Ljiljana Kukec: Hrvati još nisu shvatili koliko su franšize dobar kanal rasta

Foto: poslovni.hr (Borna Filić/PIXSELL)

U Hrvatskoj posluje između 180 i 200 franšiza, a velik dio njih su stranee. Kako objašnjava Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, Hrvatska se nalazi na neslavnom zadnjem mjestu na svijetu - od 41 članice Svjetskog franšiznog vijeće (WFC) sa samo 12 posto domaćih franšiza na tržištu.

"Iza nas je Indonezija s 19 posto i onda dugo nitko dok ne dođemo do 45-95 posto, koliko je to kod drugih zemalja. U zemljama u okruženju to je od 45-55 posto, dok je u EU taj odnos 80-95 posto. Na prvom mjestu je Italija s udjelom stranih franšiza od samo pet posto", kaže Kukec čija Udruga je suorganizator radionice za franšizere koja će se 12. studenoga održati u Zagrebu. Na njoj će se predstaviti i poznate svjetske franšize koje traže partnere u Hrvatskoj. Kao razlog za malo domaćih franšiza Kukec vidi činjenicu da hrvatski poduzetnici i dalje imaju premalo znanja ili iskustva s takvim poslovanjem i nisu shvatili koliko je to dobar kanal rasta i širenja poslovanja, pogotovo izvoza.

80posto

koristi neki franšizni model poslovanja

Pojašnjava da su franšizni koncepti iz 80-ak djelatnosti, no najzastupljenija je prehrana. "Sada će se predstaviti Pizza Hut, ChemDry, Ulla Popken, PS power slimm, Takos, Tcollege, Body creator i drugi. Iako je domaći potencijal mali, nekoliko je poznatih hrvatskih tvrtki već iskoristilo ili ima u planu franšizni poslovni model. Tu prije svega mislim na brendove: Varteks, Mlinar, Cameo taxi, Narodne novine, Kraš, Diadema, Galileo, bio&bio i Aqua", navodi Kukec.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu poslovni.hr

Utorak, 10.11.2015. / poslovni.hr