Evo što se dogodi kad se radno vrijeme skrati s 8 na 5 sati

Nasuprot tome, mnogi danas odustaju od tog, smatraju, zastarjelog standarda, i uvode kraće radno vrijeme u cilju povećanja produktivnosti.

Tijekom godina velike gospodarske krize govorilo se o skraćenju radnog tjedna kao spasonosnom rješenju za očuvanje radnih mjesta. Sada se o skraćenju radnog tjedna još priča, ali sve više s naglaskom podizanja produktivnosti i zadovoljstva radnika.

Radno vrijeme od 9 do 17 sati stvorilo je ‘kult radoholičara’. Odvjetnici, konzultanti i bankari s ponosom ističu da dnevno rade 12 sati. Mi drugi koji imamo osmosatno radno vrijeme trebali bi biti sretni.Osmosatno radno vrijeme se prihvaća kao standard, no, neki su mišljenja, da je on zastario. Jedan od njih je Stephan Aarsto koji je za Mashable objasnio zašto je u svoju tvrtku odlučio uvesti petosatno radno vrijeme.

Sve se mijenja, samo radno vrijeme ostaje isto

Osmosatno radno vrijeme uvedeno je još 1866. godine. Tek 1914. godine Henry Ford prepolovio je radno vrijeme i to kako bi povećao produktivnost i smanjio trošak radnika u proizvodnji. No, nije potrajalo. Iako su se mnoge stvari od početka 1900-ih i industrijske revolucije drastično promijenile, uključujući i strukturu obiteljske zajednice, i dalje najveći broj ljudi ima osmosatno radno vrijeme.

Ideju po kojoj se 70 posto tjedna radi a preostalih 30 posto vremena uživa, Aarsto je nazvao kolektivnom glupošću. Odlučio je skratiti radni tjedan i svojim zaposlenicima ostaviti više vremena za privatni život.

Rade manje za istu plaću

Sada, za istu plaću, njegovi zaposlenici rade pet sati dnevno. I čini se, bolje nego prije. Prošle godine Aarstova tvrtka proglašena je za najbrže rastuću privatnu kompaniju u San Diegu. Zapošljava devetero ljudi koji su ostvarili prihod od 9 milijuna dolara.

Kako mu je to uspjelo? Ukinuo je pauzu za ručak koja je trajala sat vremena, a, kako bi s kraćim radnim vremenom zadržao isti novo produktivnosti, neke je stvari je automatizirao. Najteže je bilo osmisliti funkcioniranje korisničke podrške klijenata, bez dodatnog zapošljavanja ljudi. No, našli su rješenja  – dodatno su iskoristili kapacitet postojećeg softvera. Napravljen je video vodič kako bi si korisnici tvrtke mogli pomoći i onda kada im zaposlenici nisu fizički na raspolaganju, a uveli su automatske odgovore mailom.

Ništa se nije raspalo

“Napravili smo zaokret, a da se ništa nije raspalo. I dalje primamo podjednak broj poziva dnevno, a na mailove odgovaramo ažurno kao i do sada. Čak i u današnjem modernom poslovanju stalna dostupnost nije nužna. Bitno je samo da kvalitetno komunicirate kada se dostupni”, kaže Aarsto.

Njegovi zaposlenici imaju fiksu plaću, ali uveo je stimulaciju za one najproduktivnije. Njih nagrađuje s iznosom od 5 posto ostvarenog profita.

Stephan Aarsto priznaje da je skraćivanje radnog vremena na pet sati bila vjerojatno jedna od najtežih odluka koju je kao poduzetnik donio. Ipak, zaključuje, nimalo nije požalio jer je zadovoljan što njegova tvrtka ostvaruje bolje rezultate, uz produktivnije i sretnije zaposlenike koji se i više nego prije daju u posao.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu net.hr

Utorak, 27.10.2015. / net.hr