5 savjeta za biznis koji će pomesti vašu konkurenciju

5 savjeta za biznis koji će pomesti vašu konkurenciju

Problem je javlja kod vođenja biznisa, odnosno njegovog razvijanja. Konkurencija je na tržištu poprilično velika i kako bi uspješno održali i razvili biznis, on mora biti drugačiji, mora ponuditi nešto novo.

Kako izgraditi biznis koji će ljudima promijeniti živote?

Kako bi uspješno pokrenuli, održali i razvijali svoj biznis na konkurentnom tržištu, prvo što vam na pameti mora biti su vaši kupci, odnosno njihove potrebe. Kada shvatite što kupci žele i trebaju, za uspjeh vam je potreban samo vaš uloženi trud.

U intervjuu za Fast Company petero poduzetnika otkrilo je tajnu uspješnosti njihovih tvrtki koje su ljudima ponudile nešto novo, nešto što je imalo utjecaj na njihov život.

1. Prvo poslušajte što kupci žele, pa tek onda razvijajte proizvod

Tristan Walker osnivač je tvrtke Walker & Co. koja proizvodi proizvode namijenjene muškarcima i ženama tamne puti.

Kada je 2013. godine pokrenuo svoju kompaniju, pokrenuo ju je s ciljem da učini nešto u vezi s nedostatkom proizvoda za osobe tamne puti, a ne s ciljem zarade. Štoviše, zarada mu je bila zadnja stvar na pameti. Sada, dvije godine kasnije, ima 20 zaposlenika, a biznis mu svakim danom sve više raste. U čemu je njegova tajna? U slušanju potreba potencijalnih kupaca.

Tako je primjerice od vojnika čuo da se kroz cijelu karijeru bore s održavanjem obrijanog lica jer jednostavno nema proizvoda namijenjenima za njihove brade, a često je imao priliku čuti kako žene tamne puti ne mogu pronaći puder koji bi odgovarao njihovom tenu.

„Mi zauzimamo pristup inovacijama u čijem su središtu kupci. Nije stvar u tome da napravimo proizvod i čekamo da kupci dođu, nego razgovaramo s kupcima i znamo da će kasnije doći“, objasnio je Walker.

2. Omogućite vašim kupcima dostupnost proizvoda

Katia Beauchamp i Hayley Barna osnivačice su kompanije Birchbox, tvrtke koja korisnicima pruža mogućnost narudžbe uzoraka kozmetičkih proizvoda prije same kupnje. Osnovale su svoju kompaniju prije pet godina, kada je na internetu bila dostupna online narudžba raznih proizvoda – knjiga, elektroničkih uređaja, odjeće i sl. No, kada se radi o kozmetici, većina žena više voli isprobati proizvod prije same kupnje. I upravo iz tog razloga ove su dvije poduzetnice došle na ideju da svojim kupcima prije same kupnje proizvoda daju mogućnost pretplate i dostave uzoraka na kućni prag. Veliku su pozornost ove poduzetnice posvetile i pakiranju – svaki je uzorak bio zamotan kao mali poklon.

No tajna njihova uspjeha nije bila ta kutija u kojoj su kupci dobivali uzorke. Kutija je bila samo marketinški alat koji je kupcima omogućio da doznaju više o proizvodu. Online trgovina je personalizirana prema svakom kupcu te im omogućuje brzu narudžbu proizvoda čije su uzorke već dobili na kućni prag. Osim toga, personalizacija svakog korisničkog računa na stranici omogućuje kozmetičkim tvrtkama i feedback kako bi mogli raditi na poboljšanju proizvoda.

One su htjele stvoriti biznis koji će utjecati na živote kupaca, koji će im pružiti nešto novo i drugačije, a usput su uspjele digitalizirati industriju kozmetičkih proizvoda.

3. Imajte na umu jednostavnost korištenja proizvoda

Drew Houston i Arash Derdowsi imena su iza svima već znanog Dropboxa. Drew Houston došao je na ideju da izgradi Dropbox kada je jednom prilikom kod kuće ostavio USB s podacima koji su mu trebali. Bilo je to 2007. godine, a danas Dropbox koristi 400 milijuna ljudi diljem svijeta.

