Mali trikovi za više kretanja u uredu

Mali trikovi za više kretanja u uredu

Suvremeni uredski posao zahtijeva sjedenje po nekoliko sati ili čitav radni dan, što je protivno prirodi čovjeka. Čak 75% radnih mjesta sjedalačkog je tipa. Višegodišnjim statičkim boravkom u uredu nekretanje postaje naše „prirodno stanje", rutina s kojom se mirimo iako to nosi opasnosti. Ono što svatko želi - dug i zdrav život - dobrim dijelom ovisi o fizičkoj aktivnosti, a nje nema! Suvremeni način života ne pruža vremena da nedostatak kretanja na poslu nadoknadimo u slobodno vrijeme. Često se radi prekovremeno, a neki rade i kod kuće. Što je s obiteljskim obvezama, a što s druženjima? Pa i tada se uglavnom sjedi. Budući da okolnosti rada i života ne možemo znatnije promijeniti, preostaje nam samo jedno - prilagoditi se. Treba što prije u mlađoj ili srednjoj dobi uvesti tjelovježbu i više kretanja u redoviti dnevni ili tjedni raspored. Kretanje treba rasporediti na cijeli dan, dakle, i u vrijeme rada, kolikogod je to moguće.

I sam pripadam onima kojima priroda posla, u mom slučaju fakultetskog, uvjetuje malo ili nimalo kretanja. S nekoliko trikova nastojim to ublažiti. Moj prvi trik odnosi se na telefoniranje. Kad trebam obaviti razgovor, bilo da zovem ili me nazivaju, odmah se dižem od radnog stola i hodam po uredu sve dok razgovor traje, tri, nekad i deset minuta. Tako razgibavam noge. Nakon što obavim razgovor, obično napravim nekoliko laganih otklona pa tako istegnem i kralježnicu. Drugi je trik povezan s čitanjem različith tekstova - dopisa, dokumenata, studentskih radova. Kad moram proučiti dulji tekst, ne činim to čitanjem na ekranu; radije ga ispišem na stari papir namijenjen recikliranju, ustajem od stola i, hodajući uredom, čitam. Po završetku se vraćam računalu i unosim potrebne komentare ili promjene. Istraživanja su pokazala da ovakvo hodajuće čitanje povećava koncentraciju za 20 posto u odnosu na čitanje u sjedećem ili, još gore, u ležećem položaju. Hodanjem je prokrvljenost tijela veća pa je i koncentracija bolja. Treći trik: maknite s radnog stola sve knjige i dokumente pa ćete biti primorani ustati od stola i otići po njih kad ih zatrebate. I to je izgovor da se malo protegnemo. U jednoj sam knjizi pročitao, a u praksi se i uvjerio, da uredan stol s tek nekoliko stvari na njemu čini i um bistrijim. Manje konfuzije na stolu, manje konfuzije u glavi! Sljedeća preporuka vam je možda i poznata: niti jedan sjedeći posao ne radite dulje od 45 minuta! Kad protekne to vrijeme, ustanite i protegnite se pet do deset minuta. To osvježava tijelo i duh te povećava koncentraciju. Napokon, sjetimo se da smo tako činili i kao djeca u školskim klupama. Nakon školskog sata od 45 minuta je mali ili veliki odmor. To je tada bilo važno za koncentraciju i pravilan tjelesni razvoj, a nije manje važno ni nama u odrasloj dobi. Dapače. Kad se uhvatimo svojih 40-ih, uza sve mogućnosti dobrog života koje one donose, „lijepe" se i povećani rizici za zdravlje. Treba ih biti svjestan i svakog im se dana odupirati.

Samir Kalit, MEP Učinkoviti manadžer

LinkedIn

LinkedInPratite nas na LinkedIn-u zato što svakodnevno donosimo najnovije oglase, vijesti i savjete za traženje posla i razvoj karijere -> www.linkedin.com/company/posao-hr

LinkedIn - posao.hr

Petak, 13.03.2020.