Prilikom apliciranja za posao, profili na društvenim mrežama mogu postati važan izvor informacija

Što vaši profili na društvenim mrežama govore budućem poslodavcu?

Umrežavanje je oduvijek bio dobar način za pronalaženje radnih mjesta i novih mogućnost. Društvene mreže i virtualni svijet pružaju bezbroj mogućnosti za povezivanje među kolegama i suradnicima što pronalazak radnog mjesta čini jednostavnijim. Facebook, LinkedIn ili Twitter korisni su i besplatni alati koji mogu biti dobro iskorišteni za samopromociju, no često puta nailazimo na slučajeve kada je situacija suprotna.

Istraživanje stranice za pomoć pri traženju posla CareerBuilder pokazala je da 37% poslodavaca pregledava društvene mreže potencijalnih kandidata za posao, a njih 34% koji to čine reklo je da su otkrili sadržaj  zbog kojeg nisu zaposlili kandidata. Također navode da na odluku o nečijem zapošljavanju negativno utječu neprimjerene ili provokativne fotografije, izjave o konzumiranju alkohola ili uživanju droge, diskriminirajuće izjave o drugim ljudima na temelju rase, spola ili religije, loše komunikacijske vještine, kao i sve ostale informacije koje pokazuju da je osoba lagala u svojoj prijavi za posao.

Savjeti za korištenje profila društvenih mreža pri pronalasku posla

Idući put kada za profilnu fotografiju poželite postaviti fotografiju za koju niste sigurni kakvu će reakciju izazvati kod vaših prijatelja i poznanika, sjetite se da će to biti prva stvar koju će poslodavac vidjeti na internetu kada utipka vaše ime i prezime. Prvi korak koji bi ste morali napraviti jest provjeriti izgledaju li svi vaši profili na društvenim mrežama profesionalno i cjelovito. Pobrinite se i da pružaju sve relevantne informacije o vama, vašem obrazovanju i prethodnim radnim iskustvima.

Korisnici društvenih mreža često živopisno iznose svoje životne probleme, anegdote o svojim kolegama ili izražavaju političke stavove ne imajući na umu da bi ih takav sadržaj mogao dovesti u nepovoljnu poziciju pred sadašnjim ili budućim poslodavcima.  Vaše društvene mreže trebali biste koristiti kao svojevrsni portfolio u kojem ćete naglasiti uspjehe i kvalitete. Povremeno je dobro objavljivati sadržaje koji su usko vezani uz vaše područje rada, što pokazuje da ste zainteresirani i strastveni u svom poslu.

Srijeda, 17.09.2014.