Savjeti kako se postaviti kada vas nazove 'headhunter' / posrednik pri zapošljavanju

Kada vas nazove 'lovac na glave'

Kada vas nazove 'lovac na glave'

Danas ne postoje sigurni poslovi. Fama o zaposlenju do kraja života je ostala prikovana u prošlosti s generacijama koje su se 'lagodno zapošljavale' 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća. Zato je važno da uvijek osluškujete što se događa na tržištu, čak i ako ste trenutno zaposleni. Agencije koje se bave posredovanjem pri zapošljavanju će vas možda iznenada nazvati i ponuditi vam da razmislite o mogućem poslovnom izazovu.

Nemojte da vas iznenadi ukoliko vam “lovac na glave” odbije otkriti ime firme za koju vas pokušava regrutirati. Većina klijenata za koje rade “lovci na glave” jednostavno im neće dozvoliti da potencijalnim kandidatima daju takve informacije, dok se ne uđe u drugu fazu selekcije.Iskustva u našoj agenciji za posredovanje pri zapošljavanju pokazuju da mnogi zaposleni takve pozive doživljavaju sa strahom da bi mogli izgubiti i trenutni posao. U ovakvim slučajevima je povjerljivost garantirana pa nema potrebe razbijati glavu o sigurnosti. Važno je stalno osluškivati trendove na tržištu jer ni vaš posao možda nije siguran. Evo tri sugestije o tome što možete uraditi u situaciji kada vas nazove “lovac na glave” (head hunter) koji vam nudi priliku za drugi posao.

Saslušajte pažljivo
Bez obzira na to koliko se osjećate sigurno i opušteno na svom radnom mjestu, odvojite malo vremena i saslušajte vašeg sugovornika. Slušanje je od presudne važnosti za pravo razumijevanje poruke koju vam “lovac na glave” želi prenijeti, jer se često događa da ne može sve detalje reći na prvom sastanku zbog zahtjeva svog klijenta. Tražite od osobe koja vas je pozvala da vam malo detaljnije – ukoliko je moguće putem telefona – pojasni o čemu se zapravo radi kako bi dobili što precizniju sliku o firmi, uvjetima radnog mjesta, dinamici prelaska na novo radno mjesto, vrste selekcije i sl. Ukoliko vas zainteresira ponuda, pokušajte dogovoriti sastanak na kojem ćete dobiti što više informacija.

Pažljivo baratajte sa  informacijama
Budite pažljivi s informacijama koje dajeteKada vas nazove “lovac na glave” vi imate puno lagodniju poziciju jer kontrolirate situaciju. To znači da poziv možete odbiti, razgovarati koliko vi želite, odgovoriti ili ne odgovoriti na postavljena pitanja, ili ako niste zainteresirani, preporučiti osobu koja bi odgovaala otvorenom radnom mjestu. “Lovci na glave” takve preporuke obično smatraju uslugom koju će vam pokušati uzvratiti. Ako vam je jasno da ste vi potencijalni kandidat budite iskreni u vezi sa uvjetima koji su vam prihvatljivi, uključujući spremnost da se radi na drugoj lokaciji, različite sate, visinu plaće i beneficije itd. Budite pažljivi sa prenošenjem informacija o vašem trenutnom poslodavcu, naročito kad su u pitanju neke osjetljive informacije.

Otkrivanje identiteta klijenta
Nemojte da vas iznenadi ukoliko vam “lovac na glave” odbije otkriti ime firme za koju vas pokušava regrutirati. Većina klijenata za koje rade “lovci na glave” jednostavno im neće dozvoliti da potencijalnim kandidatima daju takve informacije, dok se ne uđe u drugu fazu selekcije, tj. dok se ne dođe do manjeg broja odgovarajućih kandidata. Međutim, vi na osnovu općeg opisa firme za koju vas traže možete putem Interneta saznati makar otprilike o kome se radi. Što više znate, bolja će biti vaša pregovaračka pozicija, naročito ako pregovarate o odgovornoj poziciji.

U Hrvatskoj su prisutne sljedeće headhunting agencije, pa njima možete poslati svoj životopis, a oni vas kontaktiraju kada će tražiti kadar za klijenta vašeg profila. Mi ćemo nabrojati samo neke, a vi se možete dodatno potruditi i potražiti ostale na Internetu. Slobodno istaknite i željeni posao kakav vam je interesantan, nikad se ne zna. Također ukoliko ste spremni možete i svoj CV poslati i headhunterima izvan Hrvatske.

www.dekra.hr
www.hill-croatia.hr
www.antal.com
www.isg.eu
www.consulteam.hr
www.pedersenandpartners.com
www.alexanderhughes.com
www.neumannpartners.com
www.neweuroperesourcing.com
www.jurkovic.hr

Četvrtak, 05.04.2012. / Dragana Simović, HR konzultant u agenciji Spektar