Plaćaju radnike da na posao dolaze biciklom

Dvadeset kompanija u akciji 'biciklom na posao' svoje će zaposlenike plaćati 25 centi po prijeđenom kilometru na biciklu.

U Francuskoj je započeo svojevrsni društveni eksperiment koji će trajati šest mjeseci, a čiji je cilj popularizacija biciklizma kao altenativnog i zdravijeg načina prijevoza.

U tu pohvalnu akciju uključilo se 20 kompanija i institucija koje zapošljavaju više od 10 tisuća radnika. Kompanije su odlučile da će svojim radnicima koji pristanu sudjelovati u programu "biciklom na posao" plaćati četvrtinu eura tj. 25 centi po kilometru prijeđenom na biciklu do posla.

Manja prometna gužva
Objašnjavajući tu odluku francuski ministar prometa Frederic Cuvillier rekao je da masovni javni prijevoz i osobni automobili već dobivaju izravne ili neizravne poticaje, pa plaćanje radnika da biciklom dolaze na posao nije ništa neobično. Pri tome je glavni cilj ovog francuskog ekperimenta povećati broj putovanja biciklom na posao za 50 posto sa sadašnje, ne osobito visoke razine od 2,4 posto. Preračunato po mogućoj dužini prijeđenih relacija na biciklima to bi iznosilo oko 800 milijuna novih kilometara prijeđenih biciklima. Francuska ipak nije prva država u Europi koja se može pohvaliti da je došla do te ideje. Prije Francuske na vrlo slične poteze poticanja i nagrađivanja djelatnika da za odlazak na posao koriste bicikl odlučile su se Danska, Belgija, Njemačka, Nizozozemska i Velika Britanija, koje takođe provode različite akcije "biciklom na posao". Naravno, u projektu se ističe veći broj pogodnosti koje se žele ostvariti plaćanjem djelatnika da na posao dolaze biciklom. Tako je jedan od prvih ciljeva akcije želja da se se poboljša zdravlje zaposlenih. Usto, želi se smanji onečišćenje zraka kao i potrošnja goriva za automobile. Također, manje automobila na ulicama značit će i manju prometnu gužvu.

Belgijski uspjeh
U susjednoj Belgiji nastojanja da se građane nagovori na veće korištenje bicikla donijelo je dobre rezultate. Broj ljudi koji koriste bicikl kao prijevozno sredstvo povećao se za 8 posto, što je još uvijek relativno skromnu u odnosu na Nizozemsku, državu za koju se računa da bicikle posjeduje 99 posto građana. Na primjer u Amsterdamu registrirano je oko 800 tisuća bicikla. 

Vijest je preuzeta sa poslovni.hr

Utorak, 10.06.2014. / poslovni.hr