Kako dati otkaz na poslu na profesionalan način? Donosimo vodič u 6 koraka

Kako dati otkaz na poslu na profesionalan način? Donosimo vodič u 6 koraka

Neovisno o tome jeste li frustrirani, iscrpljeni ili ste naprosto spremni za nešto novo,želju za promjenom posla osjeti gotovo svatko u nekom trenutku karijere.

Apsolutno svaki je razlog valjan, sve dok želite zaštiti sebe i svoje zdravlje, ali najvažnije je znati kako dati otkaz na ispravan, profesionalan način jer to zaista može učiniti razliku u mnogočemu.

Naime, odlazak u žurbi, pogrešne riječi ili jednostavno nestajanje bez objašnjenja mogu vas pratiti dulje nego što biste željeli. Čak i ako ste 100 posto sigurni da je vrijeme za odlazak, način na koji odlazite može utjecati na vašu reputaciju, profesionalnu mrežu pa čak i na sljedeću ponudu za posao, posebice ako želite ostati raditi u istoj industriji.

Krenimo redom.

Kako dati otkaz?

Prije nego što date otkaz, zastanite i zapitajte se: Je li ovo samo težak tjedan ili dugotrajan problem? Potpuno je normalno imati frustrirajuće dane (ili čak mjesece), ali to ne znači uvijek da trebate nužno dati otkaz.

Ipak, dugotrajan osjećaji dosade, preopterećenosti ili podcijenjenosti mogu biti znak da nešto dublje ne funkcionira. Konkretnije, ako na tom radnom mjestu više ne vidite prilike za razvoj vještina ili stjecanje iskustva koje želite, to može biti znak da je vrijeme za odlazak.

Razlog za odlazak može biti i to što tvrtka nije ispunila obećanja. Primjerice, najavljeno promaknuće koja se nikada nije dogodilo ili uočite promjene poput tihih otkaza, promjene prioriteta ili smanjenja benefita. Ako vidite znakove poput smanjene fleksibilnosti ili nestajanja pogodnosti, možda je vrijeme da se pripremite za promjenu.

kako dati otkaz

Isplanirajte pravi trenutak i strategiju odlaska

Kad ste na koncu odlučili dati otkaz, sljedeće pitanje koje biste si trebali postaviti je- kada dati otkaz. Tajming možda ne izgleda presudno, ali može imati velik utjecaj i na vas i na vaš tim.

Ako je moguće, otkaz je najbolje dati u trenutku kada će to najmanje poremetiti rad. To obično znači izbjegavanje sredine velikog projekta ili neposredno prije važnih rokova. Ako očekujete bonus, dionice ili neku drugu pogodnost, provjerite datume. Ponekad se isplati pričekati još neko vrijeme.

Prvo obavijestite svog nadređenog

Reći šefu da dajete otkaz može biti neugodno, stresno ili emotivno, i to je potpuno normalno. No, bez obzira na vaš odnos, dobro je unaprijed pripremiti što ćete reći.

Razmislite o tonu i sadržaju poruke. Ako očekujete da će vaš nadređeni to shvatiti osobno, savjetuje se da se prilagodite njegovom ili njezinom stilu komunikacije. Počnite sa zahvalnošću, primjerice, spomenite vještine koje ste stekli ili prilike koje ste dobili.

Poruka neka bude jednostavna, iskrena i usmjerena na vaše ciljeve, a ne na mane tvrtke ili osobe. Ne morate iznositi sve detalje, samo onoliko koliko vam je ugodno.

Nije preporučljivo koristiti sljedeće sintagme: „Mrzim ovaj posao“; „Nikada me niste podržavali”; Ovo je toksično radno mjesto.Razgovor uživo je idealan, ali videopoziv ili telefonski razgovor također su prihvatljivi, osobito ako radite na daljinu.

Pripremite otkaz napismeno

Nakon razgovora slijedi formalni korak, a to je pisani otkaz. Čak i ako ste već usmeno rekli da odlazite, pismo je važno zbog administracije i evidencije.

Pismo neka bude kratko i pristojno, neka sadrži:

  • jasnu izjavu da dajete otkaz

  • vaš posljednji radni dan

  • kratku zahvalu

Izbjegavajte pritužbe, optužbe i detaljna objašnjenja. Ovo nije mjesto za iznošenje nezadovoljstva.

Otiđite profesionalno

Profesionalan odlazak ne završava slanjem otkaza. Pomozite koliko možete. Ažurirajte dokumentaciju, prenesite projekte, napišite upute ili obučite zamjenu. Pokušajte završiti zadatke ili barem jasno opisati sljedeće korake.

Ako ste s nekim kolegama ili nadređenima imali dobar odnos, lijepo je poslati kratku poruku zahvale i želje za nastavak suradnje.

otkaz

Upoznajte svoja prava i pripremite se za HR formalnosti

Pri odlasku vas vjerojatno čeka exit intervju. Koliko ćete biti iskreni ovisi o vama, ali profesionalan i konstruktivan pristup uvijek je najbolji.

Provjerite i zadnju isplatu plaće, uključujući neiskorišteni godišnji odmor. Ne zaboravite vratiti službenu opremu: laptop, kartice, telefon ili dokumente. To svakako svima pomaže da odlazak prođe bez problema.

Izvor fotografija: Canva, Pexels

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Utorak, 16.12.2025. / posao.hr