Kako zaustaviti zaposlenika da ne preuzima sve poslove ostalih

Kako zaustaviti zaposlenika da ne preuzima sve poslove ostalih

Vrijedni zaposlenici uistinu su blago svake radne sredine, no oni koji pretjeruju u tome koliko rade znaju narušavati kompletnu atmosferu do te mjere da čak anuliraju u potpunosti sav posao koji obavljaju. Lideri se moraju znati nositi i s takvima jer prije ili kasnije će naići na njih.

Konkretnije, riječ je o osobama koje se upliću u tuđi posao, nepozvano i bez potrebe. Sigurno ste se svi susreli s takvim kolegama, koji doslovno guraju nos gdje im nije mjesto, sugeriraju, prozivaju na glas i konstantno čine nelagodu takvim ponašanjem. Primjerice, radite na nekom projektu, a kolega kojeg se on ne tiče, dođe "pomagati".

Naravno, zapravo će samo smetati i činiti kolege nervoznima, prvenstveno jer to nije posao koji treba raditi, a uz to je jasno da pokušava ili uspijeva ostaviti dojam kao da oni kojima "pomaže" ne rade dovoljno ili ne rade dovoljno dobro. Ili jednostavno nisu dovoljno brzi.

Kao lider, morate tako nešto srezati u korijenu. Obavezno sagledajte situaciju pa prepoznajte pomaže li to u poslovanju ili odmaže. Naime, moguće je da nametljiva osoba ima dovoljno stručnosti miješati se u više poslova tijekom radnog vremena, no čini li pritom dovoljno veliku korist da bi se takvo ponašanje dopustilo? Jer, ukoliko se narušava radna atmosfera i ukoliko postoji osoba koja nepozvano radi tuđi posao, vi kao lider gubite autoritet i kontrolu, što nikako ne smijete dozvoliti. Ruku na srce, nametljive osobe ne čine tuđi posao da bi pomogli organizaciji već sebi i ako prepoznaju slabosti kod nadređenog, iskoristit će ih.

Upravo zato potrebno je vrlo smireno riješiti situaciju, pozvati spornu osobu na razgovor i zahvaliti joj se na uloženom trudu i volji te zamoliti da to više ne radi, već da se koncentrira prvenstveno na svoj posao. Kako ne bi sve baš prošlo u negativnom tonu, obećajte toj osobi izraženiju uključenost u druge projekte, ali isključivo kad vi kao lider to zatražite. To će održati nivo motiviranosti kod zaposlenika, ali mu i jasno dati do znanja tko je šef, a tko zaposlenik...

Članak prenesen s portala ictbusiness.info.

Petak, 15.11.2019. / https://www.ictbusiness.info/