Važno je nikad ne prestati postavljati pitanja

Važno je nikad ne prestati postavljati pitanja

Važno je nikad ne prestati postavljati pitanja. Albert Einstein
Jeste li znatiželjni? Sa znatiželjom vam postavljam ovo pitanje i iskreno se nadam da će veliki broj vas koji čitate ovaj članak na postavljeno pitanje odgovoriti pozitivno.

Iz moje perspektive, znatiželja je iznimno važna ljudska osobina, temeljna za razvoj i postojanje mnogih drugih osobina, kao što je primjerice kreativnost. Razmislite li o bilo kojoj kreativnoj osobi, bilo iz vaše okoline ili iz svijeta uspješnih i poznatih, vjerojatno ćete zaključiti da je uz to što je kreativna i veoma znatiželjna.

Isto je i sa djecom. Ona svakodnevno postavljaju milione i ne baš uvijek jednostavnih pitanja. „Mama što je ovo?“, „Tata, a kako ovo radi?“, „A zašto je to tako?“ itd. Roditelji od silnih pitanja povremeno izgube živce, daju šture odgovore ili izbjegavaju odgovoriti na njih.

U području businessa sve se više priča o kreativnosti kao ključnoj osobini djelatnika uspješnih kompanija. Tome je tako jer se pokazalo da na tržištu uspijevaju one kompanije čiji zaposlenici razmišljaju o budućim potrebama svojih korisnika i svakodnevno unaprjeđuju proizvode i usluge.Važno je ne zaboraviti da kroz postavljanje pitanja djeca svaki dan nauče nešto novo o svijetu u kojem žive, te se pritom izvrsno zabavljaju. Pitanja i dobiveni odgovori služe ima kao podloga za daljnje istraživanje vlastite okoline, za razvoj mašte i osmišljavanje novih kreativnih ideja za igru.

A što je s nama odraslima? Zašto i u kojem trenutku prestajemo postavljati pitanja? Mislimo li da već sve znamo i da ne postoji ništa novo što bismo danas mogli naučiti?
Vrlo često, poneseni užurbanim ritmom današnjeg načina života, stvari odrađujemo automatski i u našim glavama više se ne roji bezbroj pitanja. Kada mislimo da je naš način jedini način izostaju mnoga kreativna rješenja koja bismo mogli ponuditi i više se zabaviti obavljajući svoj posao. Zašto u svome poslu ne bismo više uživali?

Slikari, skladatelji, znanstvenici, ali i svi oni koji u svom poslu odvoje vremena za postavljanje pitanja, promatranje i osluškivanje, kreiraju novitete u svom i našem svijetu, unaprjeđuju ga i čine zanimljivim.

U području businessa sve se više priča o kreativnosti kao ključnoj osobini djelatnika uspješnih kompanija. Tome je tako jer se pokazalo da na tržištu uspijevaju one kompanije čiji zaposlenici razmišljaju o budućim potrebama svojih korisnika i svakodnevno unaprjeđuju proizvode i usluge. U pozadini svih inovacija i proizvoda koji na tržištu ostvaruju veliki uspjeh leži gomila pitanja koja si kreativni zaposlenici svakodnevno postavljaju. Oni znaju da je svaki novi dan prilika za osmišljavanje novih načina za unaprjeđenje starih proizvoda i usluga, te stvaranje potpunih noviteta. Svjesni su da je u svaki stvaralački proces potrebno uložiti puno vremena i postaviti mnogo pitanja. Svako postavljeno pitanje je mogućnost za nešto novo… učenje, stvaranje, zabavu ili sve navedeno odjednom.

Zašto se i Vi ne biste zapitali: „Što ja danas mogu novo naučiti, napraviti i kako se pritom mogu zabaviti?“. Postavljanjem ovog pitanja već ste napravili prvi korak da sve to i ostvarite.

Jasmina Tofant

Jasmina Tofant

Jasmina Tofant diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, te potom završila multidisciplinarni postdiplomski studij Work and Health (University of Maastricht, Nizozemska). Dosadašnje radno iskustvo stekla je u području ljudskih resursa.

Kontinuirano radi na osobnom i profesionalnom razvoju, pohađala je brojne edukacije iz područja psihologije i ljudskih potencijala, te stekla certifikat NLP majstora praktičara. Stečena znanja primjenjuje svakodnevno u poslovnom, ali i privatnom životu. Vjeruje da svaki pojedinac ima unutrašnje potencijale i mogućnost za osobni napredak i razvoj.

Zaposlena je u Sunce Koncern d.d. kao Samostalna suradnica u Sektoru upravljanja ljudskim potencijalima.

Petak, 02.09.2011.