Izbor top 10 knjiga za poduzetnike

Izbor top 10 knjiga za poduzetnike

Boris Vukić: Osnivači, nasljednici, menadžeri… idemo dalje. Uspješno prenesite poduzeće s prve generacije na drugu

Trenutno najtraženiji poslovni priručnik u Hrvatskoj, a i šire, jer istodobno je objavljeno i hrvatsko i srpsko izdanje. Gotovo trideset godina nakon prvog poduzetničkog vala devedesetih, u svim tranzicijskim zemljama slična je poduzetnička slika – pomalo umorni i prosijedi osnivači traže formulu za budući razvoj obiteljskih poduzeća nakon njihova povlačenja. A formula Borisa Vukića glasi – pripremiti nasljednika, pripremiti tvrtku, pripremiti osnivača i pripremiti obitelj. Na temelju svog iskustva u Institutu Adizes, Boris Vukić napisao je sažet i praktičan priručnik, s puno takta i razumijevanja za sve krize koje mogu nastati u međudjelovanju svih uključenih.

Kristina Ercegović: Najjači si kad si svoj – Ljudska strana biznisa

Kreativno poduzetništvo sa snažnim razvojnim impulsom, kakvo u svojim knjigama i na radionicama Bildanje biznisa osmišljava Kristina Ercegović, koncept je koji jednim udarcem rješava uhljebnički mentalitet, podiže produktivnost i liječi kolektivnu depresiju, uz sve njezine nuspojave kao što su besparica, nezaposlenost i iseljavanje. Strastvena zaljubljenica u poduzetništvo i kreativnost, Kristina Ercegović kroz svoju knjigu širi poduzetnički entuzijazam na sve oko sebe. Svrha biznisa je rješavanje problema i dodavanje vrijednosti, kaže Kristina Ercegović razbijajući predrasude vezane uz rad i odgovarajući na pitanja s kojima se susreće većina poduzetnika – kako biti sretan i ispunjen u vlastitom biznisu, kako doprinositi a ne dokazivati se, kako surađivati a ne natjecati se, kako svoje talente pretvoriti u proizvode i usluge i vezati osobni razvoj uz razvoj tvrtke.  Priručnik “Najjači si kad si svoj” namijenjen je poduzetnicima i menadžerima, ali i mladima, studentima ekonomije i kreativnim srednjoškolcima koji razmišljaju o svojim budućim zanimanjima.

Daniel Pinik: Poriv – Iznenađujuća istina o našim motivima

Što je Kristina Ercegović u hrvatskim okvirima, to je u svijetu Daniel Pink, jedan od najpopularnijih predavača  i autor čije su knjige prevedene na više od trideset jezika. Rad je prirođen čovjeku koliko i igra i odmor, tvrdi Pink, i menadžment koji se temelji na batini i mrkvi potpuno je neprimjeren svijetu u kojem se više ne radi samo zbog stjecanja novca i sigurnosti. Za Pinka je poriv pokretačka, kreativna sila u čovjeku zbog koje stvaranje nove vrijednosti postaje izazov i stvar prestiža. Kao jedan od najutjecajnijih filozofa menadžmenta svojim je knjigama promijenio odnose između poslodavca i zaposlenika i postavio nova uporišta motivacije, a to su izvrsnost, autonomija i svrha, što produktivnost podiže na višu razinu. Pink, naime tvrdi da predugo traje nesklad između onoga što znanost zna i to biznis primjenjuje, a svojim knjigama nastoji premostiti taj jaz.

Adam Grant: Daj i uzmi – Nova paradigma biznisa

Dvije su vrste ljudi u biznisu – oni koji stvaraju novu vrijednost i uspjeh šire svuda oko sebe i oni koji uspijevaju samo tako da drugi gube. Jedni daju svima oko sebe, drugi od njih uzimaju. Psiholog Adam Grant svojim je istraživanjima dokazao da su prvi, davatelji, moćniji i dugoročno pobjeđuju. Povezivanje s drugima, suradnja, vrijednosti i utjecaj – četiri su područja na kojima osobe koje daju grade drukčije odnose od onih koji uzimaju i unatoč gubicima u davanju oni uspješno uvećavaju vrijednost svoga rada. Grant je jedan od najmlađih američkih doktora znanosti i najcjenjenijih poslovnih savjetnika najutjecajnijih svjetskih tvrtki. Nakon knjige „Daj i uzmi“, napisao je i knjigu „Originali“ s  podnaslovom „Kako mijenjaju svijet oni koji se ne slažu s većinom“. Na hrvatskom nije objavljena, ali može se naći na engleskom ili u prijevodu na srpski.

David Allen: Organiziranje posla – Produktivnost bez stresa

Jedna od najutjecajnijih poslovnih knjiga proteklog desetljeća (Getting Things Done, 2002.). U ubrzanoj eri višestrukih izbora koji se pojavljuju istodobno, Allen je razvio metodu kojom se kontrolira sve što se može predvidjeti, kako bi se oslobodilo vrijeme za kreativnost, nove ideje i unutarnju ravnotežu. Popis svih obaveza, godišnja velika spremanja i plan za sljedeći dan jednostavni su alati pomoću kojih se obaveze drže pod kontrolom. Allen upućuje na nove mentalne vještine za obavljanje više poslova istodobno, uz prevladavanje osjećaja zbunjenosti, nervoze i zatrpanosti poslom. Primijenite pravilo “učinite, delegirajte, odgodite, otkažite”, uvijek iznova preispitujte ciljeve i osjećajte se dobro zbog onoga što NE radite.

