Nizić: Hrvatska ima prostora biti i boutique destinacija

Nizić: Hrvatska ima prostora biti i boutique destinacija

Ministarstvo turizma ima dobre ideje za privlačenje luksuznog turizma u Hrvatskoj, no gradovi i općine bi trebale imati više sluha kako ponovno ne bi pali u zamku masovnog turizma, ocijenio je u razgovoru za Poslovnifm Nenad Nizić, predsjednik Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela i vlasnik Hotela Vestibul Palace u Splitu.

Udruga, koja okuplja pomno birane i jedinstvene luksuzne hotele, nedavno je predstavila i svoj novi brend Impresia, pod kojim će udruženi djelovati.

– Jedna od loših posljedica masovnog turizma, na primjeru Splita, je sve više objekata brze prehrane. Razgovarao sam s predstavnicima lokalne vlasti i dobio sam odgovor kako je riječ o privatnim prostorima te privatnik sam odlučuje o tome što će unutra biti. Ali ako se taj trend nastavi i iz centra gradu sve drugo nestane, neće biti dobro ni za koga, kaže Nizić.

– Turizam je grana bitna za sve, ne samo za pojedinu političku stranku, pogotovo se to događa kod nas u Splitu, istaknuo je Nizić u razgovoru s Ojdanom Koharević za podcast Poslovni đir. Pohvalio je aktivnosti resornog ministarstva i same ministrice koji su prepoznali značaj Udruge jedinstvenih i luksuznih hotela i zajednički održali prezentacije u Pragu, Beču, Bratislavi i New Yorku. Ne možete vjerovati koliko ljudi ne zna gdje je Hrvatska, nisu znali da je to zemlja koja odiše prirodom, bogatom kulturom i na nama iz Impresije je da Hrvatsku predstavimo i kao boutique destinaciju, dodao je.

Nizić je poznati turistički djelatnik već dugi niz godina, danas vlasnik uspješnog hotela u srcu Dioklecijanove palače, no put do toga bio je itekako težak i trnovit.

– Od samog početka obnove spomenika nulte kategorije koji se sastoji od tri palače, dakle sama investicija nas je opredijelila koje goste želimo i da se moramo baviti cjelogodišnjim turizmom. Iako smo malog kapaciteta od svega 7 soba, mi smo primjer održivog turizma. Izdvaja i nesebičnu podršku dr. Joška Belamarića te konzervatora Gorana Nikšića koji im je davao dragocjene savjete o ispravnom pjeskarenju zidova, injektiranju, bez cementa, što im je puno pomoglo tijekom radova. A 2012. uspjeli smo ući u grupaciju Small Luxury Hotels of the world i preko njih postali prepoznatljivi u svijetu, istaknuo je Nizić. Cjelovit razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

Na opasku urednice kako smo se pogubili u masovnom turizmu, ljeti su naši gradovi prenapučeni, a zimi su gradovi na obali postali gradovi duhova, Nizić odgovara:

– Na lokalnoj samoupravi je da definira gdje se mogu napraviti apartmani gdje ne. Dubrovnik je dobro krenuo s tim ograničenjem, mislim da je to pravi put, vjerujem da će i Split krenuti istim smjerom. No, kod nas je sve izpolitizirano primjerice, netko tko je iz drugog političkog spektra neće podržati, primjerice Frankovića jer je on iz HDZ-a, kaže Nizić.

– Mi nemamo problem radne snage, no članovi grupacije imaju stalan nedostatak radne snage. Putujem po svijetu i gdje god sam bio u hotelima su Filipinci, Indijci, vrlo su staloženi i mirni i vidim da jako lijepo prezentiraju hotele i ponudu, kazao je Nizić. Sretan je i da sve više mladih ipak želi ostati u svojoj zemlji.

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Petak, 16.02.2024.