Hrvatski dizajnerski namještaj osvaja najprestižnija međunarodna priznanja

Foto: poslovni.hr (Rober Anić/PIXSELL)

Hrvatski dizajnerski namještaj osvaja najprestižnija međunarodna priznanja

Hrvatski dizajnerski namještaj osvaja inozemna tržišta i prestižne nagrade, a stalnim inovacijama unapređuje ponudu i popdiže svijest o hrvatskim brendovima.

Dizzconcept, Prostoria i ERA grupa konstantnim ulaganjima i ljubavlju prema poslu dokazuju kako je uspjeh moguć. ERA grupa iz Vinkovaca vlasnik je i utemeljitelj Standarda i eko markice "ERA eco label". Kako kaže Drago Veselčić, direktor Era grupe, ona jamstvo da je proizvod izrađen od prirodnih materijala ili pak onih koji se mogu reciklirati.  

"Svjesni da mi, hrvatski proizvođači namještaja, možemo konkurirati kvalitetom i tradicijom njegove izrade, što je posljednjih godina potvrđeno i dizajnom, odabrali smo logično - proizvod visoke dodane vrijednosti koji ima sadržanu komponentu eko dizajna. Eko oznaka nas diferencira od ostalih, koji nisu dostigli stupanj visoke ekološke i etičke osviještenosti te našoj ciljanoj skupini govori iskreno i argumentirano o vrijednostima kojih se držimo dok izrađujemo namještaj", objašnjava Drago Veselčić, direktor ERAgrupe. Razmišljali su, veli, izvan zadanih okvira, dodali etičku komponentu i uobličili hrvatski standard.

"Svrstali smo se među malobrojne hrabre koji ne bodre potrošačko društvo ni groznicu umjetnih i jeftinih materijala s ultra kratkim rokom trajanja i sumnjivim porijeklom. Nije moglo biti jednostavnije - namještaj koji traje 100 godina - nikako nije lažan. Namještaj koji se može potpuno reciklirati i vratiti prirodi postavlja pred naš odgovor za opstanak - održivo, odgovorno i etično˝, zaključuje Veselčić.  

Priča kompanije Prostoria započela je 2011. dizajniranjem ojastučenog namještaja u  proizvodnim pogonima nedaleko od Zagreba. "Od početka smo jasno definirali našu viziju: orijentiranost prema dizajnu, inovativnosti i visokoj kvaliteti izvedbe", tvrde iz Prostorije. Brzo su pronašli mjesto na sceni visokokvalitetnog dizajnerskog namještaja što potvrđuje neprestani rast. 

Veselčić

Svrstali smo se među malobrojne hrabre koji ne bodre potrošačko društvo ni groznicu umjetnih i jeftinih materijala s ultra kratkim rokom trajanja.

Gladno tržište

"Oduvijek smo željeli imati potpunu kontrolu nad cjelokupnim procesom, od začetka proizvoda do ulaska u dom krajnjih kupaca. Prostoria je nastala kroz želju da se ljubav prema estetici pretoči u predmet koji će izazvati reakcije kritike, jer je u njega utkano znanje, iskustvo i na kraju ogroman entuzijazam i ljubav", kažu iz Prostorie.  Dizz concept, novo je ime tvrtke Inkea koju vodi arhitekt Darko Špiljarić. Kako kažu, novo ime proizašlo je iz brenda s kojim se nastupalo na stranim tržištima. "Dizz concept je odličan opis onoga što dizajnerski i stručni tim predvođen Darkom Špiljarićem već godinama uporno promovira: dizajnerski pristup u izradi namještaja i opremi prostora. Svi u timu dijelimo istu strast za lijepim, funkcionalnim i domišljatim stvarima i prostorima", kažu iz Dizz concepta.

Kako kaže Borna Matković, kreativni direktor ERA-e, domaće i strano tržište ne samo da prepoznaje, već traži proizvode koji zadovoljavaju sve potrebe modernog čovjeka, a dizajn je upravo ključna komponenta. Baš su zato lani  ponovno pokrenuli proizvodnju namještaja glasovitog arhitekta i dizajnera Bernarda Bernardija i u svoj portfelj proizvoda uključili kultne klasike hrvatskog dizajna 50-ih godina.  

"U kontaktu s Andrijom Rusanom i Orisom rodila ideja o zajedničkom projektu u kojem ćemo oživjeti ikone dizajna kao što je namještaj Bernarda Bernardija. Htjeli smo vratiti duh prošlosti i oživiti samu formu emocijom 'dobrog starog komada' namještaja od kakvog smo se teško rastajali. S vremenom je namještaj postao znak prestiža i statusni simbol, hladan i privremen. Mi vraćamo vrijednost, emociju i bit, a zadržavamo funkcionalnost, najkvalitetnije materijale te dajemo i  više od dizajna. Trendovi nastaju i nestaju, no bez obzira na to kvaliteta paralelno opstaje i nalazi svoj put do korisnika", tvrdi Veselčić. 

Ostatak portala pročitajte na portalu poslovni.hr

Srijeda, 03.02.2016. / poslovni.hr