Kako napisati dobar životopis?

Ne postoji savršen životopis koji će vam osigurati posao, ali postoji nekoliko osnovnih pravila koje treba poštivati kako bi životopis izgledao profesionalno i kako bi postigao svoj cilj, odnosno privukao pažnju poslodavca i pružio mu jasne informacije zbog kojih će vas poželi uključiti u ‘uži krug’ i pozvati na intervju.

1. Istinitost
Obratite pozornost na istinitost podataka koje navodite u životopisu. Neistinite informacije, kao i one o kojima bi vam bilo neugodno pričati za vrijeme intervjua, svakako treba izbjegavati.

2. Duljina i objektivnost
Ovisno o vašem iskustvu, životopis može biti dugačak jednu, dvije ili više stranica. Ukoliko nemate značajnog radnog iskustva i vaš je životopis zbog toga kratak, nemojte pretjerivati u preopširnom izlaganju ostalih informacija. Važno je iznositi sve detalje objektivno, u natuknicama i uz eventualno kratko objašnjenje. Na intervjuu ćete dobiti priliku opširnije objasniti detalje iz životopisa.

3. Redoslijed navođenja informacija
Informacije o edukaciji i radnom iskustvu navode se u obrnutom kronološkom redu, koristite stručne termine no izbjegavajte pretjeranu upotrebu kratica (upućuje na nemarnost).

4. Urednost i pravopis
Životopis pišite na računalu, poželjno u tabličnom prikazu. Preporučujemo korištenje istih fontova, jednake veličine. Životopis mora biti gramatički točan – pripazite na č,ć, ije/je, velika slova, razmak poslije zareza, točke.

5. Slanje e-mailom
Ako životopis šaljete e-mailom, spremite dokument s ekstenzijom .rtf ili .pdf (umjesto .doc) kako bi izbjegli mogućnost slanja virusa čime se vaš životopis može izbrisati i prije nego li ga netko pročita.

Nakon što ste završili s pisanjem životopisa, pregledajte ga još jedanput i zamolite neku drugu osobu (prijateljicu/ prijatelja, roditelje, kolegu..) da ga pročita kako bi pronašla eventualne pogreške i nejasnoće.

Četvrtak, 24.02.2011.