Nogomet teško može biti alibi za mršav turistički start srpnja

Nogomet teško može biti alibi za mršav turistički start srpnja

Za razliku od lani na Jadranu se, unatoč tome što smo na pragu same špice sezone, bez problema može naći slobodna soba. Domaćini više nisu u komotnoj poziciji da se gotovo za svaki krevet natječu po dva gosta. Brojke iz prvih desetak dana sedmog mjeseca otkrivaju da je turista do 15. srpnja bilo dva milijuna, a noćenja 13 milijuna.

Buma nema, noćenja je jedan posto više nego lani u tom razdoblju, a gostiju - tri posto manje. U Hrvatskoj turističkoj zajednici vjeruju da će sad po završetku Svjetskog prvenstva u Rusiji mnogi krenuti na putovanja i poručuju kako udarni vikendi tek slijede.

Mnogi u branši ne bi potpisali takav rasplet. Nogomet teško da može biti alibi za mršav start srpnja, nakon lipnja s navlas istim brojem noćenja kao lani. Naši najbrojniji gosti Nijemci odavno su ispali, a nije bilo vjerojatno da Austrijanci, Slovenci, Talijani ili Česi pomiču svoje planove za odmor zbog nogometa. Nešto individualnih gostiju vjerojatno je ukralo loše vrijeme, ali čini se da se višak, koji je Hrvatsku lani mučio, prelio Turskoj i Egiptu prije očekivanog.

Turska u ovoj godini računa da će nadmašiti i rekordnih 36,8 milijuna turista iz 2014. Vjeruju da će godinu do kraja ispratiti s plusom od 15-20 posto. Brojke rastu i Egiptu, koji je lani ugostio 8,3 milijuna stranaca. Cijeli Mediteran uvelike se oslanja na Europljane, a u egipatskom turizmu trljaju ruke jer im brojke najbrže rastu u Njemačkoj. Domaće turističke vlasti smatraju da za sezonu kod nas nema veće prijetnje. Ministar turizma Gari Cappelli u intervju nam je izjavio da do kraja 2018. očekuje pet do sedam posto više turista nego lani. Prvih šest mjeseci s 12 posto više gostiju i 10 posto više noćenja bio tek repriza lanjskog davalo je razloga za optimizam.

“Nije to dovoljno. Ipak se u srpnju i kolovozu, kad se odvija 60-ak posto prometa, vodi glavna bitka za sezonu. Uvjeren sam da hiperpotražnje kakvu smo imali lani i zbog koje smo imali i problema nema zbog Turske i Egipta. Nemamo isti proizvod kao te zemlje, ali ljudi gledaju i cijene, uspoređuju, biraju. Lani su naši hotelijeri osjetno podigli cijene i bez problema su punili sobe. Nemamo im što zamjeriti, no čini se da te cijene ove godine nemaju istu prođu”, kaže Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK i vlasnik turoperatora Uniline.

Ostatak vijesti pročitajte na poslovni.hr

Srijeda, 18.07.2018. / poslovni.hr