Sustav će biti aktiviran u Osijeku za desetak dana.

Osječani dobivaju aplikaciju za dojavu komunalnih problema fotografijom

CityHub aplikacija je koja će za desetak dana omogućiti Osječanima da problem u svom gradu prijave nadležnima preko pametnog telefona.

Ideja za projekt rodila se prije dvije godine kada je Osijek bio kandidat za Zlatni cvijet Europe, priča nam Krunoslav Ris iz BetaWarea, tvrtke koja je aplikaciju kreirala. Projekt tada nije prošao, ali godinu dana kasnije suradnja s gradskom upravom ipak je ostvarena. Po završetku projekta osnovana je i nova tvrtka LetMeDo koja će se baviti daljnjim razvojem i prodajom ove aplikacije.

Riječ je o dugoročnoj suradnji koja bi trebala omogućiti Osječanima da probleme koje vide u gradu prijave putem svojih pametnih telefona tako da ih fotografiraju preko aplikacije CityHub, odrede vrstu problema, prioritet rješavanja te ostave svoj komentar. Aplikacija će sama zabilježiti fotografiju, lokaciju i vrijeme te će sve skupa poslati na cloudservis.

Jednom kada je problem prijavljen, automatski se dodjeljuje komunalnom redaru nadležnom za to područje, a cijelim sustavom administrira osoba iz uprave koja je sada zadužena za zaprimanje prijave građana putem telefona.

Preko sustava moći će se pratiti i kako teče rješavanje problema

 

Problemi se mogu dojaviti anonimno ili se korisnici mogu prijaviti preko društvenih mreža, a u tom je slučaju moguće i pratiti razvoj situacije – je li vaša prijava zaprimljena, radi li se na njoj te je li problem riješen.

Bez obzira na koji ste način prijavljeni, kad naiđete na problem, administrator u gradskoj upravi pogledat će problem, a ako ne spada u komunalne djelatnosti, proslijedit će ga drugoj nadležnoj gradskoj službi.

Prva stanica – Osijek

Rješenje je trenutno implementirano u Osijeku, koji je kao partner na projektu pružio potpunu logističku i administrativnu podršku, a postat će aktivan za desetak dana.

CityHub sustav moguće je implementirati u vrlo kratkom roku u bilo kojem gradu koji iskaže želju za poboljšanjem životnog standarda, objašnjava Krunoslav, a sama će mobilna aplikacija funkcionirati u svim gradovima koji imaju integrirani CityHub.

Aplikacija ima i svoju inačicu na engleskom i njemačkom.

 

Svaki grad može i prethodno definirati probleme koje građani mogu prijaviti – bilo da je riječ o smeću, neispravnom parkiranju, zagađenju, buci, ovisno o tome što mori neku urbanu sredinu.

Iako će sustav prvotno biti aktiviran u Osijeku, BetaWare ima pisma namjere drugih zainteresiranih, a potpisali su i ugovor s tvrtkom SoftFolio o prodaji i zastupstvu rješenja za njemačko, švicarsko, austrijsko i dansko tržište.

Tijekom 2015. planiraju se proširiti na pedesetak gradova, ali i oplemeniti sustav drugim modulima. Trenutno su u razvoju CityPassa, sustava koji će putem QR koda omogućiti građanima i turistima mobilna plaćanja za gradski prijevoz, muzeje i atrakcije, te CityLightsa, sustava koje će raditi na energetskoj učinkovitosti gradske rasvjete.

Vijest je preuzeta sa portala netokracija.com

Utorak, 09.12.2014. / netokracija.com