U recesiji trpe i vjenčanja

Glamurozna vjenčanja na Zapadu više nisu u modi. Ako se ljudi i odlučuju na svadbene svetkovine, one su vrlo skromnog formata.

Prema pisanju portala Yahoo samo u Americi ova 60 milijardi dolara vrijedna industrija doživjela je pad prihoda od gotovo 24%. Ispitivanje koje je napravila jedna od vodećih američkih agencija za vjenčanja David's Bridal govori kako je 75% ispitanih parova radi uštede novca srezalo svoje troškove vjenčanja na minimum.

Uz štedljivo razmišljanje, čini se da je stvar je i u socijalnoj inteligenciji parova koji se žele vjenčati – mnogi od njih smatraju kako nije primjereno da troše tisuće i tisuće dolara na vjenčanja kada njihovi sunarodnjaci gube poslove i domove.

No pad prihoda ne doživljava samo industrija vjenčanja, nego i «industrija razvoda». Prema navodima portala Yahoo!Finance američki parovi radije ostaju u braku nego da u ovoj krizi troše enormne svote novaca na razvode. Međutim, nije tako samo Amerikancima. Mnogi Britanci odlučili su ostati u braku kako bi uštedjeli.

Ipak ljubav je energija potrebna svakom čovjeku, a osobito u vrijeme krize. Časopis The Economist navodi kako portalima za internetsko spajanje parova ide bolje nego ikada. Poteškoće recesije se bolje rješavaju u paru, pa su tako američki portali eHarmony.com i OKCupid.com (ekvivalenti našoj Iskrici) od rujna 2008 do siječnja 2009,  zabilježili mjesečni rast registriranih korisnika od 20% do 30%. Greg Waldorf, izvršni direktor portala eHarmony.com, navodi kako je posjećenost njihovim stranicama u prosjeku bila veća kada je Dow Jones indeks padao za 100 postotnih bodova i više.

Ljubav se dobro prodaje i na kioscima. Iako američke novine zbog krize postaju sve tanje, u porastu je prodaja ljubavnih romana. Kao što navodi New York Times, u vremenima krize svi želimo «happy end». Osim toga, ljudi će radije provoditi svoje večeri čitajući iznova «Prohujalo s vihorom», nego gomile neplaćenih računa i bankovne izvode koji pokazuju «debele» minuse.



Harlequin Enterprises, vodeći izdavač popularnih «ljubića», u zadnjem je kvartalu prošle godine ostvario prihod veći za 30% u odnosu na 2007. godinu. Prema ispitivanju Nielsen Bookscan-a, izdavači širom SAD-a bilježe porast prodaje «ljubića» od u prosjeku 7%, dok je prodaja ostalih izdanja beletristike ostala na nivou 2007 godine. Fanovi «ljubića» vrlo su odani ovom žanru a osobito vodećim spisateljicama te sa velikom pažnjom iščekuju nove nastavke ljubavnih odiseja svojih omiljenih likova.

Ljubav i pripadanje osnovna su potreba svakog pojedinca, a kada proživljavamo teške trenutke, tražimo izlaze ako ništa drugo u virtualnom ili svijetu izmišljenih likova. Iako je vjenčanje svojevrsna kruna svake ljubavne veze, ipak nije preduvjet za ono što svi tražimo – pripadanje i partnerstvo.

mr.sc. Ratka Jurković, www.svanconsulting.com

Utorak, 21.04.2009.