Opis radnog mjesta:
Recepcionar posreduje pri davanju usluga gostima hotela, motela ili drugih smještajnih objekata. Glavni mu je posao komuniciranje s ljudima bilo u neposrednom kontaktu ili telefonski. Komuniciranje s ljudima često se odvija na stranom jeziku. Gosti se pri dolasku u hotel javljaju prvo recepcionaru. Ako nisu unaprijed rezervirali smještaj u hotelu, recepcionar će im reći ima li u hotelu mjesta ili ne. Ako je smještaj u hotelu moguć, dodijelit će im sobu prema njihovoj želji i uputiti ih u dio hotela u kojem se nalazi njihova soba. U knjigu gostiju ili u osobno računalo upisat će osnovne podatke o gostima, vrijeme od kada do kada će boraviti u hotelu i broj sobe u kojoj su smješteni. Recepcionar vodi preciznu evidenciju o popunjenosti hotela i o planiranim datumima dolazaka i odlazaka gostiju. Takva evidencija mu omogućuje da u svakom trenutku, a i unaprijed, zna koliko i kakvih (jednokrevetnih, dvokrevetnih itd.) soba ima na raspolaganju. Za izbivanja iz hotela gosti ostavljaju ključ od sobe na recepciji. Recepcionar ga odlaže u pretinac na policu za ključeve i čuva ga zajedno sa svim ostalim ključevima hotelskih prostorija. Na povratku gosta u hotel recepcionar mu ponovno daje ključ od sobe. Recepcionar gostima daje informacije o uslugama koje hotel pruža: gdje se nalazi restoran i u koje se vrijeme poslužuju obroci, gdje su trgovine, pošta, ljekarna, itd. Ako gost želi npr. buđenje telefonom, glačanje rublja, pranje istog, obraća se recepcionaru. Recepcionar obavještava nadležne službe u hotelu kako bi se gostu pružila usluga koju je tražio. Na kraju boravka u hotelu recepcionar gostu obračunava i naplaćuje troškove smještaja u hotelu i troškove ostalih usluga ako ih je gost imao te mu izdaje račun. U svom radu recepcionar se služi osobnim računalom, telefonom i telefaksom.