Posao vozača nikad nije bio popularniji. Pogledajte kolike su plaće

Posao vozača nikad nije bio popularniji. Pogledajte kolike su plaće

Posao vozača nikad nije bio popularniji kao trenutno na razini cijele Europske unije. I dok se gotovo cijelo tržište rada, za brojne sektore, u Europi suočava s velikim deficitom radne snage - posao vozača doživljava neočekivani procvat.

Kamioni, autobusi i dostavna vozila nikada nisu bili toliko ključni za funkcioniranje europske ekonomije kao danas, a potražnja za kvalificiranim vozačima probija sve rekorde.

Posao vozača izuzetno tražen

U 2021. godini, šest milijuna ljudi radilo je u sektoru prometa u Europskoj uniji, što predstavlja 3,1 posto ukupne zaposlenosti u EU. Od toga je velika većina bila muškaraca – 82,9 posto naspram 17,1 posto žena, navodi Eurostat.

Od ukupnog broja zaposlenih u sektoru prometa - njih 89,6 posto radilo je u kopnenom prometu, poput željezničkog ili cestovnog, primarno kao vozači, dok je 5,7 posto bilo zaposleno u zračnom, a 4,7 posto u vodnom prometu. Potonje uključuje unutarnje plovne putove ili pomorski promet.

Što posao vozača uključuje?

Usprkos pozitivnim statistikama koje smo naveli, u Hrvatskoj i dalje vlada nedostatak vozača. Posao vozača, stoga je u hrvatskoj traženiji no ikada prije.

Primjerice, u 2021. godini u Hrvatskoj je kronično nedostajalo 3000 vozača.

Inače, kao vozač u prometu, morate poštovati određena pravila Europske unije o vremenima vožnje, odmorima i načinu njihova evidentiranja. Ova pravila primjenjuju se ako upravljate teretnim vozilom težim od 3,5 tona ili autobusom odnosno putničkim vozilom s 10 ili više sjedala - uključujući vozača.

Osim toga, dužni ste se pridržavati ovih pravila bez obzira vozite li na duge relacije ili obavljate dostave unutar zemlje ili u inozemstvu, neovisno o tome gdje je vozilo registrirano i jeste li samozaposleni ili zaposleni kod poslodavca, stoji u pravilnicima Europske unije.

Posao vozača iznimno tražen

Vozač mora biti odmoran

Posao vozača iznimno je odgovoran, neovisno o tome koji teret prevoze te kojom rutom. Ključno je da su vozači odmorni, a sve kako bi se osigurala maksimalna sigurnost u prometu.

Upravo zbog toga, Europska unija zakonom propisuje nužne odmore. To znači da kao vozač morate uzeti pauzu ili odmor najmanje:

  • 45 minuta nakon svakih 4 sata i 30 minuta vožnje, što se može podijeliti u dvije pauze – jednu od 15 minuta i drugu od 30 minuta;

  • 11 sati odmora unutar svakih 24 sata rada, što se može podijeliti na dva dijela – prvi od najmanje 3 sata, a drugi od najmanje 9 sati (ukupno 12 sati), ili se može skratiti na 9 sati, ali najviše 3 puta između dva tjedna odmora;

  • 45 sati neprekidnog tjednog odmora nakon 6 dana vožnje, odnosno najmanje 24 sata odmora svaka dva tjedna, ako je skraćeni odmor nadoknađen najkasnije do kraja trećeg tjedna kroz dodatni odmor koji se spaja s drugim odmorom od najmanje 9 sati.

Posao vozača: plaća

Plaće koje nude logističke tvrtke značajno premašuju prosjek te često dosežu i do 3.500 eura, ovisno o relaciji koju vozači pokrivaju.

Kada je riječ o plaći vozača, ona ponajviše ovisi o ruti koju vozači voze, a često je uvjetovana i teretom koji prevoze - ukoliko je riječ o vozačima kamiona.

Zbog sve veće potražnje, vozači su postali jedna od najtraženijih radnih snaga u logističkoj industriji širom Europe.

Posao vozača danas nadilazi samo upravljanje vozilom – uključuje poznavanje propisa, odgovornost za robu i prije svega sigurnost u prometu. Unatoč izazovima poput dugih radnih sati i čestog izbivanja od kuće, mnogi u ovoj profesiji pronalaze stabilan izvor prihoda i mogućnost rada u inozemstvu.

Izvor fotografija: Unsplash, Canva, Statista

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Srijeda, 07.05.2025. / ec.europa.eu