Hrvati najkvalitetnijim smatraju Mercedes, U2, Gibonnia, Angelu Merkel...

Hrvati najkvalitetnijim smatraju Mercedes, U2, Gibonnia, Angelu Merkel...

Kada bi hrvatski građanin imao neograničeno novaca na raspolaganju i ukoliko bi pri kupnji isključivo odlučivao na temelju kvalitete, vozio bi Mercedes, slušao U2 ili Gibonnija i odsjedao u The Regent Esplanadi...

Upravo završeno opsežno istraživanje QUDAL - Quality - DEEPMA (www.qudal.hr), po prvi puta pokazuje preferencije, mišljenja i iskustva hrvatskih građana kada je riječ isključivo i samo o kvaliteti.

Najviše ocjene za vrhunsku kvalitetu dobili su od Hrvata primjerice Mercedes, U2, Angela Merkel, Gibonni, The Regent Esplanade...

Rezultat je to prvog hrvatskog QUDAL - Quality - DEEPMA istraživanja koje je u rujnu ove godine za tvrtku Axios proveo u Hrvatskoj Centar za istraživanje GfK na više od 200 kategorija. Prvi rezultati ovog složenog istraživanja sada su obrađeni i dostupni za analizu.

Inovativnu metodu tržišnog istraživanja DEEPMA (Deep Mind Awareness), koja se koristila za QUDAL (QUality meDAL) istraživanje kvalitete razvila je domaća tvrtka Axios u suradnji s vodećom međunarodnom konzultantskom kućom PWC (PricewaterhouseCoopers) prisutnom u više od 150 zemalja svijeta i sa uredima u 757 gradova.

"Projektom QUDAL (QUality meDAL) građanima želimo poručiti da imaju potpuno pravo živjeti kvalitetnije i zahtjevati na tržištu veću kvalitetu za svoj novac. Pravo na kvalitetu i kvalitetniji život posebice je aktualno danas - u trenutno iznimno zahtjevnom ekonomskom okruženju." - Robert Slavečki, QUDAL (QUality meDAL)

Fokus na kvaliteti
Hrvatske građane i građanke, pitalo se u QUDAL (QUality meDAL) istraživanju što bi oni kupovali, i što bi koristili da im pri kupnji novac nije apsolutno nikakav problem, i da pri odluci o kupnji i konzumaciji vode računa isključivo i samo o kvaliteti.

QUDAL (QUality meDAL) istraživanje daje stoga jednu posve novu sliku na Hrvatsku i hrvatsko tržište i otkriva razmišljanja hrvatskih građana o vrijednostima i kvaliteti koje su im dostupne i na koji ih način oni prepoznaju i valoriziraju.

Mercedes kao simbol kvalitete
Na koji način razmišljaju Hrvati o kvaliteti, možda najbolje govori kategorija iz QUDAL - Quality DEEPMA istraživanja - "Automobili općenito".

Prilično očekivano za našu zemlju i podneblje, na prvom mjestu uvjerljivo se smjestio Mercedes. Nakon Mercedesa slijedi BMW, zatim Volkswagen, Opel, Audi, Peugeot.

Zanimljivo je već i kod ove kategorije, što se vidi često i u drugim istraženim podgrupama, da našim građanima cijena nužno nije garancija niti čvrsti dokaz visoke kvalitete. Dokaz tome je činjenica da su naši sugrađani, Volkswagen i Opel smjestili ispred Audia.

Cijenimo kvalitetu U2, Gibbonia, ali i Mate Miše Kovača...
O kulturološkim preferencijama i pojmovanju kvalitete naših sugrađana i sugrađanki odlično govore kategorije: "Strana glazbena grupa", a još i više "Hrvatski pjevač / pjevačica", te "Domaća glazbena grupa".

Kada je riječ o stranim glazbenim grupama, na prvo mjesto po kvaliteti (QUality meDAL) istraživanja smjestila se irska grupa U2, zatim britanski The Beatles, potom Rolling Stones, te Red Hot Chili Peppers.

U kategoriji "Hrvatski pjevač / pjevačica", gotovo očekivano, na prvo mjesto naši sugrađani i sugrađanke smjestili su prema kvaliteti svima omiljenog Zlatana Stipišića Gibonnia. Na drugom mjestu pozicionirao se legendarni Oliver Dragojević dok je treće mjesto pripalo Mate Miši Kovaču. Nakon Kovača slijede Severina, Nina Badrić te potom Jelena Rozga.

