Zašto je prodaja među top 5 najstresnijih zanimanja na svijetu i kako preživjeti u toj ulozi?

Zašto je prodaja među top 5 najstresnijih zanimanja na svijetu i kako preživjeti u toj ulozi?

Voditelj prodaje ili sales manager nadzire cjelokupni prodajni proces tvrtke. Odgovoran je za uvođenje novih zaposlenika te razvija i provodi strategiju prodaje koja se prilagođava snagama prodajnog tima.

Voditelj prodaje, ovisno o industriji u kojoj radi, odgovoran je za razvoj proizvoda, istraživanje tržišta, početno lansiranje, kontinuirani marketing i analizu podataka.

Uloga menadžera prodaje nije specijalizirana. Ipak, zahtijeva godine obrazovanja, a potencijalno i višegodišnje iskustvo u maloprodajnom okruženju.

Što radi prodaja?

Vođenje, upravljanje i mentoriranje bilo kojeg tima nije jednostavno. Tipičan voditelj prodaje upravlja s 8 do 10 prodajnih predstavnika, a svaki član ima svoju osobnost, snage i slabosti. Svakome je potreban drugačiji pristup u vođenju i upravljanju kako bi mogao ostvariti svoj puni potencijal.

Da bi uspjeli, voditelji prodaje moraju znati privući, razvijati, uključivati i zadržati vrhunske prodajne talente koji dobro surađuju i uklapaju se u jedinstvenu prodajnu kulturu tvrtke.

To znači osigurati da članovi prodajnog tima prihvate prodajnu strategiju i budu intrinzično motivirani za postizanje boljih rezultata, dok ih se istodobno drži odgovornima za ostvarivanje dogovorenih prodajnih ciljeva.

Upravo zbog toga ovo je zanimanje uvršteno u top pet najstresnijih zanimanja na svijetu.

voditelj prodaje

Koje vještine treba imati menadžer prodaje?

Svaki dan menadžeri prodaje koriste širok spektar vještina koje im omogućuju da budu uspješni u svom poslu, bilo da motiviraju zaposlenike, uvode nove prodajne strategije ili osiguravaju da cijeli proces prodaje funkcionira bez zastoja. Njihova uloga daleko nadilazi puko vođenje prodajnog tima; riječ je o kompleksnoj poziciji koja traži snalažljivost, prilagodljivost i strateško razmišljanje.

Jedna od ključnih vještina je poslovno upravljanje - sposobnost da se razumije i vodi cjelokupno poslovanje, s naglaskom na one procese koji izravno utječu na prodaju. Uz to, neizostavna je i komunikacija, jer menadžer mora učinkovito surađivati sa svim članovima tima, ali i s drugim odjelima tvrtke.

Osim toga, analiza podataka igra sve važniju ulogu: iz gomile informacija o prodaji potrebno je izvući smislene zaključke o proizvodima, kupcima i tržišnim trendovima.

Voditelj prodaje mora znati delegirati

Podjednako je važna i sposobnost vođenja tima budući da menadžer mora osigurati da svi članovi surađuju u istom smjeru.

Voditelj prodaje trebao bi poticati i motivaciju unutar tima, kojom se gradi moral i potiče izvrsnost. U dinamičnom okruženju neizbježne su prepreke pa dolazi do izražaja i vještina rješavanje problema, odnosno kreativno i brzo reagiranje na svakodnevne izazove.

Uz sve to, današnji menadžer prodaje mora pokazati i tehnološku pismenost, jer suvremena prodaja počiva na digitalnim alatima - od baza podataka i online resursa do komunikacijskih platformi.

Napokon, važno je i delegiranje zadataka, jer se samo pravilnim raspoređivanjem obveza prema sposobnostima članova tima može postići maksimalna učinkovitost.

Napose, voditelj prodaje nije tek šef tima, već je i lider, motivator i strateški planer koji osigurava da se svaki prodajni proces provede od početka do kraja. Pritom taj proces mora biti učinkovit,i s jasnim ciljevima, a to su u konačnici rast prodaje i posljedično veće zadovoljstvo klijenata ili kupaca.

sales manager

Kako smanjiti stres na ovom radnom mjestu?

Prije svega, uspjeh menadžera prodaje ne mjeri se samo brojkama, već i sposobnošću da oslobodi svoje ljude od birokracije i fokusira ih na ono što najbolje znaju, a to je prodaja i izgradnja odnosa s klijentima.

Pritom je uloga voditelja prodaje ili sales mananagera sve zahtjevnija. Konkretnije, svaki dan suočava se s nizom obveza i zadataka koji ga odvlače od onoga što je zaista važno: dodavanja vrijednosti svom timu i njihovim kupcima.

Ključ uspjeha, stoga, leži u jednom - svesti na minimum zadatke koji nisu izravno povezani s prodajom. Podaci to jasno pokazuju. Prema Forbesu, prosječan prodavač čak dvije trećine radnog vremena troši na aktivnosti koje nemaju veze s prodajom.

Rješenje je u tome da se administrativni zadaci pojednostave, automatiziraju i delegiraju, kako bi prodavači imali više vremena za prodaju. Ključno je jasno definirati vrijednosnu ponudu i profil idealnog klijenta, pratiti praktičan prodajni proces te ulagati u stalnu obuku iz "solution selling" pristupa. Tako svaki član tima može postati savjetnik koji kupcima donosi stvarnu vrijednost.

Izvor fotografija: Canva, Pexels, IMDB

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Ponedjeljak, 22.09.2025. / www.lsaglobal.com