Oni su izbacili plastiku iz svojih ureda jer žele ekološki čistu budućnost

Oni su izbacili plastiku iz svojih ureda jer žele ekološki čistu budućnost

Projekt Postani 'plastic-free' tvrtka pomaže manjim tvrtkama da počnu odmah i konkretno djelovati. Istražili smo što su dosad učinili Bruketa&Žinić&Grey, arhitektonski ured 3LHD, dizajnerski webshop Selectedd, škola stranih jezika Boutique lingua...

'Zastrašujuća mi je pomisao ta da me u budućnosti neko od moje djece zapita što sam konkretno baš ja pokušao učiniti da se spriječi uništavanje mora i Zemlje, na kojoj oni upravo započinju svoj život, a da ja na to pitanje nemam jasan i konkretan odgovor', kaže Petar Pavić, pokretač inicijative Plastic waste free Croatia.

Prvi njihov projekt je Postani plastic-free tvrtka ili organizacija te pruža konkretan okvir djelovanja manjim tvrtkama kako bi mogle početi odmah i konkretno djelovati.

Prvoj takvoj ideji na našim prostorima već se priključio niz tvrtki i ureda koji su već u potpunosti izbacili plastiku iz svog poslovanja ili su na dobrom putu da to uskoro učine: Bruketa&Žinić&Grey, Odvjetničko društvo Vukmir i partneri, arhitektonski ured 3LHD, dizajnerski webshop Selectedd, škola stranih jezika Boutique lingua, catering servis Moveat...

'Ne želimo zatvarati oči i praviti se da budućnost nije naša odgovornost. Smatramo da svatko može i treba početi od sebe kako bi se dogodio bitniji pomak', kaže Jelena Mihelčić iz reklamne agencije Bruketa&Žinić&Grey. 'Inicijativa Plastic free Croatia na jednostavan i konkretan način motivira na bolje odnošenje prema okolišu i kao takva se nadovezala na naše stavove i nastojanja. Sve počinje s nama samima.'

Većinu smjernica slijedili su i ranije - od odvajanja otpada, preko korištenja posuđa i pribora za višekratnu upotrebu, do vode za piće iz pročišćivača i papirnatih vrećica. Čitavo uređenje njihova ureda temelji se na principu reciklaže i maksimalne iskoristivosti sirovina.

'Kao signalizaciju u prostoru iskoristili smo slova starih računalnih tipkovnica, dijelove zidova obložili smo ostacima drvenih letvi korištenih prilikom preuređenja, a ostatke bakrenih cijevi, čak i odbačene satelitske antene, iskoristili smo za dizajn rasvjetnih tijela', otkriva Mihelčić. 'Imamo i stari Lebarovićev sat koji smo uzeli s otpada i popravili, kao i neke stare ulične lampe.'

Kao najveći izazov pokazala se dostava hrane. Gotovo da nema dostavljača koji ne koristi jednokratnu plastiku, a oni koji imaju tu opciju dodatno ju naplaćuju jer većina ljudi ne zahtijeva ekološki prihvatljiviju ambalažu pa im se to za sada ne isplati.

'Nadamo se da ćemo utjecati na to i da će ova inicijativa okupiti kritičnu masu tvrtki koja će utjecati na isplativost uvođenja neplastične ambalaže za dostavu hrane', kažu u agenciji Bruketa&Žinić&Grey, u kojoj ne namjeravaju stati sve dok posve ne izbace svu jednokratnu plastiku iz uporabe u prostorijama tvrtke.

'Projektu smo se priključili jer se uklopio u našu želju da i djelovanjem naše škole i prevoditeljskog centra izrazimo svoj stav prema potrebi očuvanja okoliša i održivosti', otkriva Gorana Rajčić, direktorica škole stranih jezika i prevoditeljskog centra Boutique lingua. 'Projekt je izvrsno detektirao problem nerazgradive plastike i njenog nekritičkog odlaganja u okoliš te nam ponudio jasne i jednostavne smjernice za to kako možemo uz male pomake napraviti značajne rezultate u očuvanju okoliša.'

Na samom početku s veseljem su shvatili da već dobrim dijelom zadovoljavaju uvjete plastic free ureda. Od samog početka koriste staklene i keramičke čaše te šalice, namještaj im je od drva i uglavnom upotrebljavaju drvene olovke i bojice.


Cijeli članak dostupan na: tportal.hr

Petak, 29.11.2019.