Naučite "gasiti požare" na poslu uz strategije Baracka Obame

Naučite "gasiti požare" na poslu uz strategije Baracka Obame

Mnogo ljudi 'mrzi' donošenje teških odluka. Strah od donošenja pogrešne odluke dovodi do razdoblja u kojem uopće nismo produktivni i ne razmišljamo ni o čemu nego o tome, zbog čega nam se čini da problem postaje sve veći i veći. Često morate donijeti odluku između dvije jednako loše mogućnosti. Donosimo savjete bivšeg američkog predsjednika Baracka Obame, koje možete iskoristiti kada ste u dilemi.

Od nekih se osoba češto očekuje da riješe probleme koji se čine nerješivim – pogotovo ako je ta osoba predsjednik. Bivši američki predsjednik Barack Obama jednom je prilikom publici u Salt Lake Cityju predstavio metode koje je koristio kako bi na radnom mjestu “gasio požare”. Ona mu je pomogla da krizne situacije lakše riješi, te da efikasno komunicira o sljedećim koracima.

U teškim odlukama ne postoji stopostotna sigurnost

Obama ohrabruje lidere da prihvate činjenicu da je donošenje teških odluka često igra na sreću. I sam tvrdi da za mnoge probleme s kojima se susreo za vrijeme boravka u Bijeloj kući nije postojalo pravo, ispravno rješenje.

U takvim situacijama, koje ne garantiraju pozitivan ishod, on poziva čelnike da se “pomire” s time da rješenje koje donesu neće biti 100% učinkovito. “Morate razumjeti da se bavite vjerojatnostima, jer će vas u suprotnom želja da riješite stvari savršeno dovesti do osjećaja paraliziranosti. A u takvom stanju na kraju nećete riješiti ništa.”

Formirajte tim pametnih, svestranih pojedinaca

Jedan od razloga zbog kojih je Obama lakše donosio teške odluke je taj što je bio siguran u stručnost svog tima. “Kada sam znao da imam sve informacije, sve podatke, i da smo sagledali situaciju iz svih kuteva – tada bih se osjećao dobro. Čak i ako nisam imao savršen odgovor, znao bih da donosim najbolju odluku koju bi itko donio u mojoj situaciji.”

Ovaj je korak presudan, objašnjava. Pažljiva komunikacija s vašim timom – kada čujete njihova iskrena mišljenja o problemima s kojima se zajedno susrećete – može vam pomoći u donošenju najbolje moguće odluke. Doista, istraživanja pokazuju da su poduzeća i lideri učinkovitiji kada traže tuđe mišljenje kako bi testirali svoje hipoteze, umjesto donošenja jednostranih, neprovjerenih odluka.

Pitajte, ne pravite se da sve razumijete

Neki lideri smatraju da, ako nemaju odgovor na sve, nisu učinkoviti. Obama se ne slaže s tim. Naposlijetku, koja je poanta u savjetnicima ako se na njih ne možete osloniti? Drugi su članovi posebno važni kada ne razumijete sve dijelove problema s kojim se susrećete.

“Uvijek bih rekao drugima, ako su razgovarali o nečemu kompliciranom, da ne razumijem što govore i da mi objasne na normalnom jeziku, na laički način.” U redu je tražiti kolegu koji je u nečemu stručniji da vam to objasni. Umjesto da se pravite da sve razumijete, postavite pitanja kada vam nešto nije jasno, i iskoritite tu priliku za stjecanje novih znanja.

Donošenje odluka nije uvijek crno – bijelo kao što izgleda. Siva je u ovom slučaju potpuno normalna i prihvatljiva. Ponekad opcija A nije bolja od opcije B, jednostavno je drugačija.

Teško je prihvatiti da u nekim situacijama ne postoji apsolutno ispravno rješenje. Ako je i pred vama teška odluka, pokušajte u pristupanju iskoristiti neku od ovih strategija.

Vijest je prenesena s womeninadria.com

Petak, 23.08.2019.