Administrator podržava nesmetano funkcioniranje ureda obavljanjem administrativnih zadataka i projekata.
Zasigurno ste u posljednjih nekoliko mjeseci naletjeli na mnoštvo oglasa za administratora ili administratoricu. Riječ je o poprilično popularnom i traženom zanimanju u Hrvatskoj i šire, međtim nemali broj ljudi zna o kakvom je poslu doista riječ. Valja odmah istaknuti da se posao administratora diverzificira ovisno od industrije do industrije.
Naime, administrator je osoba koja pomaže organizaciji da učinkovito postigne svoje ciljeve. Administratori postoje u različitim ulogama i djeluju u tvrtkama te na radnim mjestima gdje njihove specifične dužnosti ovise o vrsti poslovanja ili instituciji koja ih zapošljava. U većini slučajeva administratori izrađuju kratkoročne i dugoročne strategije kako bi osigurali uspješno poslovanje, postavljaju ciljeve i organiziraju inicijative. Oni nadziru procese i olakšavaju poslovne funkcije kako bi sve teklo glatko i učinkovito.

Što rade administratori?
Administratori mogu obavljati i rukovodeće uloge, ali najčešće pomažu članovima svog odjela.
Pritom administratori obavljaju brojne zadatke u tvrtkama i često rade na tome da tvrtke ostanu organizirane i učinkovite u svom poslovanju. Kako bi postigli te ciljeve, mogu izvršavati različite upravne, uredske ili administrativne zadatke.
To najčešće uključuje zadatke poput organizacije dokumenata i arhive, izvještavanje višeg menadžmenta u tvrtki, javljanje na telefon, preusmjeravanje poziva, ažuriranje pojedinih podataka, odgovaranje na e-mailove, planiranje i zakazivanje obaveza nadređenima, upravljanje korisnicima te generalno oblikovanje i poboljšanje operativnih procesa u tvrtki.
Gdje rade administratori?
Važno je istaknuti da su administratori važan dio većine poduzeća jer obavljaju vrijedne poslove koji pomažu tvrtkama da ostanu organizirane i usredotočene na svoje ciljeve.
Pritom postoji nekolicina vrsta administrativnih poslova. Primjerice, postoji mrežni administrator. On prvenstveno održava računalnu infrastrukturu i mreže. Često upravlja poslužiteljima na lokaciji, nadzire integritet sustava, provodi testiranja i osigurava učinkovitost interakcije između softvera i mreže.
Osim toga, tu su i sistemski administratori koji se bave konfiguriranjem i održavanjem računalnih sustava. Mogu upravljati poslužiteljima s više korisnika kako bi osigurali dovoljnu dostupnost, performanse i sigurnost u skladu s potrebama korisnika i budžetom.
Međutim “najpoznatija”, a možda i najtraženija vrsta administratora jest uredski administrator. On obavlja opće uredske i administrativne zadatke poput fotokopiranja, e-mail komunikacije, vođenja rasporeda, knjigovodstva, slanja pošte i rada na centrali te slične zadatke.

Zašto ovo zanimanje obožavaju studenti?
Administratori imaju širok raspon potpornih uloga unutar organizacije, što znači da njihov posao može biti vrlo raznolik. Budući da postoje prilike u svim sektorima i industrijama, ova pozicija predstavlja izvrstan početak karijere.
Kao administrator, bit ćete uključeni u koordinaciju i provedbu uredskih procedura, nadgledanje određenih projekata i zadataka, a možda i u koordinaciju rada mlađeg osoblja.
Pozicija se, kako smo već ranije istaknuli, uvelike razlikuje ovisno o sektoru, veličini poslodavca i razini odgovornosti. Možete biti zaduženi za uredske procedure, blagajnu i izdavanje računa, što uvelike ovisi o kompaniji u kojoj radite.
Koje su vještine potrebne za posao administratora?
Ključne vještine administratora obuhvaćaju iznimne komunikacijske sposobnosti, koje omogućuju jasno prenošenje informacija i učinkovitu suradnju s kolegama, nadređenima i klijentima. Jednako važna je organiziranost, jer administratori moraju precizno voditi dokumentaciju, rasporede i projekte, osiguravajući uredan i transparentan radni sustav.
Uz to, računalna pismenost postala je nužnost, od obrade podataka i vođenja evidencija do korištenja specijaliziranih digitalnih alata za administraciju i financije.
Uspješan administrator odlikuje se i odličnim upravljanjem vremenom, sposobnošću postavljanja prioriteta i poštivanja rokova, kao i razvijenim vještinama rješavanja problema, koje mu omogućuju brzo i učinkovito reagiranje na izazove u radu. Posebno se cijene socijalne vještine, poput ljubaznosti i profesionalnosti u komunikaciji te pažnja prema detaljima, koja osigurava točnost, pouzdanost i visoku razinu kvalitete u svakodnevnim zadacima.
Izvor fotografija: Canva, Pexels



