Na skijanje kreće 200.000 Hrvata: jedna destinacija posebno je popularna, ovo su najtraženiji termini i prosječne cijene, a mnogi će djeci tražiti ispričnice za škole...

Foto: DepositPhotos

Na skijanje kreće 200.000 Hrvata: jedna destinacija posebno je popularna, ovo su najtraženiji termini i prosječne cijene, a mnogi će djeci tražiti ispričnice za škole...

Zbogom korona-mjere, testiranja i COVID potvrde! – tisuće Hrvata napokon se u punom obujmu vraćaju svojim omiljenim skijaškim odredištima već početkom 2023. godine, a buking i prodaja skijaških aranžmana vratili su se na razinu pretpandemijske, 2019. godine.

Iako u ovom trenutku ni u jednoj agenciji i krovnoj putničkoj udruzi ne raspolažu egzaktnim brojkama koliko će se ukupno naših građana u novoj skijaškoj sezoni 2023. godine uputiti na inozemna skijališta, podsjetimo kako su se prije pandemije te brojke “vrtjele” oko 200 tisuća hrvatskih putnika skijaša po sezoni.

Veliki povratak

U protekloj 2021./2022. sezoni još su uvijek na snazi bile određene prutuepidemijske mjere, tržište se tek počelo oporavljati od “siromašnih” pandemijskih godina, a procjene su govorile da je u toj sezoni na stranim skijalištima u zimskim radostima uživalo oko 120 tisuća Hrvata.

No već ovog ljeta, kada su počele rezervacije i kada su sve restrikcije vezane uz COVID-19 ukinute, sve je upućivalo na to da se vraćamo na staro i da zaljubljenike u snježne padine neće zaustaviti ni divljanje cijena energenata. U nekim agencijama potvrdili su kako su već rasprodali sve aranžmane, osobite one u udarnim “hrvatskim terminima”.

– Da, točno je, vraćamo se na pretpandemijske brojke. Sve naše članice potvrđuju kako im je prodaja skijaških aranžmana za novu sezonu na razini ili čak nešto bolja nego 2019. godine, uglavnom nikome nije lošija. Cijene aranžmana u prosjeku su veće za deset do 15 posto u odnosu na proteklu godinu, poskupjeli su i smještaj i skijaške propusnice – potvrdio je u četvrtak Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i vlasnik zadarske turističke agencije “Terra Travel”. Omiljene destinacije tradicionalno su one u Sloveniji, Austriji i Italiji, ali zanimanja ima i za Francusku i Bosnu i Hercegovinu.

Iako se godinama “hrvatskim skijaškim tjednom” smatrao drugi tjedan siječnja, sada su se stvari ponešto izmijenile. Naime, i ove su školske godine zimski praznici u Hrvatskoj podijeljeni u dva dijela – prvi dio u trajanju od dva tjedna kreće od Božića, a učenici se u klupe vraćaju 9. siječnja 2023. godine, kada počinje drugo polugodište. Drugi dio predviđen je u razdoblju od 20. do 24. veljače iduće godine, a povratak na nastavu će biti 27. veljače.

To je donekle utjecalo i na izmjenu dotadašnjih skijaških navika, odnosno rezervaciju termina. Iako Tomislav Fain ističe, a isto potvrđuju i u nekim drugim turističkim agencijama, kako su i u novoj skijaškoj sezoni najviše prodanih aranžmana zabilježili u drugom tjednu prvog mjeseca iduće godine, odnosno u terminu od 7. do 14. siječnja, dogodilo se da će u nekim agencijama udarni termin biti prvi tjedan odmah iza Nove godine, upravo iz želje roditelja da djeca ne izostanu s nastave.

Ipak, s obzirom da će velik dio obitelji na skijališta krenuti u vrijeme kada u Hrvatskoj počinje drugo polugodište, neizbježno će se morati pisati ispričnice.

Ukupni trošak

– Drugi tjedan siječnja tradicionalno je “hrvatski skijaški tjedan”, a aranžmani su tada gotovo upola jeftiniji nego, primjerice, oko blagdana Božića i Nove godine. Upozoravali smo da se preraspodjelom školskih praznika zadire u te navike i da se ljudi koji vole skijanje neće odreći putovanja – kaže Tomislav Fain.

Dodaje kako je nekad i do 90 posto Hrvata u tom tjednu išlo na skijanje, ali da je za očekivati kako će se zbog preraspodjele praznika sada to “razvući” i na druge termine. Što se tiče prosječne cijene aranžmana koju će naši “skijaši” iskeširati za uživanje u zimskim radostima na inozemnim destinacijama, to je, kaže, teško izračunati.

– To ovisi o mnogo elemenata, od tipa smještaja, uključenih sadržaja, udaljenosti od skijališta, cijene skijaških propusnica i ostaloga, pa se cijene mogu kretati od tri tisuće kuna po apartmanu do 50 tisuća kuna i više, koje je netko spreman platiti za nešto luksuzniji aranžman. Teško je dati nekakav prosječan izračun za osobu ili obitelj – ističe Tomislav Fain.

Ostatak vijesti pročitajte na Slobodna Dalmacija.

LinkedIn

LinkedInPratite nas na LinkedIn-u zato što svakodnevno donosimo najnovije oglase, vijesti i savjete za traženje posla i razvoj karijere -> www.linkedin.com/company/posao-hr

LinkedIn - posao.hr

Srijeda, 14.12.2022. / Slobodna Dalmacija