Arianne de Bonvoisin: Prvih 30 dana, Vodič za lakše prihvaćanje životnih promjena

Živimo u svijetu u kojem samo mijena vječna jest, što posebno vrijedi za našu tranzicijsku stvarnost.  Jeste li upravo dobili otkaz? Rastali se? Ili možda vjenčali? Promjene ne moraju biti bolne, stresne i teške i ne treba ih izbjegavati, a životno zadovoljstvo vezati samo uz stabilnost. Ojačajte zato svoje mišiće promjene i naučite živjeti kao optimist promjene, kako biste lakše prošli kroz sadašnju promjenu i lakše se uhvatili ukoštac s promjenama koje vas neizbježno čekaju u budućnosti. Autorica Arianne de Bonvoisin je change coach, savjetnica za osobni i profesionalni razvoj, specijalizirana za pomoć pri prolasku kroz životne tranzicije. Njezin vodič “Prvih 30 dana” uvjerit će vas da su sve promjene koje priželjkujete ne samo moguće, već se mogu provesti mirno i s optimizmom.

Inga Lalić: Kako pokrenuti vlastiti biznis

Čime biste se bavili kad ne biste morali raditi za novac, što je za vas uspjeh i što vas sprječava da se obogatite – ta pitanja postavlja Inga Lalić u svom priručniku dostupnom u tiskanom i u web izdanju. Pretvorite neuspjeh u uspjeh, razvijte osobine vođe, okružite se pozitivnim i uspješnim ljudima, odustanite od dobrog i inzistirajte na izvrsnom – mnoštvom pozitivnih primjera i ideja priručnik „Kako pokrenuti vlastiti biznis“ djeluje motivirajuće i potiče na preuzimanje odgovornosti za vlastiti život, osamostaljenje ili novi životni početak uz ostvarenje vlastitih ideja. Svako od poglavlja donosi i autentično poduzetničko iskustvo nekih od najuspješnijih poduzetnika koji su svoje ideje pretvorili u poslovni uspjeh.

Marijan Ožanić: Mali brod na olujnom moru

Sasvim drukčije poduzetničko iskustvo opisuje Marijan Ožanić u svojoj knjizi nastaloj u poduzetničkom inkubatoru, gdje su kreativni inženjeri, tehničari i električari razvijali svoje inovacije i proizvode i na temelju svoje ideje pokretali vlastite poslove. Mnogi od njih kasnije su svoje proizvode prodavali na svim kontinentima, ali Marijan Ožanić zabilježio je njihove početke bez kojih bi svaki uspjeh bio nemoguć. „Mene zanima inovator koji postaje poduzetnik i kroz poduzetništvo nastupa na tržištu“, objasnio je poslije Marijan Ožanić svoj pristup. Izazov nije lak, ali za sve koji vjeruju u svoju stručnost, kreativnost, praktičnost i marljivost, ova je knjiga dokaz da se može.

Stribor Erega: Što banke ne žele da znate

Poduzetnici vjerojatno znaju kada je opravdano uzeti kredit, a kada ga treba izbjeći pod svaku cijenu, ali dobro je podsjetiti se. Financijska disciplina i upravljanje novcem ne mora se učiti na vlastitoj koži, tvrdi financijski savjetnik Stribor Erega u svom priručniku i upućuje na osnovna pravila gospodarenja osobnim financijama. Kako se izvući iz dugova, voditi kućno knjigovodstvo, kako ulagati i sačuvati vrijednost novca, uštedjeti za mirovinu, i, dakako, kako postići blagostanje – pitanja su na koja odgovara ovaj jednostavan i zabavan priručnik, ilustriran karikaturama Roka Idžojtića.

Marinko Raos i Višeslav Raos: Politika za mlade (i one koji se tako osjećaju)

Nije poslovni priručnik, ali donosi nezaobilazna znanja za svakog poduzetnika. Priručnik o inteligentnom političkom ponašanju napisala su dva zaljubljenika u politiku, koji su čvrsto uvjereni da je politika plemenita vještina upravljanja javnim interesom i javnim novcem, a ne zamorna i destruktivna sapunica. Marinko i Višeslav Raos u svom priručniku objašnjavaju zašto je važno da građani sudjeluju u izboru političara, po čemu se prepoznaje kvaliteta politike u lokalnoj zajednici i koji su kriteriji pri izboru novih političara. Pregledan, komunikativan priručnik, s anegdotama iz diplomatskog života, koji bi trebali uzeti u ruke birači u svakoj dobi, a ne samo mladi koji prvi put izlaze na izbore.

Članak je prenesen s portala poduzetnik.biz

Ponedjeljak, 09.09.2019. / poduzetnik.biz