Ni sjajna sezona neće oporaviti jedan od najvažnijih hrvatskih sektora, ovo su razlozi i najveći izazovi

Ni sjajna sezona neće oporaviti jedan od najvažnijih hrvatskih sektora, ovo su razlozi i najveći izazovi

Najveći izazovi s kojima se već suočavaju poduzetnici su pad profitabilnosti i teška kadrovska kriza.

Čak i da turistička sezona 2021. završi uz realizaciju preko 70 posto fizičkih i financijskih rezultata 2019. godine, sektor očekuju snažne srednjoročne posljedice Covid krize.

Najveći izazovi s kojima se već suočavaju poduzetnici su pad profitabilnosti i teška kadrovska kriza, što će dovesti do pada razine investicija i pada dodane vrijednosti i kvalitete usluge.

Rezultat je to nevjerojatnog pada prihoda u prošloj godini i smanjenja broja radnika u turizmu, pokazala je financijska analiza ugostiteljskog sektora Hrvatske koju je provela konzultantska kuća 505 savjetovanje na temelju godišnjih izvješća objavljenih na Fini.

Direktorica Sanja Čižmar ističe kako se ovi pokazatelji moraju uzimati u obzir u svim daljnjim očekivanjima od ovog sektora u budućnosti, bez obzira na moguće dobre rezultate ove sezone.

“Analiza pokazuje da se po financijskim efektima radi o najjačoj krizi turizma posljednjeg stoljeća. Osobito zabrinjavaju dva pokazatelja. Prvo je stopa smanjenja raspoložive zarade prije kamata, amortizacije i poreza (EBITDA) od čak 86 posto u odnosu na tržišno normalnu 2019. godinu, što ugrožava investicijski potencijal turizma na srednji rok.

Drugi alarmantan podatak je smanjenje broja zaposlenih u sektoru od 15 posto u samo jednoj godini, računajući i stalne i sezonske radnike, što je zabrinjavajuće zbog prelaska zaposlenih u druge sektore, čime se također na srednji rok dodatno otežavaju ionako složeni uvjeti privlačenja zaposlenih u turističku djelatnost”, otkriva Čižmar.

Sektor smještaja i ugostiteljstva, izuzev obrtnika koji ne objavljuju izvješća na Fini, lani je ostvario 44 posto pada prihoda u odnosu na 2019. godinu, operativna dobit srozala se za 86 posto, odnosno za čak 89 posto u hotelskom biznisu, a troškovi rada pali su za prosječnih 12 posto, s tim da su najveći u segmentu smještaja (hoteli i kampovi) i iznose 14 posto.

Cijeli članak pročitajte na poslovni.hr

Srijeda, 04.08.2021. / Marija Crnjak, poslovni.hr