Kako izbjeći ZAMPOV harač ako ste pravni subjekt?

Da bi puštali glazbu u svojim lokalima, trgovačkim objektima ili hotelima, većina vlasnika mora plaćati naknadu za autorska prava ZAMP-u…

Međutim, mnogi zaboravljaju da u Hrvatskoj postoji i glazba koja nije u sustavu ZAMP-a pa oni koji je puštaju ZAMP-u ne moraju plaćati ništa, dok autori te glazbe svejedno ostvaruju sva prava koja im zakonski pripadaju, piše Poslovni dnevnik.

Neki od autora svoju su glazbu potencijalnim slušateljima odlučili ponuditi preko tvrtke Produkcija Studio CPG. Naime, ta tvrtka predstavlja zasad desetak autora od kojih su neki istupili iz ZAMP-a te njihovu glazbu nudi trgovačkim centrima, hotelima, za reklamne spotove i svim ostalim mjestima na kojima se ta glazba može emitirati. “Glazba koju proizvode naši autori je legalna, a našim klijentima omogućuje veliku uštedu u odnosu na dosadašnje plaćanje naknada za emitiranje glazbe u javnim prostorima”, poručuje Josip Valentić iz tvrtke Produkcija Studio, koji je i sam glazbenik.

Kako kaže, svaki autor za sebe sklapa ugovor s korisnikom te se štiti pojedinačno, za razliku od ZAMP-a koji autorima nudi kolektivnu zaštitu. Tako svaki autor korisniku iznajmljuje određen broj svojih pjesama koje može u dogovoreno vrijeme emitirati u svojim poslovnim prostorima. Osim toga, Valentić tvrdi da PS CPG djeluje kao poduzeće koje posreduje između autora koji su istupili iz kolektivne zaštite i krajnjih korisnika njihove glazbe, i za to ne ostvaruje naknadu. Zapravo u tom slučaju jedini koji ostvaruju korist su glazbenici i najmoprimci te glazbe jer su njihove naknade niže za 50 posto od onih koje se plaćaju ZAMP-u. “Trgovački centri s kojima radimo ne emitiraju nijednu drugu glazbu osim glazbe naših autora. Stoga u dogovorenom razdoblju i za dogovorene prostore ne moraju plaćati druge naknade ZAMP-u, HUZIP-u ili ZAPRAF-u”, kaže Valentić u razgovoru za Poslovni dnevnik.

Autori pri tome, kaže, dobivaju i više jer su njihove kompozicije posebno namijenjene emitiranju u javnim prostorima, a ne emitiranju u radijskom i televizijskom programu. Većinom je riječ o instrumentalnoj glazbi koja je prilagođena ambijentu u kojem se izvodi, a velik broj njihovih korisnika su restorani i hoteli diljem Hrvatske, kao i trgovački i ugostiteljski sektor Metroa, Emmezete te KTZ-a Križevci.

Četvrtak, 08.03.2012. / poslovnipuls.com