Osobe koje češće koriste društvene mreže su depresivnije

Osobe koje češće koriste društvene mreže su depresivnije

Američko sveučilište Pittsburgh napravilo je opsežno istraživanje na temu korištenja društvenih mreža kod osoba starosti od 19 do 32 godine. U njemu ih je sudjelovalo 1787, a provedeno je 2014. godine i sad objavljeno pa javnost ima uvid u sve što se utvrdilo.

Konkretno, što se više koriste društvene mreže, to su veće šanse da će osoba biti otuđena od društva, tjeskobna i depresivna. Do tih rezultata se došlo detaljnim upitnikom, za čije je ispunjavanje bila potrebna prosječno 61 minuta od strane svakog ispitanika. Morali su odgovarati na sve vezano uz najpopularnije društvene mreže, njih 11 - Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine i LinkedIn.

Veza između navedenih psihičkih stanja u samom zaključku istraživanja i društvenih mreža iznimno je jaka. Oni koji rijetko borave na nekoj od 11 navedenih platformi, stabilne su osobe bez nekih odstupanja u ponašanju, no oni koji svakodnevno koriste društvene mreže, imaju 2,7 puta veće šanse za otuđenost, depresiju i tjeskobu.

Pritom treba znati da sve ono oko nas utječe na ponašanje i osjećaje, zato se u istraživanju davalo značaja socijalnom statusu ispitanika, rasi, spolu, jesu li u vezi ili samci, jesu li razvedeni, imaju li djece, imaju li oba roditelja, imaju li posao i kakva su im primanja u kućanstvu. Sve to samo po sebi može biti razlog za depresiju, tjeskobu i otuđenost, no problem je što društvene mreže samo dodatno pojačavaju te negativne osjećaje.

To je tako jer ljudi na njima promatraju druge, sebi bliske ili manje bliske, pa i nepoznate osobe. Kad vide kod njih sreću u nekom od segmenata gdje ispitanik smatra da njemu nedostaje, nastupaju negativni osjećaji i češćim se korištenjem društvenih mreža ti osjećaji pojačavaju. U brojci, 2,7 puta se pojačaju ukoliko smo svaki dan za računalom ili mobilnim uređajem te se bavimo "virtualnim oblikom socijalizacije".

Iako uzorak nije potpuno reprezentativan, ovo istraživanje je iznimno bitno, no ne odgovara u potpunosti na pitanje jesu li osobe kod kojih se javljaju depresija i tjeskoba takve otprije pa popunjavaju "rupu", i padnu u nju s vremenom, ili je riječ o osobama koje nisu imale izražene osjećaje te vrste i oni se pojave s korištenjem društvenih mreža...

Vijest je preuzeta sa portala ictbusiness.hr

Utorak, 05.04.2016. / Vanja Deželić, ictbusiness.info