Zanimljivo je da se Mate Mišo Kovač, koji već dulje vrijeme nije intenzivno aktivan na hrvatskoj glazbenoj sceni smjestio na visoko treće mjesto. Jednako je tako iznenađujuće da su se medijski prilično eksponirana Severina i Jelena Rozga smjestile tek na četvrto, odnosno na šesto mjesto u ovom istraživanju gdje se ispitivala isključivo kvaliteta.

Od hrvatskih glazbenih grupa, prema kvaliteti, Hrvati najviše cijene Parni valjak - pokazuje QUDAL istraživanje. Drugo i treće mjesto u kategoriji "Hrvatska glazbena grupa" dijele Prljavo kazalište i Magazin. Slijede TBF, Hladno Pivo te Colonia.

Fasciniraju nas Merkel, Obama i Putin
Da Hrvati znaju prepoznati i kvalitetu političkih lidera potvrđuje i kategorija "Političar / političarka u svijetu". Na prvom mjestu ove grupe, prema glasovima naših sugrađana uvjerljivo se smjestila cijenjena njemačka kancelarka Angela Merkel.

Nakon gospođe Merkel, s prilično velikim zaostatkom u broju glasova slijedi američki predsjednik Barack Obama, te zatim na trećem mjestu bivši predsjednik i aktualni premijer Ruske federacije - Vladimir Putin.

Kod kategorije svjetskih političkih lidera, bitno je napomenuti da je Angela Merkel, prvo mjesto osvojila s uvjerljivih 33,5% glasova, dok je trećeplasirani Putin uspio prikupiti jedva 1,7%.

Iza novog analitičkog projekta QUDAL stoji hrvatska tvrtka AXIOS koja se na tržištu certificiranja već dokazala iznimno prihvaćenim Best Buy Award programom - odlično prihvaćenim kako među potrošačima tako i od strane hrvatskog gospodarstva.

Kao i Best Buy Award, i QUDAL certifikacijska shema u cijelosti je razvijena u Hrvatskoj od strane hrvatske tvrtke AXIOS, nekoliko vrhunskih domaćih tvrtki i uz intenzivnu savjetodavnu pomoć renomirane međunarodne konzultantske organizacije PWC (PricewaterhouseCoopers) i stručnjaka iz zagrebačkog odvjetničkog ureda Vukmir & Associates koji su odigrali ključnu ulogu kada je riječ o pitanjima vezanima uz domaću i posebice međunarodnu zaštitu intelektualnog vlasništva vezanog uz projekte Best Buy Award i sada - QUDAL (QUality meDAL).

Prvo QUDAL - QUality meDAL istraživanje prema inovativnoj metodi DEEPMA, sprovela je u Hrvatskoj, u rujnu 2011. godine na čak 200 kategorija cijenjena kuća GfK - Centar za istraživanje tržišta, čije je međunarodno sjedište u Nurnbergu u Njemačkoj.

Kako ističu u tvrtki Axios, cilj istraživačkog projekta QUDAL je promocija i popularizacija kvalitete. U  Axiosu ističu kako upravo danas, u recesijsko vrijeme, potrošač ima osobito pravo zahtjevati na tržištu vrhunsku kvalitetu za svoj novac.

DEEPMA (Deep Mind Awareness) posebna je inovativna metoda razvijena u suradnji tvrtke Axios i međunarodne konzultantske kuće PWC (PricewaterhouseCoopers) kod koje se od ispitanika zahtjeva da dobro promisle o pitanju prije nego što daju konačni odgovor.

DEEPMA shema omogućava prilikom ispitivanja da se izbjegne kod anketiranih grupa navođenje najpopularnijih (tzv. Top of Mind) brandova, odnosno da se u što je mogućoj većoj mjeri prilikom istraživanja tržišta eliminira snaga i popularnost branda kako bi se mogle ispitati stvarne kvalitete same supstance - sam proizvod odnosno usluga.
U istraživanjima „QUDAL - Quality - DEEPMA“ mjeri se kvaliteta – proizvoda odnosno usluge - i  od strane potrošača, ali i prema percepciji onih koji nužno nisu korisnici, ali imaju relevantno mišljenje na osnovi iskustava bliskih osoba u okruženju (npr. majka donosi sud o kvaliteti dječjih pelena ili dječjih šampona i sl.)

