roditelj izlazi, a drugi čuva djecu
  • Ako niste preopteretili svoje roditelje cjelodnevnim čuvanjem djece, bake i djedovi uživat će u unucima kada poželite zajedno nekamo otići (kazalište, kino, koncert, vikend u toplicama)
  • Ako stvari ne idu prema planu, ne okrivljujte se međusobno, nego tražite rješenje
  • Što više razgovarajte, bit će manje nesporazuma, a oboje ćete se osjećati bolje
  • Izbjegavajte monologe, uvažavajte i mišljenje koje je drukčije od vašeg, naučite pregovarati
  • Uživajte u malim stvarima, velikih je premalo da vam ispune život.

Ponedjeljak, 17.09.2012. / Ivana Sabol, psihologinja, Jutarnji zdravlje