Cijeni druge profesije i znalce u njima

Cijeni druge profesije i znalce u njima

Druga priča koja ću vam u nastavku ispričati vezana je uz moje promišljanje o razlozima zašto prijatelje treba sačuvati od vaših profesionalnih izazova, a profesionalce u njihovom poslu od vašeg prijateljskog voluntarizma.

Svaki je vrhunski profesionalac u svom poslu vrijedan vaše pažnje i divljenja bez obzira što je možda to drugo područje koje je vama nepoznato ili nezanimljivo. Najveće sam uspjehe na svom profesionalnom i karijernom putu doživjela uz nevjerojatnu savršenost sinergije različitih znanja i umijeća meni naizgled nekompatibilnih ljudi s kojima sam surađivala.

Naučila sam da nema razlike među profesionalcima iz različitih sektora, industrija ili područja rada. Ako su prvoklasni, treba ih cijeniti i s njima surađivati. 

Kao polazna osnova poslužila mi je izreka J Bowna:

“Profesionalan savjet potraži od profesionalca, a ne od prijatelja.”

 Da, baš tako.

Prijatelji su tu da bismo mi bili u pravu iako postoji velika vjerojatnost da su oni pristrani i ponekad pretjeruju.

Prijatelji su naša dragocjena oaza prekrasnih emocija i skrivenih težnji koji nas ponekad entuzijastično ponesu u visine, visoko, visoko, blizu užarene lopte koja prži krila.

Prijatelji su naš saveznik u smijanju i supatnik u plakanju, naš zaštićeni svemir intimnog prostora i naš ocean novih plavetnih prilika.

Prijatelji su naša potvrda da smo voljeni i zaštićeni, ponekad i od nas samih.

Baš zato što su prijatelji, oni su u pravilu pristrani. Previše brinu o našem srcu i emocijama, njihova moć kritičkog promišljanja o tome kakvi su naši stvarni potencijali i sposobnosti kao da je otupjela od prevelikog tereta emocija. Rekla bih da su kao pristrani akteri profesionalno nepouzdani.

I htjeli mi to priznati ili ne, to što je netko naš prijatelj nije nikakva kvalifikacija za bilo koji od kriterija znanja i kompetencija koje tražimo u profesionalnim izazovima.

Zato sam i sama jako rano shvatila da svaki čovjek ima neke svoje adute koje treba prepoznati i koristiti programski da bi odolio zovu prijateljstva kada je posao u pitanju.

Što to znači?

Koliko puta vam se dogodilo da ste savjet tražili na krivom mjestu?

 Ne samo da ga niste dobili, nego ste ponekad pokvarili i prijateljstvo. Opteretili prijateljicu ili prijatelja nekim problemom za koji vam nije pomogla ili pomogao da ga riješite. Nisu oni bili krivi, vi ste ih odabrali da vam kao prijatelji pomognu u nečemu što ne znaju ili ne mogu.

Ujedno, ne jednom ljudi su ulazili u posao s nekim zato što im je bio prijatelj ili prijateljica, a ne zato što je to bo mudar poslovni potez. Opet su emocije ugrozile zdrav razum.

S druge strane, koliko ste puta dobili savjet, pomoć i rješenje od osobe koja nije u krugu vaših prijatelja, ali je znalac za problem koji ste imali?

Takva podrška i traženo rješenje uglavnom su vezani uz profesionalnu uslugu i suradnju.

Kada vam se automobil pokvari odvezete ga majstoru, kad ste ozbiljno bolesni pomoć potražite od liječnika specijaliste, kada imate pravni problem potražite pomoć odvjetnika. Nije zgorega da je netko od vaših prijatelja auto mehaničar, onkolog ili odvjetnik. Međutim, u realnom svijetu puno je bolje da profesionalan savjet potražite od profesionalca, a ne od prijatelja. Veća je šansa da ćete problem riješiti, a pri tom nećete ugroziti prijateljstvo.

Svijet je, također, pun primjera poslovnog udruživanja i suradnje temeljem neke ideje, projekta ili izazova. Uz uspješnu suradnju ponekad se razvije i životno prijateljstvo koje na početku nije postojalo. S obzirom na okolnosti, temelji takvog prijateljstva su drugačiji od prijateljstava koje njegujete od vrtićke dobi.

Vaši poslovni suradnici, redom profesionalci u poslu kojim se bave, upoznali su vašu poslovnu stranu, način na koji radite, razmišljate, donosite odluke i rješavate probleme. Oni vas cijene zbog vaših znanja i sposobnosti, rada s ljudima, integriteta ili karizme.

Oni nemaju pojma kada vam je izrastao prvi trajni zub, niti s kim ste se prvi put poljubili, kakav je vaš odnos s majkom, suprugom ili djetetom. Takve informacije, koje ste vremenom pohranili u prijateljska spremište emocionalnih vrijednosti s nekim posebnim ljudima u vašem životu, nemaju nikakav značaj za kvalitetu profesionalnih znanja i kompetencija u vašoj profesionalnoj iskaznici. Naši su prijatelji u pravilu mentalno distancirani od našeg profesionalnog puta, a naši poslovni suradnici uglavnom lišeni uvida u vaše emocionalne memorabilije.

 I tako su ta dva svijeta – profesionalni i privatni – nekako odvojena nevidljivim zidom koji svatko od nas sam gradi i oblikuje. Netko napravi tek zidić koji je lako prijeći u oba smjera. Netko tako širok i visok zid da ga s vremenom ni sam ne može prijeći. Svi smo mi, dakle, vlasnici zidova kojima smo se ogradili od onih drugih u našim životima, pa ne čudi da smo iza tih zidova stvorili vlastite vrijednosne sustave i jedinstvenu mapu znanja kao dio našeg zaštitnog znaka.

I onda se dogodi da s vremenom u nekim profesijama naš unutarnji svijet postaje predominantan, a mi uvjereni da su naša znanja i sposobnosti iznad znanja i sposobnosti profesionalaca u drugim profesijama.

Ovdje ću iskoristiti primjer kako sam jednom objasnila zašto su komunikacije i marketing bitni ICT stručnjacima.

Naime, ja sam desetljećima bila okružena inženjerima elektrotehnike i profesionalcima iz drugih STEM područja. U takvom okruženju, kada svi, slikovito rečeno, govore istim jezikom, prijeti opasnost od jednoumlja u smislu valorizacije vrste posla i njegovog utjecaja na organizaciju i rezultat.

To je ona priča o tome da su neki važniji i jednakiji zato što pripadaju istom profesionalnom ili znanstvenom krugu.

Upravo kao suprotnost takvom razmišljanju, mene je uvijek motivirala izgradnja timova i poticanje ljudi drugih profesija i područja rada da daju stručni, kreativni i profesionalni maksimum. Nikada nisam bila opterećena formalnim obrazovanjem jer je npr. u binarnom svijetu jedinica i nula, kakvo je inženjersko okruženje u ICT svijetu, trebalo dodati boju, zvuk, miris i osjećaje da bismo u sinergiji i timskom radu zajedno mogli stvoriti potpunu sliku. I ta naša zajednička slika više vrijedi i prepoznaje se u javnosti ukoliko su u nju ugrađena znanja profesionalaca iz različitih područja, a ne samo rad programera. Međutim, taj proces usvajanja kulture koja potiče poštivanje drugih profesija i znalaca u njima nije jednostavan, a u praksi je prilično dugotrajan svakodnevni rad sa ljudima...

Ostatak pročitajte na linku.

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com