Medaljom QUDAL - QUality meDAL, koja se dodjeljuje isključivo najkvalitetnijima - temeljem mišljenja građana, tim stručnjaka iz Axiosa želi staviti pod svjetlo reflektora upravo one subjekte, proizvode i usluge na hrvatskom tržištu koje potrošači ocjenjuju da nude najveću razinu kvalitete.
"Medaljom QUDAL - QUality meDAL poručujemo potrošačima da upravo oni, i samo oni imaju pravo odluke što na tržištu uistinu pruža pravu kvalitetu. Time želimo poslati snažnu poruku proizvođačima i davateljima usluga da se potrude ponuditi građanima veću kvalitetu za njihov novac..." - Mirjana S. Pelaic, Axios d.o.o.

"Želja nam je nagraditi one koji se trude potrošaču dati najveću kvalitetu, ali isto tako poručiti i onima drugima da snižavanjem kvalitete, kako bi isključivo i samo postigli nižu cijenu, dugoročno štete ne samo kupcima već i sebi" ističe Robert Slavečki, jedan od idejnih tvoraca projekta certificiranja i nagrađivanja QUDAL - QUality meDAL.

Medalja QUDAL (QUality meDAL) - QUality meDAL dodjeljivat će se isključivo onim proizvodima i uslugama na tržištu koji potrošaču nude najveću razinu kvalitete - temeljeno na znanstvenim tržišnim istraživanjima prema provjerenoj metodi QUDAL - Quality - DEEPMA.

Odgovor na pitanje: "Što po vašem osobnom iskustvu u Hrvatskoj predstavlja najveću razinu kvalitete?"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
QUDAL (QUality meDAL), Hrvatska 2011 - Najkvalitetniji automobil (općenito)

1. Mercedes = 17,0%
2. BMW = 10,2%
3. Volkswagen = 9,5%
4. Opel = 7,0%
5. Audi = 5,7%
6. Peugeot = 5,2%
Ostalo = 40,9%

Bez odgovora/Ne znam = 4,5%

N= 403 / Nacionalno reprezentativan uzorak za RH

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
QUDAL (QUality meDAL), Hrvatska 2011 - Najkvalitetniji političar / političarka u svijetu

1. Angela Merkel = 33,5%
2. Barack Obama = 15,6%
3. Vladimir Putin = 1,7%
Ostalo = 11,4%

Bez odgovora/Ne znam = 37,7%

N= 403 / Nacionalno reprezentativan uzorak za RH

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

QUDAL (QUality meDAL), Hrvatska 2011 - Najkvalitetnija Strana glazbena grupa

1. U2 = 9,7%
2. The Beatles = 6,0%
3. Rolling Stones = 5,2%
4. Red Hot Chili Peppers = 2,7%
Ostalo = 24,1%

Bez odgovora/Ne znam = 52,4%

N= 403 / Nacionalno reprezentativan uzorak za RH

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 QUDAL (QUality meDAL), Hrvatska 2011 - Najkvalitetniji hrvatski pjevač / pjevačica

1. Zlatan Stipišić Gibonni = 11,4%
2. Oliver Dragojević = 9,7%
3. Mate Mišo Kovač = 6,9%
4. Severina Vučković = 6,7%
5. Nina Badrić = 6,2%
6. Jelena Rozga = 4,5%

Ostalo = 42,9%

Bez odgovora/Ne znam = 11,7%

N= 403 / Nacionalno reprezentativan uzorak za RH

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

QUDAL (QUality meDAL), Hrvatska 2011 - Najkvalitetnija domaća glazbena grupa

1. Parni valjak = 10,7%
2. Prljavo kazalište = 7,2%
3. Magazin = 7,2%
4. TBF = 6,2%
5. Hladno pivo = 5,0%
6. Colonia = 4,7%
Ostalo = 34,0%

Bez odgovora/Ne znam = 25,1%

N= 403 / Nacionalno reprezentativan uzorak za RH

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

QUDAL (QUality meDAL), Hrvatska 2011 - Najkvalitetniji gradski/poslovni hotel

1. The Regent Esplanade Zagreb = 10,2%
2. Sheraton Zagreb Hotel = 7,2%
3. The Westin Zagreb Hotel = 5,1%
4. Grand Hotel Bonavia = 2,9%
Ostalo = 34,1%

Bez odgovora/Ne znam = 40,5%

N= 804 / Nacionalno reprezentativan uzorak za RH

Utorak, 18.10.2011.