Facebook profil vam je najveći neprijatelj u traženju posla

Jako je važno ostaviti dobar dojam na razgovoru za posao, ali poslodavci u posljednjih nekoliko godina upravo na osnovu vašeg Facebook ili Twitter profila donose finalnu odluku, stoga vaše ponašanje i u online sferi mora zadovoljavati profesionalne standarde, bez obzira na to što mislite da je to "vaš privatni prostor i život".

Statusi, tvitovi, fotografije i slično moraju proći "filter" od pet pravila kako bi bili savršen kandidat za posao koji oduvijek sanjate.

1. Predanost poslu i tvrtki u kojoj trenutno radite
Bez obzira na to koliko ste frustrirani u svojoj trenutnoj tvrtki ili poslu, javne osude kolega, šefova ili managementa su nedopustive. Imali ih ili ne u prijateljima.
Ako vaš budući poslodavac pogleda u vaš profil i vidi nešto slično, nema razloga da ne vjeruje da ćete nešto slično napisati i za njega u budućnosti. Vrijeđanje kolega nikada nije odgovor, kao ni ukazivanje na propuste managementa putem Twittera ili Facebooka.

2. Vaš profil mora biti u skladu s vašim CV-jem
Poslodavci gledaju vaše profile na društvenim mrežama kako bi provjerili točnost informacija u CV-ju.
Ako niste završili srednju školu, fakultet, ili ste lažirali radno iskustvo - to se vrlo lako može saznati preko vašeg Facebooka.
Također, vještine koje ste naveli u biografiji se obično "vide" na Facebooku. Statusi, fotografije, označavanje na lokacijama i događajima obično su pozitivna ili negativna refleksija vas i vašeg CV-ja.

3. Pazite na odgovornost
Iako mislite da "samo" pišete status ili tvit, postavljate ili dijelite fotografiju, vi zapravo dijelite svoje mišljenje s javim prostorom. Imati stav je važno, ali ako svojim mišljenjem rušite granice i barijere - u većini slučajeva umanjujete nečiju vrijednost. Barem poslodavci to vide tako.
Zapamtite, savršeno je prihvatljivo imati mišljenje - ali ono mora biti lijepo sročeno, diplomatski korektno i profesionalno, pogotovo na društvenim mrežama. Sviđalo se to vama ili ne.

4. "Ako želite upoznati nekoga, pogledajte mu prijatelje"
Poslodavci će gledati i tko su vaši prijatelji na Facebooku. Tko su ljudi s kojima ste tagirani na fotografijama, koga retvitate i s kim razgovarate.
U nekim situacijama, koliko god nešto bilo smiješno vama i vašim prijateljima, pa to javno stavite - u većini slučajeva je to bolje raditi putem privatnih poruka ili mailova. Ako već "ne možete odoljeti", potrudite se da vaš profil i objave ne mogu vidjeti svi.

5. Vrijeme nije uvijek na vašoj strani
Ako imate vremena da konstantno komentirate objave svojih prijatelja, osvježavate statuse svakih 15 minuta ili editirate slike za Instagram, to obično znači da "zabušavate" na radnom mjestu i ostavlja utisak da niste posvećeni poslu.
Poslodavci to tumače kao nedostatak radne motivacije. Ako prođu kroz vaš "timeline" na Facebooku mogli bi izraziti veliku zabrinutost jer puno "fejsbučite", a malo ili nikako radite.

I za sam kraj, ako vam je profil potpuno zaključan i nepristupačan nekome tko vam nije prijatelj, velika je vjerojatnost da nećete biti "taj" kandidat kojeg poslodavac traži.

Oprezno s društvenim mrežama, one su odraz vašeg lica na internetu i vjerojatno je da će neko formirati mišljenje o vama bez da vas poznaje samo na osnovu statusa na Facebooku ili tvita za kojeg mislite da je nevažan.

Vijest je preuzeta sa portala ba.n1info.com

Srijeda, 23.09.2015. / Adnan Čomor, ba.n1info.com