Ono po čemu je Dropbox bio jedinstven, bila je njegova jednostavnost korištenja. Koncept dijeljenja podataka već je bio poznat, a ono što su oni napravili je pojednostavili već poznate mogućnosti.

„Stvar je u tome da uzmete već poznate norme ili društvene konvencije i tome dodate neku vrijednost“, rekao je Alex Castellarnau, direktor dizajna za Dropbox.

No, kako bi mogli dalje nadograđivati svoju uslugu, u Dropboxu najviše pažnje posvećuju potrebama kupaca. Tako primjerice, u Dropboxu je zaposleno 20 ljudi kojima je jedina zadaća istraživanje i komunikacija s kupcima kako bi doznali koje su njihove potrebe i u skladu s time nadograđuju svoju uslugu. Prije nego bilo koji novi proizvod ugleda svjetlo dana, korisnici imaju mogućnost isprobati taj proizvod besplatno i pružiti feedback na temelju kojeg tvrtka mijenja proizvod prije nego izađe na tržište.

4. Najveći rizik koji možete napraviti je ne riskirati uopće

Riječi su to Jamesa Bretta, predsjednika West Elma, koji prije pet godina, kada je počeo raditi u West Elmu, imao samo jedan cilj – proizvodima udahnuti život.

I u tome je uspio – jedan po jedan proizvod. Glavni problem je bio taj što proizvodi West Elma nisu imali osobnosti i on je to odlučio promijeniti jer je znao da ako tvrtka nastavi istim smjerom kao do tada, da će na kraju propasti. Htio je napraviti proizvode koji će ljudi odmah prepoznati.

No za to je bio potreban estetski redizajn svakog proizvoda, što je na kraju sa sobom nosilo velik rizik da se kupcima neće svidjeti. Zato je prvo promijenio dizajn jednog proizvoda, pa drugog, pa trećeg… svaki je proizvod sa sobom nosio povećanje prodaje.

„To su bile male stvari koje sam mogao napraviti s minimalnim resursima. Nisam morao tražiti veliki kapital, a imale su veliki utjecaj na poslovanje“, rekao je Brett.

Još jedna stvar koju Brett smatra važnom su zaposlenici, odnosno članovi tima. Članovi tima bi trebali sudjelovati u svakom procesu promjene. Kako kaže Brett, najveća inovativnost je zaposlenicima dati pravo glasa i omogućiti im da i oni sudjeluju u odlukama.

5. Pružite ljudima drugačije iskustvo

Melanie Whelan, CEO tvrtke SoulCycle, stvorila je puno više od prostora za vježbanje - mjesto gdje su ljudi mogli otići kako bi pobjegli od svakodnevnog stresa, mjesto gdje su mogli pronaći emocionalnu ravnotežu.

„Srž poslovanja je bila stvoriti magično iskustvo koje bi se potezalo izvan studija u svakodnevni život ljudi“, objasnila je.

Ono što je ona stvorila je mjesto gdje ljudi mogu biciklirati, ali u puno ugodnijoj atmosferi. Tako je SoulCycle studio opremljen svijećama i raznim proizvodima koji pružaju malo drugačiju, opuštajuću atmosferu koja klijentima pruža osjećaj kao da uopće ne vježbaju.

Osim ugodne atmosfere i prostora, najveći utjecaj na iskustvo klijenata imaju upravo zaposlenici, kojima je zadatak da poznaju svakog klijenta, da znaju o njemu puno više od imena i prezimena te da stvore s njima poseban odnos.

Whelan vjeruje da je puno važnije ljudima ponuditi uslugu ili proizvod koji će biti drugačiji i koji će na neki način utjecati na njihove živote, nego pružiti proizvod ili uslugu koji će biti samo učinkoviti.

Vijest je preuzeta sa portala www.womeninadria.com

Četvrtak, 19.11.2015. / Anamarija Garašić, www.womeninadria.com