Zahvalnost zaposlenika u organizaciji!?

Zahvalnost zaposlenika u organizaciji!?

Od jednog sam menadžera čula priču o mladom zaposleniku koji je izvjesno vrijeme bio jako preopterećen...

Zbog tržišnih okolnosti rokovi su bili skraćeni, a k tome se još i  kolega s kojim je radio razbolio i otišao na bolovanje. Nakon  određenog vremena bio  je toliko iscrpljen  da je odlučio  dati otkaz - sve mu se ovo činilo neizdrživim, bez izlaza. Rukovoditelj je na to porazgovarao s njim, saslušao ga i pokazao da razumije kako mu je teško. Onda mu je napomenuo da svaka kriza prođe, pa će i ova. Ode li, izgubit će neke stvari koje trenutačno uzima "zdravo za gotovo", a koje u drugim tvrtkama možda neće biti takve. Zapravo, dosta je toga pozitivnog činilo njihovu tvrtku poželjnim poslodavcem. Složili su se kako je u zajedničkom interesu da istraje, a poslije će vidjeti.

Ukazivati na pozitivne strane posla ne znači zavaravati zaposlenike da je sve u redu i onda kad nije tako. To samo znači pomoći im da općenito, a posebno u trenucima negativnih raspoloženja, zaključaka, okolnosti ili zasićenja poslom, ne izgube iz vida i sve pozitivne strane organizacije i posla koje postoje. U krizi ljudi lako gube motivaciju i zapadnu u bed, lako i brzo uočavaju samo ono negativno. Ništa im nije dobro: šefovi, odnosi, politika, sustavi, nagrađivanje, kolege, vrsta posla. Time svoju krizu čine subjektivno težom. To se posebno može dogoditi mladima jer nemaju iskustva, ne umiju sagledati širu sliku, misle da će kriza trajati zauvijek, ali i starijima kad ih „ubije" rutina.

Na rukovoditelju je da potakne suradnike da osjete zadovoljstvo i zahvalnost zbog dobrobiti koju imaju od organizacije. Na konstruktivan način treba im pomoći da se (češće) sjete dobrih stvari.

Čovjek bi mogao biti zahvalan

Deset stvari zbog kojih mi je dobro raditi ovdje:
- Dobivam plaću na vrijeme, što danas nije mala stvar.
- Plaća je relativno dobra naspram onih u sličnim tvrtkama.
- Mogu se usavršavati u struci, napredovati.
- Ova je tvrtka poznata u zemlji i ponosna sam jer sam dio toga.
- Imam malo dijete, a šef mi uvijek izađe u susret kad mi treba slobodan dan ili kad moram ranije izaći s posla.
- Društvo na poslu je dobro, među kolegama imam i prijatelje.
- Stanujem u blizini pa ne trošim mnogo vremena na prijevoz.
- Kod zdravstvenih problema naišla sam na razumijevanje i pomoć.
- Posao mi je zanimljiv, nije mi dosadno.
- Dosta sam autonomna u obavljanju posla, ne visi mi nitko za vratom.

Za vježbu, provjerite gornji niz na sebi pa dopišite i ono što nije spomenuto. Možda osjetite zahvalnost i sreću zbog takve realnosti.

LinkedIn

LinkedInPratite nas na LinkedIn-u zato što svakodnevno donosimo najnovije oglase, vijesti i savjete za traženje posla i razvoj karijere -> www.linkedin.com/company/posao-hr

LinkedIn - posao.hr

Petak, 09.04.2021. / Majda Rijavec, M.E.P. Učinkoviti Manadžer 2016