Borba za tržište korištenjem jaja

'Kupi knjigu, dobiješ jaja' - jaje u službi marketinga

'Kupi knjigu, dobiješ jaja' - jaje u službi marketinga

Izrazito poskupljenje jaja, čija je cijena ove godine u českim prodavnicama udvostručena, inspirirala je neke tvrtke da tu osnovnu životnu namirnicu iskoriste u reklami i marketinškim aktivnostima.

Jedan kupac je kupio knjiga u vrijednosti 5.000 kruna, tako da je kući ponio i 250 komada jaja.Trgovci su privlačili kupce besplatnim jajima ako kupe određenu robu, a neobično skupa kokošja jaja su postala glavni motiv nekih reklama.

Na primjer knjižara u gradu Pršerovu je neposredno pred uskršnje praznike izlijepila reklamne plakate po mjestu u kojima uz svaku kupovinu u vrijednosti 200 kruna (osam eura) obećava 10 jaja na poklon.

Sličnu akciju organizirala je i sestrinska prodavaonica u mjestu Krnovo. Vlasnik knjižare je u lokalnim novinama pohvalio efikasnost "jajčanog marketinga". Jedan kupac je kupio knjiga u vrijednosti 5.000 kruna, tako da je kući ponio i 250 komada jaja.

Motiv skupog jajeta je iskoristio za reklamu i internet sajt za grupnu kupovinu Skr.cz, koja omogućava velike popuste kada se za ponuđenu robu ili uslugu javi veliki broj zainteresiranih.

"Možete uštedjeti na jajima? Ne, ali na Skr.cz možete", pisalo je na reklamnom letku kojim je dominirala kutija s jajima.

Neki prodavači bijele tehnike, pred Uskrs su davali besplatnu kutiju jaja (30 komada) kupcima određene marke, na primjer, frižidera.

Pavel Brabec"Astronomsko poskupljenje jaja i velika medijska pokrivenost bili su okidač za razne reklamne varijacije na tu temu. Ipak nijedna od velikih reklamnih kampanja nije iskoristila taj motiv", rekao je agenciji ČTK predsjednik čeških reklamnih agencija i marketinških komunikacija Pavel Brabec.

On je podsjetio da je prošle godine veliki reklamni hit bila prodaja "staro za novo". Ta forma popusta je u Češkoj sa uživanjem korištena pri prodaji najrazličitijih roba i usluga.

"Jedan od osnovnih principa reklamne komunikacije je korištenje hiperbole (preuveličavanja) i humora. To je logično - reklama ima glavni cilj da se obrati potrošaču. Tvorci reklama tako prirodno u svojim idejama pribjegavaju raznim medijski aktualnim temama", objasnio je Brabec.

U Češkoj su jaja poskupjela nakon što je njihova proizvodnja u EU ove godine smanjena jer su se počeli primjenjivati propisi koji zabranjuju odgajanje koka nesilica u manjim kavezima.

Na primjer, lanac prodavaonica Tesco podigao je cijenu jednog jajeta sa 2,3 krune krajem siječnja, na čak 4,9 kruna.

Neposredno pred Uskrs, 8. travnja, mnogi trgovci su objavili sniženje cijene jaja, što su objavljivali u oglasima i na naslovnim stranama svojih reklamnih letaka.

Petak, 13.04.2012. / nezavisne.com