Hrvatska tvrtka jedini distributer svježe tune za japanskog kupca

Hrvatska tvrtka jedini distributer svježe tune za japanskog kupca

Nakon pada cijene tune na japanskom tržištu, gdje hrvatski uzgajivači tune plasiraju svoj uzgoj, novi vlasnik Kali tune japanska tvrtka J-Trading odlučila je pronaći distributera te plasirati svježu tunu na hrvatsko i europsko tržište.

Odlučili su se za tvrtku Centaurus koja je distributer svježe ribe. J-Trading je obiteljska tvrtka koja se bavi trgovinom ribe, a imala je u svom vlasništvu u Japanu i burzu ribe. Kali tunu preuzela je prošle godine te joj je unaprijedila poslovanje.

Kali tuna je inače i prva tvrtka iz Europe koja je izvezla uzgojenu plavorepu tunu u Japan 1997. godine i dugo godina je bila lider u tom dijelu. Pod vodstvom japanskog vlasnika tvrtka Kali tuna je osuvremenila i poboljšala uzgoj tune, s naglaskom na postizanje vrhunske kvalitete tune.

Jadranska tuna hit

Centaurus ima više od 500 kupaca, uglavnom ugostiteljskih objekata i hotela u Hrvatskoj, a dio svježe ribe plasira u inozemstvo. Poznata je i kao vlasnik lanca ribarnica Gastro ribarnice Brač u zatvorenim objektima. U ribarnicama ima osim svježe ribe i ponudu gotovih ribljih jela.

- Do sada se tuna mogla naći u našim restoranima samo iz kvote namijenjene sportskom tunolovu. Ta kvota je ograničena i brzo se potroši. Uzgajivači tune su dosad plasirali tunu na japansko tržište i to po dobroj cijeni. Cijena je sada na japanskom tržištu ponešto pala, a oporavak se očekuje oko Olimpijade u Japanu. Način na koji mi radimo moći će osigurati stalnu opskrbu svježom tunom. Jadranska tuna je jako cijenjena zbog teksture mesa i postiže dobru cijenu - kaže Toni Bartulović, direktor tvrtke Centaurus.

Bartulović kaže da je interes za svježom tunom u Hrvatskoj velik, a pripremaju i prvi plasman na veliko talijansko tržište.

- Reakcije su pozitivne, a u plasmanu tune namjeravamo dosta narasti. Tržište je iznimno veliko. Veseli nas što je kod nas trend konzumacije tune u velikom porastu. Svi naši dosadašnji kupci, a osobito sushi restorani su jako zadovoljni. Tunu plasiramo i za potrebe japanskog veleposlanstva - otkriva Bartulović.

Bartulović kaže da se unazad deset godina u Japanu trend preokrenuo te se više ne traži masnija tuna, nego je trend konzumacije manje masne tune u čemu jadranska prednjači.

Prednost je i to što Kali tuna ima vlastitu flotu plivarica, tako da osigurava ulov plave ribe za visoko kvalitetnu prehranu tuna. Inače, veća masnoća tune se postiže kada se hrani haringom.

Centaurus je prije desetak godina osnovao Ivo Bartulović da bi mu se ubrzo pridružio brat Toni kao partner. Tvrtka ima godišnji rast između 10 i 20 posto. Zapošljava 40 stalnih radnika čiji broj u turističkoj sezoni premaši 50.

U planu nove ribarnice

Ostvarila je nešto više od 40 milijuna kuna prometa u prošloj godini te dobit od malo veću od milijun kuna. Ima šest vlastitih ribarnica na području Dalmacije čiji broj namjeravaju povećavati. U planu im je i otvaranje ribarnice u Zagrebu.

Centaurus je tvrtka koja se bavi ulovom, otkupom i distribucijom svježe i smrznute ribe. Radi se o tvrtki koja je uvela niz novina u opskrbu ugostiteljskih objekata ribom.

Bartulović kaže da je riblji i fond plodova mora u Jadranu posljednjih godina dosta devastiran, a pogotovo je to slučaj sa škampima. Težina jedinke ulovljene ribe smanjila se za oko 40 posto.

Na taj proces je ponajviše utjecao i ljudski faktor. Stock tune se, s druge strane, oporavlja tako da u tom dijelu vidi mogućnost rasta.

Vijest je preuzeta sa portala jutarnji.hr

Utorak, 22.03.2016. / jutarnji.hr