Novine gube čitatelje, gubici se gomilaju - internet jedino rješenje?

Korištenje medija se drastično mijenja, cijela branša se nalazi u krizi…

Treba nam više korisnika interneta kako bismo kompenzirali gubitak čitatelja tiskanog izdanja.

“Svi mi na ovom dugom putu idemo u nepoznato”, rekao je Philip Bennett, direktor DeWitt Wallace centra za medije i demokraciju na Sveučilištu Duke u Sjevernoj Karolini (SAD) pozdravljajući prisutne i odmah jasno kaže: “Branša je u potrazi za svojom budućnošću ili točnije rečeno, u potrazi je za modelima koji će joj omogućiti da preživi.” Bennett je dugo vremena bio jedna od vodećih ličnosti u listu Washington Post i zna da je odlučujuće pitanje ‘kako dobiti novac, koji upravo gubimo?’. On pri tome prije svega misli na velike, stare institucije novinarstva. Ako želimo dobiti odgovore, moramo dakle otići u Washington i New York.

New York Times Tower se uzdiže 300 stotine metara iznad grada – transparentni stup od stakla, željeza, keramike i aluminija. Na jednom od katova gdje su smještene redakcije, na pola puta između Midtown Manhattana i neba, ovaj list je svojim mnogobrojnim dobitnicima Pulitzerove nagrade posvetio jedan počasni zid na kojem se nalaze uokvirena sjećanja na 100 godina konstantnih vrhunskih novinarskih dostignuća. No, digitalni svijet se više ne da uokviriti. “Treba nam više korisnika interneta kako bismo kompenzirali gubitak čitatelja tiskanog izdanja”, kaže Lydia Polgreen, zamjenica urednice redakcije za vanjsku politiku New York Timesa. Na Philipa Bennetta to djeluje kao eho. Lydia priča kako je kao dopisnica za područje Azije i Afrike otkrila ogromnu ulogu koju imaju društveni mediji i to u vremenu kada se u sjedištu New York Timesa u New Yorku na temu Twitter odmahivalo rukom.

“Mi novinari u budućnosti moramo izgraditi vlastitu bazu čitatelja, drugačije ne ide.” Ona ukazuje da u međuvremenu više korisnika sadržaje Timesa prati preko mobilnih uređaja nego preko kompjutera.

U međuvremenu je NYT uzor kada je riječ o digitalnom preokretu u klasičnim tiskanim medijima. Neslužbeni “Innovation Report” (izvještaj o inovativnosti) u branši je postao znak upozorenja za sve koji se još nisu oprostili od istina starog medijskog svijeta. Jedan mladi Timesov tim propisao je svojoj matičnoj kući strategiju davanja prednosti digitalnim izdanjima. Ta strategija glasi: „Digitalna produkcija i distribucija moraju imati prioritet i to bez obzira na ograničenja novina. Posljednji korak je da se postojeće digitalno izdanje samo ‘prepakira’ za sutrašnje tiskano izdanje.” Dosadašnje “sveto” tiskano izdanje trebalo bi igrati još samo sporednu ulogu. Facebook zamjenjuje kiosk u kojem se mogu kupiti novine.

Nekoliko blokova dalje prema jugu i Greg Veis intenzivno razmišlja o tome kako u 21. stoljeću spasiti jedan tradicionalni list...

Cijeli tekst pročitajte na poslovnipuls.com

Četvrtak, 20.11.2014. / poslovnipuls.com