Uredskog kritičara može se 'neutralizirati'

Uredskog kritičara može se 'neutralizirati'

Takva osoba želi biti u pravu bez obzira na sve, traži i pronalazi probleme gdje god se može. Nikada od nje nećete čuti pozitivan komentar.

Svaki ured je drugačiji, ali svaki težak radnik “određene vrste”  bez obzira na radno okruženje je vrlo sličan i odstupanja od “uočenih” karakteristika svakog od njih su minimalna. 
- Loša ideja - najčešća je rečenica kolege “kritičara”. Njegova je misija da se ne slaže niti sa čime što je izrečeno ili se misli napraviti. Takva osoba želi biti u pravu bez obzira na sve, traži i pronalazi probleme gdje god se može. Nikada od nje nećete čuti pozitivan komentar, ali negativne će dijeliti na svaku pogrešku. No tu i leži način kako se nositi sa takvim “destabilizirajućim elementima” u radnoj okolini. Naime, njihove kritike su rijetko konkretne i zato ih pitajte za primjer i točno objašnjenje. Odgovor slijedi u obliku neproduktivne kritike koja se ne može primjeniti u poslovnoj praksi. Pritisnut vašim dokazima polako će sam početi odustajati.

Perfekcionisti često gube dodir s realnošću posla
Perfekcionisti će pak tvrditi: “Moglo je i bolje”. Ako nešto nije savršeno oni zrače i zvuče negativno. Za njih standardni, čak i iznadprosječni učinci i rezultati nisu zadovoljavajući jer često gube dodir sa realnošću. I zato ih ne shvaćajte ozbiljno jer oni izražavaju vlastite, a ne tuđe nedostatke. Pokušajte tako raditi s njima da mogu postaviti realna očekivanja za sebe i druge. To ćete postići rečenicom: “Ovo je najbolje što smo mogli”.

Otporni na promjene nisu nesalomljivi, a nesigurne pohvalite
Status quo - to je pravilo otpornih na promjene. Jer svaka novina u njima budi žestok otpor. Ono što je opasno je što ne pokazuju otvoreno svoje nezadovoljstvo, ali suptilno mogu sabotirati neke projekte. Stoga ih postupno pokušajte “uvući” u promjene. Problem tipa koji sam sebe kažnjava je njegova percepcija sebe. On će uvijek preuzet krivnju za sve. A zapravo je na papiru vrlo dobar. Da biste mu pomogi trebate mu samo predočiti te dokaze njegove kvalitete. Tako ćete mu izgraditi samopouzdanje.

Željan priznanja i cmizdravac su dva različita tipa kolega
- Ja sam žrtvovao sebe za ovu tvrtku, a nikoga nije briga - krvarit će “žrtva” tip. Učinit će sve što ga se zamoli, no u svom depresivnom stanju žali se da je preopterećen, a da njegove napore nitko ne cijeni. On samo treba osjetiti da to znate cijeniti. Pokažite mu to riječima. Sasvim drugi tip je “cmizdravac“. On se mršti, dramatizira i “plaće” kao malo dijete kada nije po njegovom. A njega i treba tretirati kao dijete. Reči mu lijepu riječ, gotovo se ispričati, treba osjetiti podršku i tako im umanjiti stres i pritisak koji osjećaju.

Petak, 02.09.2011. / Katja Gvardiol, 24sata.hr