Meštrović: Krenuli smo u misiju podizanja samopouzdanja ljekarnicima

Meštrović: Krenuli smo u misiju podizanja samopouzdanja ljekarnicima

Oduvijek me zanimalo do kuda farmaceuti mogu ići, kako ih razvijati, ali ne samo u stručnim kompetencijama, nego i osobnim, komunikacijskim, organizacijskim…

Farmaceuti mogu biti podložni raznim utjecajima, od liječnika, pacijenta, reklama.. zato sam smatrala da im je potrebno podizanje samosvijesti i snaga u donošenju samostalnih odluka. Smatram da je magistar farmacije osoba koja bi trebala i morala o lijekovima i lječenjima znati najviše, istaknula je u razgovoru za PoslovniFM Arijana Meštrović, direktorica u tvrtci Pharma Expert.

Pojašnjava da je dugo godina percepcija javnosti bila da je farmaceut osoba koja isporučuje lijek. A kad se netko ujutro probudi s natečenim zubom, crvenim okom, debelim grlom, opstipacijom, proljevom i slično, on će rijetko pomisliti na liječnika, nego će potražit prvu ljekarnu i tu počinje proces koji ima jako puno segmenata. Na izgled je to – dajte mi nešto – a tu se krije puno pitanja od trijaže, procjene je li to nešto alarmantno i treba li pacijenta poslati liječniku, ponekad je potrebna utjeha, ponekad i uvjeravanja, da ne kažem objašnjavanja. Riječ je o jednoj edukativnoj, javnozdravstvenoj ulozi, a javno zdravstvo i odgovorno samoliječenje je danas stvarnost, istaknula je Meštrović u razgovoru s Lidijom Kiseljak, urednicom podcasta Ritam posla.

– Krenuli smo u misiju podizanja samopouzdanja ljekarnicima, učimo ih asertivnoj komunikaciji, boljoj organizaciji vremena i raspodjeli posla. Tu ima niz situacija koje zapravo treba predočiti, iscrtati i onda kolegama dati alate kako bi znali to raditi, pojašnjava i sama magistra farmacije s dugogodišnjim iskustvom u praksi.

Više od 15 godina bila je za recepturom, zatim je doktorirala na području ljekarničkih kompetencija, odnosno farmaceuta kao sociloškog profila. Održala je gotovo 1.800 edukacija i treninga, bila u 47 zemalja, više od 10 godina predavala na fakultetu, a posljednjih 11 godina je u svojoj agenciji. Dio karijere provela je u Atlantic Grupi, koji joj je, kako kaže, bio drugi fakultet, jer je na farmaciji naučila struku, a u Atlanticu – biznis. Emocionalna i socijalna inteligencija se ne spominje na faksu, a kamoli da se objašnjava kako ćeš nekome priopćiti lošu vijest, kako će ga utješiti ako je netko u terminalnonoj fazi i sl.

Trenutačno u ljekarni, u sustavu, farmaceut ništa ne vidi o pacijentu. I morao bi postaviti puno pitanja da sazna. Navodno je spremno to rješenje kako bi se osnovni podaci o pacijentu vidjeli ili zadnji nalazi, kaže Meštrović. Cjelovit, vrlo iskren i zanimljiv razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

– Radila sam u ljekarni preko puta bolnice na Svetom duhu. Jedna pacijentica dođe po lak za nokte, a sljedeća dođe jer je upravo izgubila blizance. I nije to baš jednostavno, preštekavati se svaku minutu. Kod doktora se ipak najaviš te se i on pripremi, pročita tvoj karton. U ljekarnu uđeš I odmah možeš sasuti sve svoje probleme i tražiti odmah rješenje, kaže Meštrović.

Ako bi farmaceut bio dobro etabliran, on je jako vrijedan zdravstvenom sustavu, što znači da radi trijažu, uzima anamnezu, poznaje svoga pacijenta i ima dobru socijalnu inteligenciju te pun mobitel dobrih kontakata, kako bi pacijenta odmah mogao uputiti da riješi sve što treba. Evo, time se mi bavimo, ukratko je kazala. Dodala je da se sad u ljekarnama događa i smjena generacija, osnivači polako prepuštaju posao svojoj djeci. Njima se bavim i pomažem da organiziraju posao, uz naravno edukaciju.

Znam biti, kaže, i svojevrstan medijator između onoga što se u industriji događa i što se događa na terenu. Meštrović navodi i primjer i anegdotu liječnika i magistre oko korištenja jednog lijeka, kao i situaciju kako se treba postaviti farmaceut u situaciji kad su danas popularni lijekovi za dijabetes u injekcijskim formama, dobili novu indikaciju, a to je regulacija tjelesne težine.

– Iznimno je bitna edukacija u kojoj se dijeli iskustvo, raditi zajedno na slučajevima iz prakse, otvarati mogućnosti za komunikaciju i interprofesionalnu suradnju, onda se te medicinske profesije nadopunjuju, zaključila je Meštrović razgovor za PoslovniFM.

Preuzeto sa poslovnifm.com

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Srijeda, 15.05.2024. / Lidija Kiseljak, poslovnifm.com