Sve veći broj kompanija priključuje se novom trendu o načinu korištenja godišnjeg odmora

Sve veći broj kompanija priključuje se novom trendu o načinu korištenja godišnjeg odmora

Nelimitirani broj dana godišnjeg odmora, zvuči i više nego dobro? Tko na to ne bi pristao?

Iako je ovakav poslovni model u hrvatskim kompanijama i dalje potpuno nezamisliv, najnovije istraživanje Metropolitana otkriva kako je upravo ovaj trend u SAD-u postao sve popularniji. Broj kompanija koje svojim zaposlenicima omogućuju ovaj benefit u neprekidnom je rastu, pogotovo u tehnološkom sektoru. Tako već neko vrijeme ovakvu politiku poslovanja imaju Netflix, Dropbox, LinkedIn, HubSpot, Facebook, ali i brojni drugi.

Razlog tomu upravo je generalna promjena načina rada. Ona je daleko najprisutnija u kompanijama čiji većinski broj zaposlenika čine milenijalci koji žele fleksibilnije radno vrijeme, opušteniju atmosferu, ali u istu ruku i odličnu radnu okolinu.

Iako i dalje većina poslodavaca smatra kako takva praksa nije dobra i da će se uvijek naći pojedinci koji će iskorištavati sustav, istraživanje je pokazalo kako u prosjeku zaposlenici koji imaju ovu opciju rjeđe koriste godišnji odmor. Kako navodi The Guardian, zaposlenici takvih kompanija u prosjeku uzimaju 13 dana godišnjeg odmora u periodu od godine dana.

- Kada smo uveli sustav nelimitiranog broja dana godišnjeg odmora, brojke su nas šokirale. Ljudi nisu iskorištavali taj model i uzimali više dana, naprotiv, koristili su puno manje slobodnih dana – poručio je Haje Jan Kamps, izvršni direktor jedne startup kompanije.

No, iako nelimitirani broj dana godišnjeg odmora zvuči odlično, niti on nije savršen. Naime, neke kompanije ustanovile su kako je taj sustav kod njihovih zaposlenika uveo svojevrsni strah od odlaska na odmor, te su s vremenom počeli uzimati sve manje i manje dana, što je opet odrazilo i na njihovu radnu sposobnost.

Upravo iz razloga i zbog još uvijek ne potvrđene učinkovitosti ovakvog oblika poslovanja, stručnjaci preporučuju kako bi svaka kompanija prije njegova uvođenja trebala dobro razmisliti koliko im se to isplati i hoće li pozitivno ili negativno utjecati na rad njihovih zaposlenika.


Članak u cijelosti pročitajte na: novac.jutarnji.hr

Utorak, 02.04.2019.