Izrada online portfolija ili portfelja može biti odlična stvar koja vam pomaže da se istaknete kod budućeg poslodavca.
Naime, bilo da pokušavate privući nove klijente, dati poslodavcima uvid u svoje vještine, unaprijediti osobni brend ili povećati svoju vidljivost, stranica koja prikazuje vaš rad može vam pomoći ostvariti cilj.
Pritom ne morate biti grafički dizajner da biste napravili upečatljiv portfolio. Upravo zbog toga pripremili smo korisne savjete koji mogu pomoći u kreiranju sjajnog portfolija, bez obzira u kojoj industriji radite.

Što je portfolio ili portfelj?
Karijerni portfelj definira se kao zbirka radova i postignuća osobe kako bi se predstavile vještine i iskustva.
Predstavlja, dakle, vaša uvjerenja, vještine, kvalifikacije, obrazovanje, obuku i iskustvo i pritom pruža uvid u vašu osobnost i radnu etiku.
Odabir najrelevantnijih profesionalnih iskustava te njihovo predstavljanje u jasno razumljivom formatu pokazat će poslodavcu dokaz vaših organizacijskih, komunikacijskih i konkretnih karijernih vještina.
Kako započeti s izradom portfelja?
Što ako pokušavate prijeći u novo područje rada i želite tu uslugu navesti u svom portfelju, ali još nemate nikakve isječke ili uzorke? Pokušajte stvoriti probne primjere.
Ako ste content marketinški stručnjak koji želi raditi sponzorirane infografike - napravite infografiku za zamišljenog klijenta. Ili, ako ste freelancer koji želi proširiti svoje usluge na pisanje o financijama, napišite članak koji bi se uklopio u jedno od ciljanih izdanja.
Imati nešto za pokazati, čak i ako nije bilo rađeno za stvarnu tvrtku ili klijenta i dalje će biti snažan dokaz vaših sposobnosti.

Što bi trebalo biti uključeno u moj portfelj?
Prvo i možda najvažnije, redovito spremajte sve što radite na trenutnom poslu. Kasnije se možete odlučiti što želite uključiti u svoj portfelj. Neke stavke mogu biti relevantnije za posao koji ćete raditi na jednoj poziciji, nego na drugoj, stoga je korisno imati raznolike uzorke.
Svoj materijal možete predstaviti na vlastiti kreativan način, a ovo su neke od ključnih stavki koje biste trebali uključiti:
-
Izjava o originalnosti: Kratki odlomak u kojem se navodi da je ovo vaš rad i da je povjerljiv. Također bi trebao sadržavati napomenu ukoliko se neki dijelovi portfelja ne smiju kopirati.
-
Filozofija rada: Kratki opis vaših uvjerenja o sebi i industriji u kojoj želite raditi
-
Životopis: Pregled vaših vještina i radnog iskustva. Možete uključiti i dokumentaciju o svojim certifikatima, diplomama, akademskim stupnjevima, nagradama, profesionalnim članstvima ili iskustvima u volonterskom radu.
-
Primjeri rada: Prilikom odabira stavki za portfelj, razmislite koji će radovi najbolje pokazati vaše vještine, kompetencije i postignuća, posebno u odnosu na vrstu posla koji biste obavljali kod potencijalnog poslodavca.
-
Radovi u tijeku: Popis projekata ili aktivnosti povezanih s karijerom na kojima trenutno radite, a koji bi mogli doprinijeti vašim vještinama i kvalifikacijama u željenom području.
-
Preporuke: Popis od barem tri do pet osoba koje mogu potvrditi vaše profesionalne kvalifikacije. Profesionalne preporuke mogu uključivati profesore, mentore s prakse, nadređene na poslu ili voditelje drugih aktivnosti, poput projekata u zajednici.
BONUS TIP:
Ovisno o vašem području interesa i uzorcima rada, možete odlučiti izraditi digitalni portfelj na web stranici ili fizičku kopiju, primjerice u registratoru s tri prstena. Ako predstavljate fizički portfelj, svakako koristite kvalitetan papir i ponesite dodatne kopije za intervju ili komisiju.
Što ne smijete staviti u portfelj?
U poslovnom svijetu nije rijetkost raditi na projektima za koje vrijede strogi ugovori o povjerljivosti. To često znači da ne smijete javno spominjati imena tvrtki ni otkrivati detalje suradnje. No, takvo iskustvo i dalje možete kvalitetno prikazati u svom portfelju.
Umjesto da naglasite naziv brenda ili klijenta, usredotočite se na opis zadataka i rezultata. Na primjer, umjesto da napišete: “Vodila sam pet različitih društvenih mreža i pisala blog i SEO članke za…”, možete reći: “Posljednjih godinu i pol dana radim na jačanju prepoznatljivosti velike B2C online kompanije…”
Zatim priložite primjere, objave na društvenim mrežama ili neki drugi primjer koji ilustrira vaše vještine, bez otkrivanja identiteta klijenta. Tako zadržavate diskreciju, a istovremeno pokazujete svoj rad i kompetencije.
Organizirajte sadržaj
Kako bi čitateljima bilo lakše brzo prepoznati ključne informacije i uočiti najvažnije stavke, korisno je organizirati sadržaj u kategorije. Ako imate bogato iskustvo i puno materijala koji biste voljeli staviti u portfelj, a pritom ih sve naglasiti na jednoj stranici to bi moglo biti zbunjujuće.
Na primjer, ako su prva tri projekta vezana uz pisanje članaka za web stranice, a kasnije spomenete vještine upravljanja društvenim mrežama, potencijalni klijenti ili poslodavci lako mogu previdjeti tu posljednju stavku ako nije jasno istaknuta. Organizacija po kategorijama pomaže da svaki segment vašeg rada bude vidljiv i lako razumljiv.
Dodatni savjeti
Vaš portfelj nije samo zbirka radova—on je i prilika da pokažete tko ste i kako radite. Pri oblikovanju portfelja razmislite o tome kako želite da vas ljudi dožive: kroz vizualni stil, ton pisanja, način prezentacije projekata i organizaciju sadržaja.
Na primjer, minimalistički, čist dizajn može odražavati preciznost i profesionalnost, dok živopisne i kreativne prezentacije mogu pokazati inovativnost i energiju.
Uključite svoj glas u opise projekata, objasnite razloge iza svojih odluka i proces rada. Na taj način potencijalni klijenti ili poslodavci ne vide samo što ste napravili, nego i kako razmišljate i rješavate probleme—što često ostavlja jači dojam od samog vizualnog prikaza rada.
Izvor fotografija: Canva, Pexels



