Predsjednik Uprave ‘Sunce hoteli‘: U 2021. očekujemo značajan oporavak poslovanja, postotak noćenja u odnosu na 2019. je tek 31 posto

Predsjednik Uprave ‘Sunce hoteli‘: U 2021. očekujemo značajan oporavak poslovanja, postotak noćenja u odnosu na 2019. je tek 31 posto

S Hrvojem Veselkom, predsjednikom Uprave tvrtke "Sunce hoteli", razgovarali smo o aktualnoj turističkoj sezoni pri kraju i o planovima i očekivanjima za sljedeću sezonu.

Koliki je (do sada, kumulativno) postotak ostvarenih noćenja, odnosno kakav je ostvareni financijski učinak u odnosu na ranije godine? Kakvi su bili sedmi i osmi mjesec posebno po tim kriterijima?

Hrvoje Veselko- Ukupni kumulativni postotak noćenja u odnosu na 2019. godinu za destinacije Brela i Tučepi, u sezoni 2020. je 31 posto. U sedmom i osmom mjesecu situacija je bila nešto bolja, ukupni broj noćenja u odnosu na 2019. bio je 53 posto, iako je to i dalje bilo značajno ispod planiranih i raspoloživih kapaciteta. Dodatno je na ukupni prihod utjecala i niža postignuta cijena noćenja, pa je i ukupni financijski rezultat nažalost, osjetno niži od samog postotka noćenja u odnosu na 2019.

Korekcija plaća

S obzirom na zimu koju i ekonomski stručnjaci najavljuju kao tešku, kakva je poslovna politika što se tiče zaposlenih, hoće li biti nužno otpuštati/rezati plaće?

- Zdravlje zaposlenika te njihova materijalna prava "Sunce hoteli" d.d. pozicioniraju kao prioritet i osnovu za uspješno poslovanje.

Shodno tome, korigirali smo plaće zaposlenika od ožujka do svibnja ove godine u skladu s činjenicom da smo bili onemogućeni u normalnom poslovanju i da smo destinacije počeli otvarati tek krajem svibnja i početkom lipnja.

S početkom sezone plaće zaposlenika na destinacijama bile su u punom iznosu dok je jedan dio uredskog poslovanja imao određeno umanjenje. Sa završetkom sezone zadržat će se određena korekcija plaća, ali nastojimo da ona bude minimalna i da zaposlenici što manje osjete posljedice ove izazovne sezone, te da se kvalitetno pripremimo za sezonu 2021.

Napominjemo da od samog početka pandemije pa da kraja sezone, a i nadalje nismo i nemamo namjeru ukidati radna mjesta i otpuštati zaposlene, što je i u skladu sa politikom Vlade o očuvanju radnih mjesta te činjenicom da je u turizmu iskustvo nužan preduvjet kvalitete i uspješnosti.

Na koji se način pripremate za 2021. godinu i što očekujete?

- Pripreme za sljedeću sezonu počele su s prvim danima rujna i planiranje se radi na razini svakog objekta.
Višak resursa i vremena koji se, nažalost, oslobodio kraćom sezonom, koristit ćemo za interne treninge i edukacije te ostale aktivnosti pripreme za iduću sezonu. Analiziramo ovogodišnje trendove i trendove prošlih sezona te se fokusiramo na neka nova emitivna tržišta i potencijale. Osnažili smo timove koje se dominantno bave digitalnim kanalima prodaje. Radimo na redizajnu sadržaja i materijala kako bismo osvježili pojavnost. Redefiniramo neke proizvode kako bi oni u budućnosti bili relevantniji i pozitivno utjecali na segment i kvalitetu gostiju. Očekujemo značajan oporavak poslovanja, ali i drugačije ponašanje gostiju u fazi istraživanja, donošenja odluke i same rezervacije. Imat ćemo daleko više last minute rezervacija, a gostima ćemo morati ukloniti sve barijere za donošenje odluke i sam dolazak, od transparentnog i pravovremenog informiranja, sigurnosti dolaska i boravka, te kontinuirane komunikacije s njima kroz cijelo to razdoblje.

