Ogorčeni na trgovačke centre:

Ugostitelji: Jeftinim ručkom otimaju nam goste

Hrvatski ugostitelji posluju s jednom od najviših poreznih stopa u Europi, jer kada se PDV-u od 23 posto na hranu i piće doda i porez na potrošnju od tri posto, dolazi se do nevjerojatnih financijskih opterećenja koja ugostiteljsku i turističku djelatnost u Hrvatskoj dovode u nekonkurentan položaj.

Kongres ugostitelja Hrvatske bio je prilika da se obrtnici iz te oblasti upoznaju s mogućnostima koje će im donijeti tržište od 500 milijuna potencijalnih turista u zemljama EU.Stoga su i ugostitelji digli svoj glas tražeći jedinstvenu stopu PDV-a od osam posto za sve turističke usluge, uključujući hranu i piće, kako bi u ujednačenim uvjetima poslovanja krenuli u tržišnu utakmicu među zemljama Europske unije, rečeno je, među ostalim, na Kongresu ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, koji je u ponedjeljak započeo u Dubrovniku.

Uz sudjelovanje oko 500 predstavnika hrvatskih obrtnika koji se bave ugostiteljskom i turističkom djelatnošću, a predstavljaju oko 16 tisuća obrta koji zapošljavaju oko stotinu tisuća radnika, ugostitelji su istaknuli osnovne probleme u svojemu poslovanju.

Stotine pristojbi
Oni se, uz visoku stopu PDV-a, odnose i na više od stotinu različitih parafiskalnih davanja za koja svaki mjesec trebaju izdvojiti veliki dio svojih prihoda, te suzbijanje sive ekonomije i nelojalne konkurencije koja im značajno ugrožava poslovanje.

- Nekontrolirano otvaranje ugostiteljskih objekata veliki je problem jer nema jasne strategije o tome koliko nam takvih lokala treba i na kojim područjima, pa tu vlada stihija koju potiče lokalna uprava koja bez kriterija i vizije izdaje suglasnosti za otvaranje novih objekata. Velika nelojalna konkurencija legalnim ugostiteljima jesu i trgovački centri u kojima se gostima prodaje zapakirana kuhana namirnica koja nije jednostavno jelo, nego cijeli jelovnik. Takve trgovine u kojima naši gosti odlaze po hranu mogu raditi 24 sata, a ugostiteljima je strogo propisano radno vrijeme i svako prekoračenje se teško kažnjava. To je nelojalna konkurencija, baš kao i prodaja rashlađenog pića u kioscima koji na četiri metra četvorna imaju po tri hladnjaka za piće čija cijena je tek nešto malo niža od one u restoranima.

Zaradili 4,5 milijardi kuna
Hrvatski obrtnici u ugostiteljstvu i turizmu zaradili su oko 4,5 milijardi kuna ove godine, odnosno trećinu ukupnog ugostiteljskog prometa u zemlji – kazao je Ante Mihić, predsjednik Ceha ugostitelja Hrvatske, naglašavajući kako je turistička godina bila odlična, ali uz sadašnje fiskalne i parafiskalne namete, teško će ugostitelji poslovati pozitivno.

Četvrtak, 17.11.2011. / R. Mikačić, slobodnadalmacija.hr