Izniman pritisak

Ima li najava potpisivanja nekakvih ugovora? Vjerujete li da će se nastaviti trend individualnog bookinga i što on novoga nosi?

- Redovno ugovaramo sezonu 2021. s postojećim, ali i nekim novim partnerima. Jedan dio ovogodišnjih rezervacija kroz te, ali i ostale kanale prodaje, prebačen je za sezonu 2021. Sigurno je da će se trend individualnih rezervacija nastaviti i to će biti zahtjevno za procesiranje, od samih mehanizama digitalnih kanala, jasnoće i atraktivnosti ponuda te kapaciteta u rezervacijskom centru koji će veliki dio takvih rezervacija morati obraditi.
Nama ostaje i izazov pred i posezone gdje su u prošlim godinama dominirali ili značajno doprinosili alotmani i grupe, a sada razrađujemo taktiku kako to nadoknaditi u slučaju da izostanu, kao što je zbog objektivnih razloga to bio slučaj ove sezone.

Kad govorimo o analizi tekuće sezone, koje su se stvari pokazale dobre u ovoj COVID godini, a koje biste bili najsretniji zaobići?

- Ove sezone uspješno smo direktnim kanalima nadoknadili podbačaj nekih drugih prodajnih kanala i to je jedna od glavnih smjernica kako treba nastaviti razvoj. Dodatno smo uspjeli nadoknaditi veliki dio aviogostiju autogostima, čime smo sebi dokazali da kvalitetnim targetiranjem možemo doprijeti do nove strukture gostiju i da nismo toliko ovisni o avioprijevozu koliko je to inicijalno bilo zaključeno. Sami procesi koji su uvedeni u operacijama zbog COVID-19 mjera, ukazali su na određeni prostor za unaprjeđenje, te na mogućnost da neke proizvode redefiniramo ili potpuno napustimo. To ne bi bilo toliko razvidno u godinama iza nas ili kroz uobičajenu sezonu, stoga i to vidimo kao korisnu posljedicu ovakve situacije i priliku za unaprjeđenje.
Opterećenje rada pod maskama i restriktivne smjene uz nužne samoizolacije u slučaju simptoma ili sumnji te kontinuirani pritisak da goste usmjeravamo pridržavanju mjera, zasigurno su stvari koje bismo voljeli izbjeći u budućnosti jer predstavljaju izniman pritisak na zaposlenike i značajno negativno utječu na operativnu izvrsnost i korisničko iskustvo. Naravno, sve će i dalje ovisiti o epidemiološkoj slici i razvoju same situacije, te smjernica i naputaka regulatora.

Uteg se zove PDV

Na koji bi način država trebala nastupiti, odnosno na koji način se pripremati za sljedeću sezonu i kako pomoći hotelijerima da premoste ovo razdoblje?

- Država je pravovremeno donijela paket mjera za pomoć, kako našem tako i drugim pogođenim sektorima i gospodarstvu u cjelini, a svoju odlučnost da osigura okvir za pripremo sezone 2021. pokazala je i ovim mjerama koje su na snazi do kraja ove godine. Ta je pomoć izuzetan doprinos preživljavanju turističkog sektora i očuvanju radnih mjesta.

Jedino što ostaje kao neadresirano je PDV u turizmu koji nas trenutno čini najmanje konkurentnima u okruženju u odnosu na naše tradicionalne, ali i neke nove konkurente. Nastave li se mjere kroz 2021. godinu, a epidemiološka slika dopusti normalno odvijanje sezone, ne vidimo niti jednu prepreku da uspješnom 2021. godinom i oporavljenim poslovanjem ne vratimo te investicije kroz poreze i davanja državi i lokalnim zajednicama, te društvu u cjelini...

Ostatak vijesti pročitajte na slobodnadalmacija.hr

 

LinkedIn

LinkedInPratite nas na LinkedIn-u zato što svakodnevno donosimo najnovije oglase, vijesti i savjete za traženje posla i razvoj karijere -> www.linkedin.com/company/posao-hr

LinkedIn - posao.hr

Petak, 02.10.2020. / slobodnadalmacija.hr